söndag 27 maj 2012

Somrigt i triss .

Dagens triss är somrigt och då tar jag dagens foton,
som är så somrigt det kan här uppe i norr...
Morsdag och en cava ute på en havsholmsklippa....
med en medhavslunch och bara så gott...
sommaren har ju smygit sig hit upp till norr,
och just nu är allt så nytt och så skirt....
dom där ormbunkarna har precis börjat växa,
och dom är så snygga och spännande....

Detta är somrigt hos mig....
idag ska vi igen länka till Coolstuff, så är vi med i en tävling...
jag prövar igen....
Kolla mera triss här .

20 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Medelhavslunch med Cava jo, jag tackar jag, passar fint en Mors dag. Underbara bilder du visar.

Anonym sa...

Mysigt!

Eva Trillian sa...

Skön pick-nick i solen? Underbart!
Fin triss!

Lasseivomma sa...

Härligt att sommaren kommit så långt som till dig, passa nu på att njuta, för fortfarande kan det bli frostnätter.
En Cava mot blå himmel är mycket vackert, skål på dig.

Jah Hollis sa...

Det ser riktigt somrigt ut på dina bilder. Snygg triss.

BP sa...

En härligt somrig triss! Tvåan med sina speglingar är suverän och trean så otroligt vacker!
Ettan satt nog inte helt fel den heller antar jag;-)

Annemor sa...

Håper Cavaen smakte, nydelige bilder og speilbildet var ....
Mormor

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Björkarna börjar slå ut ser jag, det är så fint med denna nygrönska.

Beppan sa...

Härligt somrigt på din Morsdagslunch! Bubbel och godis därtill - kanske en scampi eller två och lite vitlöksbröd??

Tänk att vi fick sommar i år också!!

A World of Wines sa...

Härligt med bubbel och försmak av sommar - hoppas att det smakade bra!

Marja sa...

Härliga somriga bilder,trots att de är tagna i norra Sverige.:)

4U2 sa...

Man vill dricka, bada och njuta!

Lotta sa...

Hej där uppe Nu har jag fått en liten stund över efter en hektiskt helg av barnpassning och annat mys.Jimmy var här och åt middag igår för han är singel så då brukar vi ringa honom då och då att det finns mat till fler än två.Vilken lax Himmel och pannkaka.Hur i hela friden fick han upp den i båten? Det måste ha varit lurigt.
Du har fotat massor ser jag Så grönt det har blivit SKÖNT!!!!!
Vilken snygg gammal telefon.Det var något att hålla i det .
Nu skall jag duscha och sen bär det av till ortopeden. Rygg och ben.Jädra skit Hoppas de hittar på något.
Ha det toppen och tack för en härlig stund med skön text och vackra bilder.
Kramizzzar i massor

Pialotta sa...

jag kan förstå din iver nu då allt börjar så fint lite försiktigt bli till den där riktiga somriga tiden :) Fint o somrigt har du det det syns tydligt av dina vackra bilder :)

Veronica sa...

Den översta bilden är så fin gillar kompen och kontrasten så det bara smäller om det! Snyggt!
Fin makro på ormbunken oxå och naturbilden är likaså vacker!!

Wildhearts sa...

Somrigt x 3! Snyggt som vanligt =)

Ha det bra!
Agneta

Pysselfarmor sa...

Men så härligt att värmen kommit till er....hos oss blev det kallt idag på eftermiddagen burrr...men men det kommer väl tillbaka.

gosch vilken lax ni fick - en av den större modellen! häftigt det måste vara att få en sådan bjässe!

men du kan ni inte leka Gävlebo och tutta på bocken ;-)
sjung litet di Leva sånger, kasta bensin och så poff!
:-))

de söta små tjejerna fanns på gammelmarknaden i Malmköping i lördags...jag var och blåste glas i närheten kolla här...det var varmt om öronen kan jag säga

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

pussen o kramen//Gun

Sandra Viström sa...

Härligt tema. Å vilken fin spegling du fångat.

Olga T sa...

Läcker etta! Vacker tvåa och en spännande trea som visar vad som ska hända.

Annelie Esséus sa...

Oj, nu var vi nog inne hos varandra samtidigt!
Javisst hamnde jag i poolen! Och kall som fan var den, jag tror dom hade fyllt den med isvatten! Hahahahahahaha!
Jo nog är det kul att fota bröllop alltid, alla är lyckliga och glada. Och festklädda. Redigera är ju också kul men jäkligt tidskrävande. Man vill ju få till det så bra som möjligt.
Och att dricka ur flaskan kan ju vara bra det också, man sparar ju disk om inte annat! Hahahahahahaha!