torsdag 1 april 2010

Skärtorsdagen....

Skärtorsdagen och inte en påsk-käring så långt ögat når..om man inte bortser ifrån den käringen jag såg i spegeln i morse. Sen var det ju så att någon hade stulit min kvast, letade runt som en galning, men vem hittar en kvast på skärtorsdagen ??? Inte jag heller. Men så kom jag på att jag tar dammsugaren. Men attans vad svårt att lyfta d var, men när jag kom igång så var det en jäklans fart på den. Och utan GPS hamnade jag helt snett....klev av dammsugaren och förstod inte ett ord av vad dom snedögdade människorna sa......rena kinesiska...
Åkte hem. Får nog komma igen i nästa år. Attans också och min bag in box blev kvar där jag landade, vilken fest dom fick...men jag förstod ändå inte vad dom sa..???
För att komma till verkligheten, visst fick Lilla C ett fint ägg av sin pappa, jättestort. Undrar var den pappan jobbar ????

Men att få ett så stort ägg gör ju att man blir väldigt trött, Lilla C somnade så sött, hann inte ens med någon saga.

Jobbigt med påsk när man är liten.

Vi har planer på att dra ut på havet imorron bitti, hoppas att det blir en solig och mysig långfredag, och att vi lyckas dra upp någon firre att kasta i stekpannan.

Förresten det är Skärtorsdagen idag, gubben påstår att det är finnarnas nationaldag =) kanske d ja.

Ha en trevlig kväll alla, och va snäll me alla käringar, dom behöver omsorg idag efter sin långa färd mot Blåkulla.

Tjingeling.



Inga kommentarer: