fredag 6 april 2018

Timråhockey och Lets dance i en salig röra....

Jahaja här sitter jag och duger en fredagkväll den allra första i april.
Det händer inte så mycket hos Rantamor just nu, vi som mest sitter å väntar att snön skall börja smälta och vi kan köra ut bobilen.
Men ännu är det snödrivor på en meter här uppe hos oss, men vi härdar ut,
som alltid vi gör här uppe i norr,  när ni söderifrån i Sverige börjar visa vårbilder
som föreställer blåsippor och andra vårblommor.
Men jag är inte bitter utan njuter av era bilder av hela mitt hjärta,
för jag vet att vi kommer efter om någon månad....
Påsken har seglat förbi, och jag besökte Blåkulla som vanligt, men struntade i grannens katt och tog grodjäveln med på en tur han aldrig kommer glömma.
Iåförsig springer det så mycket kattskrällen här att jag gott kunnat ta med några och lämnat på Blåkulla, så hade vi sluppit lite kattpisselukt....kanske !!
Hoppas ni alla hade en trevlig påsk med god mat och några goda glas av dryck.
Vi åt lite av varje kan jag säga,
och kycklingsalladen var riktigt gott,
men godaste var nog lammkotletterna vi åt hos dottern....
Nu längtar vi nog bara till att det blir plussiga grader också på nätterna så att det blir lite snösmältning,
för så här mycket snö har vi nog aldrig haft...
Och så vill jag passa på att fira vårt barnbarn Ruth i Virginia som snart blir "byxmyndig" och fyller 90år....
hipp hipp hurra från oss i Nordmaling...
Köpte nya hyllor i vardagsrummet och är så förtjusta i dem att jag lägger upp dem här och nu...Lite enkla precis som jag och Rantafar är....

Hoppas ni alla får en trevlig helg.
Ikväll skall Rantafar heja fram sitt Timråhockeylag som har chansen att kliva upp till SHL...
Jag kommer att heja fram Claes Malmberg i Let`s dance...
äta lite kycklingklubbor och dricka lite vin.....

Tjingelingen alla från Rantamor.....

15 kommentarer:

Hajan sa...

Så trevligt och rart ni har gubben och Du. Så härligt när man är 2.
Gillar att ni är som Ni är Rantafar och Du.
Skönt att se att ni äter igen, det hasr varit lite tomt ett tag med recept och sådant.
Vi får väl se om det bliver en Tango åt Rantafar och dig,

kram från Hajan

Anonym sa...

Tackar och bugar för gratulationerna!

Klockan är 10 på kvällen här, tänderna är borstade
och fejset avsköjlt, så jag tänkte ta mej en tur runt en
del bloggar och så hittar jag din med fina gratulationer.
D-dagen är den 9 april, men dottern ska ha en fin lunch för
mej i morron, lördag. Barnbarn och makens systerdöttrar
kommer - det blir bara familjen; ingen stor fest.

Va´ fint du hade det till påsk! Här varar påsken bara EN dag,
dvs Påskdagen. Ingen idé att plocka fram nåra grejer, men liksom
du gillar jag tulpaner. Vårtecken!

Hoppas det inte tar alltför lång tid för snön att smälta.
Skidorterna i Sverige har nog tjänat in det dom förlorade
förra vintern. - Kära hälsningar till er båda! Kram från

Ruth i Virginia

Äventyret framtiden sa...

Förhoppningsvis så smälter snön runt omkring er snart bort så ni kan ta ut bobilen och er själva igen. I och för sig så trivs ni så bra med varandra och familjen så jag antar att dagarna blir rätt korta i alla fall och mitt i allt så är också er vår här. Den är på kommande norrut men tillsvidare ligger snö kvar också här men bara fläckvis och mycket mycket tunnare än hos er.
Ljuvliga bilder serverar du som vanligt!
Här var det lammsteken som blev påskhöjdaren. Själv lät jag bli att fara till Blåkulla i år. Kändes bättre att bara vara och ingenting göra.
Ha det bra i snödrivorna!

JoY sa...

Hej på er båda
Roligt att ni "tittar ut" ur all snö ni har fått. Verkar som om ni klarar er med det vita för den här gången. Här hemma har det precis smällt bort och skulle det komma något mer så lär det väl knappast bli kvar på marken, får jag då hoppas. Vi bor då i ett avlångt land och det är kul att läsa hur alla har det på sina håll, somliga har fått vårblommor medans andra fortfarande har metervis med snö.
Må så gott Rantisar
Stora Kramar till er båda

Åke sa...

Ja Timrå grejade det hela!!! Härligt :) Ge Rantafar en kram :)

Susanne sa...

Som Djurgårdare tycker jag att det är så kul att Timrå har kommit hem till SHL

Dessan sa...

Ibland känns det som vi aldrig kommer att få någon sommar i år...men det hoppas vi ändå att vi får :)) Känns härligt när man får köra ut husbilen och bara få sitt i den en stund. Vi får se hur mycket vi kan köra i sommar....känns tungt att lämna min mamma ensam nu när pappa inte fick vara med oss längre...men någon resa ska det väl bli. Kram

Hajan sa...

jaa här kommer den här gamla käringen igen. Det bliver inte så ofta för mig heller.
Är ni inte ute på de Norska vägarna i år.
Kan ju vara skönt att vara hemma också Det händer inte mig så mycket heller. Jag har valt ensamheten och trivs med den, man måste inte göra något på varje minut i livet.
Ha det bra och tack för ni hälsar på mkig i bloggen i bland.
kram från gammelbäggan.

