fredag 26 april 2013

Nu skall Rantamor å Rantafar dansa.....

Kolla, kolla nu har myrorna vaknat hos Rantamor,
dom klättrade både uppe å nere å utan å innan, bara brått, bråttomt.
nu är våren här...vakna alla myror nu ska vi börja jobba, den sovande perioden är över.
Kom igen alla myrhelveten nu drar vi....
Rantamor hon drog hemöver....
lindade in petternicklas i bacon och bara lade över dom till Rantafar
som grillade dom så vackert baconinlindat som man bara kan.
Och majsen hur grann är den inte på grillen....
och hur god är den inte när den är griljerad med honung, flingsalt och olja....
och med Rantafars omsorg....
Vi grillade innerfilè också,
mums.
Efterrätten blev ju rätt enkel,
men en panacotta med en kokt hallonsås.
Det var iallafall gott.
Jättegott...

Tjing-Tjong en fredagkväll,
vi har ätit gott, och mår rätt gott.
Jättegott...

Ska jag se på Lets dance ,
jag tycker att just dans är rätt kul,
dansade i min ungdom....
men nu är Rantafar och jag rätt odansade nöjda.

Tjingelingen alla frdagsvänner....nu ska vi dansa vidare....

8 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Mums! Grillat är gott!
Dansa på ni, där i soffan ;) Själv ska jag snart dansa iväg på jobbet och se till att mina rara tanter och farbröder får en rofylld natt :)
Tjingeling du glada!

Carita Liljendahl sa...

Grillsäsong! Vad finns inne under baconskivorna?

Unknown sa...

Nu har våren kommit även till er ser jag. Ta väl vara på den och njut!
/SA

Kerstins foto sa...

Men så frestande! Vi har inte ens plockat fram grillen än! Skämmes borde vi göra och sen efter det är klart får vi helt enkelt ta fram den. Grillen alltså. ;)
Ha en finfin lördag!

Herr Nilssons Fru sa...

Oh idag har vi som dansande igår lite träningsvärk:) Vi tog fram grillen förra helgen - men vi grillade inte så där gott som Ni - ser underbart gott ut.

Kramiz o go lördag

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !

Lördagsgodmorgon, såg lite på det också.Tänk vad man dansat i sin ungdom. Det bästa var ju svepande Wienervalser i festsalen, tycker jag har skrivit det förut.

Mitt ordförråd har sinat.
Hoppas allt är bra och vårkärleken spirar i alla väder.

Kram Mi

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Det där såg ju riktigt somrigt ut med grillen. Det känns att det går åt rätt håll.
Här är det vårregn nu. Och förhoppningsvis blir gräset ännu grönare....
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Anonym sa...

Jag dansade förra lördagskvällen. Middag och levande musik. Träningsvärk da´n
efter! Man är inte i toppform precis, när man fyllt 85, men jag gjorde bra ifrån mej med disco-musiken trots allt. Älskar att dansa!
Ruth i Virginia