onsdag 24 april 2013

En händelserik onsdag med hantverkare....

Jaha tänker ni ...
varför i hela fridens namn (och vad heter friden då???)
varför visar Rantamor sin undertrappanskrubb i bloggen...??
Har verkligen lessnat på denna skräp skrubb så nu har vi tömt den,
Rantafar har lekt skrubbleken och målat som finnen sa...
vittovittovitt....
Sen han har varit målare, så byter han om , ringer på dörren och in kommer en golvläggare.
Nytt och fint golv kommer på plats.....
och så riiiiinger det på dörren igen ...plingplong !!!
Jag öppnar....
och in kommer en snickare,
och väldigt lik den där målaren...eller golvläggaren,
dom har nog ett familjeföretag tror jag,
och så lämnar jag snickaren ifred, där han står på knä i skrubben.
Jag tar cykeln på en premiärtur ut till hamnen,
och redan innan hamnen, möter jag ett gäng med sädesärlor.
Och just den här ärlan hade nyss druckit ur sista droppen i flaskan, och vinglade omkring.
Kanske tränade han inför valborg...
Vintern rasat ut...ut...ut från norra....hick...norra....
äh..skit samma den håller på att rasa ihop, för titta barmark.
Vidare ut vid hamnen,
där det för övrigt blåser utav helvete,
har inte isen ännu lämnat havet.
Men jag lämnar havet och cyklar iväg hemöver, fy vad kallt det är.
På vägen hem så kommer jag på att jag ju måste ha med mig ett vårtecken hem,
och det får bli några kissar som jag slänger in i min lilla fotostudio.
Inte så tokigt väl, för att vara fotat av Rantamor.
Och när jag kommer hem är snickaren klar.
Och Rantafar sitter nöjd och betraktar Rantamor när hon börjar flytta in i sitt nya skafferi.
Fan va jag blev nöjd, ett skafferi precis vid spisen,
bara att öppna dörren och se vad som finns.
En hylla till skulle jag få säger snickaren, men det fattades konsoller.
Puss, puss på fina Rantafar, vad skulle jag göra utan honom.
Vi ska åldras tillsammans och bli mycket besvärliga, har vi bestämt... =)   =)

Och jag har ont i mellangården ikväll...
eller ska vi säga nu vet jag också att jag muskler i röven, som fått känna på en cykelsadel,
och det är bara början, jag gillar att just cykla.
Ja inte som någon dåre, utan jag trampar på och njuter,
stannar å fotar....

Tjing-tjong vänner, oj va snön försvinner !!!
Och jag har fått ett skafferi....lycka !!

13 kommentarer:

Fjällripan sa...

Det blev ju jättebra!! Så snäll han är Rantafar :)) och så härligt med en cykeltur! jag har varit å köpt en hjälm, så nu ska det snart bli åka av här också :))

BP sa...

Å nu har du fått ett suveränt nytt skafferi, vilket du är såååå värd. Men kan du tala om för mig varför jag fastnar på brandfilten som hänger i den!?????
Japp, vi har såklart också en brandfilt, men den hänger i garderoben i hallen, vilket den bara gör för att vi inte har nå't skafferi;-)
Eller jo, ett skafferi ovanför kylskåpet har vi såklart, men det ligger så högt att bara maken vet/ser vad som finns i det.

Åsså gillar jag kissarna - riktigt vackra var dom - å jag nyser inte ens;-)

Äventyret framtiden sa...

Så praktiskt och bra att anlita ett familjeföretag!:)
Fint blir det!
Och ljuvliga vårbilder som vanligt!
Ha det gott med alla de där männen du träffar, snickaren, målaren, snickaren och Rantafar

Herr Nilssons Fru sa...

Men då, så många trevliga hantverkare du haft besök av o så fick du ett skafferi - de e ju underbart!!
Du flörtade väl inte med hantverkarna?? menar efter som de gjorde så fint..:) tror dom var bröder, ser en viss likhet:)

Aj aj lite ont i rumpan idag då, ja se allt nytt som koppen får utstå så ser den till att göra lite ont som hämnd eller nått:)

Kramiz o go torsdag

Anneli Esséus sa...

Nu jäklar anåda blev det ordning på grejorna även där! Ett sånt skafferi är minsann inte alla förunnade, men en önskedröm för de flesta! Snyggt!

Camilla (Rantis) sa...

Men wow, vilken hantverkare som fixar ett skafferi till dig...
Rantamors Skafferi!
Låter som om det kan innehålla väldigt mysse gott...

Sol i dag, men just ingen värme...
Brrrr....
Isen är på g att släppa nere på sjön, är nog öppet mitt på vilken dag som helst...

Nä, dax att ta itu med lite deklaration...
puh!

Hälsa Paps!

ansepanse sa...

vad bra med ett skafferi istället för en skräpskrubb, och så har även du fått hälsa på sädesärlan, jag har ju inte sett den pigga vårfågeln än
härligt med cykelturer
kramar

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Men du har det väl för bra. Ett helt Harem av hantverkare...:o)
Kul att det går bra med renoveringarna.
Har haft målare här den sista månaden, som fixade till köket. Men det var en sådan där som skickar räkning efteråt.
- Mycket fina bilder på god mat och annat !
Trattisarna är uppätna. Hade inte tillgång till ditt sopprecept, pga datorstrul. Däremot blev det två kvällar med de godaste varma mackor jag käkat. Så jag bockar och bugar ännu en gång.
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Gunnel sa...

Vilket spännande liv du lever. Har du ett helt harem? Tänk så fint skafferi du fick. Nu kan du bara hämta ingredienser här till alla dina goda recept. Ha det gott och hälsa Rantafar och hans kompisar.

Krönikören sa...

Jag gick på det först! Tänkte att det var lite märkligt att båda gubbarna var barfota... :)

Fint blev det i alla fall. Och tänk vad mycket som ryms där!

♥ Carina ♥ sa...

Så superduper bra att utnyttja "undertrappen" till ett skafferi!
Han är allt bra duktig din Rantafar! Håll hårt i honom :)
Kram

Nette Cecilia sa...

Har suttit här å skrattat åt dina dråpliga texter ,kram nette

Eva i Tyresö sa...

Så roligt med ett skafferi men var ska ni lagra skräp nu? Tyvärr blir det nytt skräp ideligen och värst är det som NÄSTAN är skräp......
Grattis till detta familjeföretag!!!!Krama honom!