Åke sa...

Ja det var tur att Rantafar hejade fram vårt lag, nu är vi där :) Men hyllorna vad läckra!!! Claes gick nu inte vidare... men jag tycker att rätt person van det hela :) Ni är väl bara ute och reser nuförtiden ;)

Hajan sa...

Hejsan kollade lite och såg att det var den 6/4 Du skrev sist.
Nu är det den 6/6 nationaldagen.
Här händer det inte att skit. Det gör inte mig så mycket, man har snart skojat färdigt i alla fall.
Stor vårkram till Er från Hajan.
Saknar Ruths små inlägg också.

Hajan sa...

jaha nu är det Juni fortfarande. Hej på Er, var tusan har Ruth tagit vägen- M>in dotter ser inga inlägg i Spanien heller.
Hippas ni mår bra lilla Rantamor, man har ju liksom vant sig
att Ni och Ruth från det gamla gänget.
Hoppas vi härs , eljest är det tyst på bloggfronten tycker jag.
Finns inget att skriva om, det har inte jag heller men lite
kan man ju klöämma fra i alla fall. GLAD MIDSOOMAR NU FRÅN H A J A N

Hajan sa...

Vill bara tacka för er hälsning här om dagen-
Är ni dåliga båda två, eller är era gamla föräldrar dåliga.
Vill bara säga att jag bleb glaD FÖR HÄSNIMGEN FRÅN rANTAMOR,
jAG MÅR VÄL SÅ DÄR, MEN DET GPÅR EN DAG I TAGET. jASG NÖJER MIG MED DET. KRAMFRÅN GUMMAN PÅ öSTGÖTASLÄTTA

Andersson Jesica sa...

Hej vänner, jag heter Laura Antonio från Stockholm - Sverige. Jag läser bra kommentarer om ditt bra jobb. Jag är väldigt glad för er alla eftersom jag har hittat samma lycka i mitt liv bara igår morse. För några veckor sedan läste jag ett bra vittnesbörd på liknande bloggwebbplats på mitt kontor, läste jag en kommentar publicerad av en dam från Madrid sa hon att en man från Africana nation som heter Dr.Oduduwa kunde ta tillbaka sin ex pojkvän efter 12 månaders uppbrott. Jag var motiverad och försök att kontakta samma Dr.Oduduwa för brådskande lösning för att återställa tillbaka mitt brutna äktenskap i ca 2 år jag har separerats. Omedelbart skickar jag ett e-postmeddelande till Dr.Oduduwa, jag får omedelbart svar från oduduwa email
han berättade för mig att han kan hjälpa mig, han sa att mitt fall är för enkelt för honom att hantera eftersom han har löst liknande fall under åren. Jag gav det ett försök, för jag har inget att förlora från att försöka. Han efterfrågar både kärlekspartners bildbild och jag köpte ljus och andra stavningsmaterial som krävs för ett framgångsrikt resultat. För två dagar sedan, som var tisdagmorgon efter att Oduduwa lanserade kärleksspelldelen aktiverad, fick jag ett telefonsamtal från min exmanns man, han pratade så snällt med mig och ber om ursäkt för att jag bryter med mig att det var djävulens handarbete och han var känner mig väldigt ledsen, jag förlåter honom och tackar honom för att han kommer tillbaka. det var chockerande och en stor överraskning. jag kunde aldrig föreställa mig att det kommer att fungera så fort fram till igår morgon kom min man man hem hem för att träffa mig och våra två underbara barn, idag äter vi gärna middag tillsammans och delar trevliga stunder. Jag är så tacksam och tacksam för Dr.Oduduwa, stor kärleksspell, som återställde tillbaka min lycka i livet. Jag rekommenderar gärna honom för alla som går igenom liknande kärleksrelaterade problem eller äktenskapskris.
Oduduwa Love Spell-delen arbetar snabbare än väntat inom två sekunder, det tar tag och det finns inga biverkningar. här oduduwa personlig kontakt: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

Love Spell böner fungerar "mer bättre och snabbare omedelbart resultat för desperata och bestämda individer som försöker återställa sin kärleksförhållande kan snabbt kontakta Dr.oduduwa har brådskande hjälp att lösa följande livsproblem, ...
* Magic spell-del till WIN GAMES (lotto vinnande spel)
* Stava för att säga upp skilsmässa domstolsförfaranden
* Stava charm att skilja din kärlekspartner
* Kärlek stava charm att locka ny kärlek
* Love Spells Win-Back Ex älskare
- Traditionella rötter och örter läker blodcancersjukdomar, botemedel mot högt blodtryck och andra kroppssmärtor.
WhatsApp mobil .: +79268011965

dercy lyne sa...

Jag heter Darci Lyne. Detta är en mycket lycklig dag i mitt liv tack vare den hjälp som Dr. .nosakhare har gett mig för att hjälpa mig att återfå min ex-man med sin trollkärlek och magi. KONTAKT
  -Mail- blackmagicsolutions95@gmail.com
  Whats-app: +2349083639501
vill du ha din ex tillbaka?
vill du ha en kärleksförtroll för en ny älskare?
Barnlös problemlösning?
lösning på sjukdom och sjukdomar i kroppen

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort ett löfte om att någon jag känner som har en relation problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpte mig med min egen problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
1) Love Spells
2) lösning och botemedel mot all sjukdom
3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
4) Äktenskapstavlar
5) Graviditetsförtrollning
6) Breakup Spells
7) Döden
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}