torsdag 15 april 2010

Rester av en nyårsnatt....

Idag var jag ute på en promenad, och hittade så mycket kul att fotografera och allting var stillastående, inget jagande efter flygande fän. Enda problemet var att jag hade ingen kamera med mig !!!
Väl hemma igen, drack jag en kopp kaffe och tog kameran, och ut igen på samma runda. Det första vårtecknet jag hittade var en nyårsafton som hade tinat fram, såg bara för skoj ut. Precis när jag fotade kom en bil, som stannade ,och ut kom en kille som var nyfiken på vad jag gjorde. Det visade sig att han också var flitig med sin kamera, och han skrattade åt mitt fynd.
Nästa vårtecken, när man bor i Norrland var det som blivit kvar av vinterns spark. Inte mycket undrar vad som hade hänt med resten av sparken, eller kanske det också hörde ihop med nyårsfesten ????
Fortsatt vandrig var inte roligt att se...usch va mycket snö kvar på dom utemöblerna. Men jag tyckte det såg så kul ut med stora snökuddar på, men "än så är det vinter".... iallafall i det hörnet.
Men bäcken hade gått upp..ett vårtecken, kolla. Stod länge och såg på det rusande vattnet, nu hade jag fått tron tillbaka på att det ska bli vår här. Skulle nog tro att det är färdigpimplat på havet nu, när bäckarna skickar ut sitt vatten så blir ju inte isen kvar så länge till.
Äntligen ett vårtecken....tjhooooo
Och när jag kom hem igen så fick jag , till min glädje se att jag hade ett alldeles eget vårtecken. En röd/rosa rabarber plutt hade kommit upp, va glad jag blir, ett eget vårtecken hemma hos mig. Och jag som hade gått i flera timmar och letat, och bara mest hittat rester av en nyårsnatt som tinat fram ur snön.
Men det var en skön promenad....ja och ett vårtecken till som jag inte har något foto på är att jag hade tagit av mig långkalsongerna.
D om något är ett vårtecken.
Tjingeling.





3 kommentarer:

Annelie sa...

Visst är det väl typiskt! Man springer och letar och letar, så finns det mitt framför ögonen, om man bara tittar ordentligt!

Annelie sa...

Jag jobbar 4 nätter, ledig 2, jobbar 3, ledig 2 jobbar 3, sen är jag ledig en hel vecka!
Intensivt ett tag, men desto härligare sen när man får vara ledig en hel vecka!

Lasseivomma sa...

Det är imponerande kraft i rabarbern när den kommer upp, nästan genom tjälen. Tycker lite synd om er som fortfarande har snö, men ni brukar ju ta ifatt ganska fort. Bli nte övermodig och ta av långkalsongerna för fort, då kan det gå som för mig, den elaka förkylningen vill inte släppa.