lördag 26 mars 2016

Sommartid framåt en timma och vågen 10 kilo bakåt....bra där !!

Måste ju tillstå att jag inte är någon påskpyntare,
men dessa två, tuppen och hönan gillar jag att plocka fram, lite eljest är dom allt.
Ja och sen mina äggstrakoppar som är söta och påskiga och som jag gillar,
mest att dom har dom sköna mössorna man kan ta på !!!Lite vuxen lek !!
Vi brukar ju som en tradition alltid äta memma på påsk,
iår sket det sig, vår Ica-nära hade ingen memma, förbannat....
Vem kan man lita på ?? Inte Ica iallafall...är sjukt sur !!
Igår gjorde vi en årspremiär och gjorde vår allra första ölkyckling på grillen,
det doftade ljuvligt på hela Maskrosvägen...
inte en granne som reagerade, vad är det för fel på dom ???
Nästan lite läskigt med en kyckling som måste sitta på en halvfull ölburk,
får mina minnen att komma tillbaka till vintern och mina sjukdomsproblem....
Hade min doktor på NUS sett detta hade han nog beodrat kycklingen till A-NUS kliniken...
Rantafar hittade en wiskeykrokus igen, han snabbar på innan snön smälter helt,
för då är det kört för dessa krokusar.
Vi njöt av solen igår.
Lite bubbel och snacks iväntan på kycklingen.
Bara början på våren/sommaren då vi kommer att bara njuta.
I natt ska vi dra klockan framåt en timma,
och personvågen 10 kilo bakåt, detta är sommartid....
och kärlek !!!

Tjingelingen från Rantamor som ser framåt mot sommaren...

15 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ser att ni har trevlig helg däröver ,synd på memman ,jag åt mest grädde vågade inte ta så mycket pga av min dåliga mage . Hoppas att helgen för med sig många glädjeämnen ,kramen Nette(vi far till jeppis på måndag )

BP sa...

Härliga bilder från grillpremiären! Perfekt att den inföll lagom till Påsk!

Är så himla glad att du blev av med alla dina hälsoproblem och nu kan njuta för fullt av livet igen med din Rantafar. Man lever bara en gång så carpe diem är det enda rätta att göra.

Susanne sa...

Memma hade vi alltid å Påskbordet när jag var liten, men jag äter det inte trots flera försök.

Susjos sa...

Kan man inte laga memma själv?
Ja, i natt skulle man ju jobba förstås när man ställer fram klockan en timme, bästa natten att jobba på hela året! men nejdå,det missade jag! Däremot missar jag visst aldrig natten då vi ska ställa tillbaka klockan en timme..vilket är den värsta natten att jobba!!!

Maten ser mums ut, fortsätt njut av påsken!!!

Anonym sa...

Sommar gillas mycket, men det där tramset med att ändra klockan förstår jag mej inte på. Ha en fortsatt trevlig påsk!

Marit Johansson sa...

Kan det vara så att ni härdat grannarna ordentligt så att de inte reagerar på era tokigheter :) ni ser ut att ha njutit i vårvintersolen, ser härligt ut.
Och grattis till 10 kg neråt, det skulle jag också behöva!

Ama de casa sa...

Den ser lite makaber ut kycklingen där när den grillas... :-)

Härligt inlägg! :-)

badtant.bloggo.nu sa...

Aha....det var er kyckling jag kände lukten av. Lite eljest ser hönorna faktiskt ut men traditioner är viktiga så det är klart att de ska fram. Ha nu en skön annandag. Kramen

badtant.bloggo.nu sa...

Aha....det var er kyckling jag kände lukten av. Lite eljest ser hönorna faktiskt ut men traditioner är viktiga så det är klart att de ska fram. Ha nu en skön annandag. Kramen

Snäckskalsdalen. sa...

Alltid mysigt uppe i norr hos er och nu är påsken över! Jag har femton eller hur många det nu är, pyttesmå målade träägg som jag tar fram, det är allt, men dom är redan borta!
God mat får ni också jämt!
Kram

Evas Pyssel sa...

Åh vilket läckert kycklingrecept, eller vad man nu ska kalla det. Måste prova. Har en ölälskare här hemma. Och vilka mysiga och go´a stunder ni har titt som tätt.
Underbart !!!
Kram Eva

Beppan sa...

Spännande anrättning den där ölkycklingen
Dra vägen 10 kilo bakåt var ju ett suveränt tips.
Det ska jag genast testa! Perfekt inför badsäsongen.

Påskägget som Rantafar fick var ju en bra variant.
Inte köpt på ICA antar jag....

Unknown sa...

Ha det fortsatt gott i vårens tider!
/SA

Mita sa...

Haha, ja det ser lite knepigt ut med en kyckling sittandes så där, men huvudsaken det blir gott. Påskvädret här nere har varit över förväntan och vårkänslorna har fått fritt spelrum...
Kram o sköt om er♥♥

Comsi comsa sa...


Det skall ju bli gott att sätta kycklingen på en burk, tur inte din doktor rekommenderade detta till dig, hi hi, förlåt kunde inte låta bli.... :D)

Stor kram ♥