lördag 21 maj 2016

Rantafar har svimmat av lite grann..å jag vann på triss !!

Igårkväll testade jag mitt nya macro objektiv lite, och vilken skärpa man får på bilderna.
Kommer på mig att jag nog saknat det objektivet mest efter inbrottet.
Och just matbilder tilltalar mig, vet inte riktigt varför ??
Mat är så njutningfullt att titta på och då blir det också kanske detsamma att fotografera.
Gjorde en enkel god sallad igår och använde min nya balsamico och olivolja med tryffel, så bara underbart god blev salladen.
Och salladen åt vi till en kycklingpaj med grekiskt påbrå.
Vi njutåt lite igen....
Vann på triss idag...
nu är det bara att beställa resan, firade med lite bubbelåjordgubbar.
Tjopp, tjopp, klart man ska fira en vinst..
vaddå trettiospänn gånger ett,
det räcker juh till tvååenhalvliter disel till Kottebobil, bara att tacka å ta emot.
Genast börjar Rantafar att tvätta Kottebobil som var mest skitig på taket,
han klättrade och donade omkring på taket å uppåned på stegen,
så imorron tror jag att Rantafar har ont i stjärtmusklerna...hahahaha.
När allt var klart, när Rantafar pustade ut, då kom regnet,
ungefär som när jag hänger tvätt eller putsar fönster, då kommer regnet.
Men då var Rantafar klar och då fick det bli en stödbensöl...
specialbeställt på "grönica" till semestern, för en sådan hör till när man kommit till ställplatsen och parkerat för natten.

Just nu när jag skriver har nog Rantafar svimmat litegrann,
finnarna leder över ryssarna i hockey och är just nu i final.
En hög Rantafar ikväll, en period kvar så håll i nu finnpajsarna och krossa ryssen.

Tjingelingen från Rantamor....å en avsvimmad Rantafar.

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Mmm som alltid ser din mat så läcker ut!! Kycklingpaj....blev jag väldigt sugen på nu! men här vankas Morbergs stroganoff :) Stödbensölen har jag aldrig sett, måste kolla om det finns här, så ska jag köpa några till maken till nästa husvagnstur :))

FREEDOMtravel sa...

Härliga bilder! Peter fotar en del med makro och just när det gäller matbilder blir det en helt annan sak...! Jag har märkt att det är olika om folk gillar matbilder, men själv älskar jag matbilder :)

BP sa...

Dina matbilder har alltid fått mig at dregla över tangentbordet, å det här bilderna är då inget undantag! Kul att du har fått din älskade Tamron tillbaka.

Å vad gäller Karlsson - nej, jag menar Rantafar- på taket så borde han lita mera på den naturlig tvätten från ovan. Det gör vi med vår lilla Peugeot. Den blir alltid ren... förutom mossan runt sidospeglarna så;-)

Grattis till Finland-Canada i finalen. Hockey är ju inte min grej, fotboll gäller för mig, men jag kommer självklart hålla på Finland:-)

Åke sa...

Stödbensölen den är fin :) Grattis till Trissen också :) Jag har själv börjat utmana makrons värld... men vi får se hur det blir...