lördag 18 maj 2013

Första vackra dan i maj Rantafar och jag....

Första vackra dan i maj...Rantafar och jag.
Vi packar allt vi behöver för en underbar havsdag, och vi säger så många gånger att vi är så rik som kan sitta här i vår båt, och bara njuta av den varma vår/sommar dagen.
Vi släger ut våra fiskenät,
vi tar upp dom och ser att vi fått fisk av alla de slag,
och vi visar tummen upp för varann.
Vi älskar varann.
När vi strandhugger på vår favoritö så öppnar vi en liten cava,
och skålar för sommaren, och för varann,
vi fick ännu en underbar sommar tillsammans.
Jag springer runt och fotar,
det finns massor att rikta kameran emot.
Och denna järnring som jag fotat varje år,
kan jag inte heller detta år låta bli, den får komma med hem i mitt fotogalleri.
Havet är så full med solens stjärnor som blänker överallt,
jag fotar och fotar och när jag kommer hem har jag över trehundra foton att kolla igenom.
mycket raderas, men mycket får bli kvar så att jag kan titta och minnas.
Här är den finfina öring som vi fick,
den ska bli en Morsdagsmiddag nästa helg....
Något som bara fanns på stranden,
med ögon, näsa och tuppkam,
inte kan ju jag låta bli att fota !!!!
Det är otroligt lågt vatten i ån där vi kör ut,
och det är otroligt lågt vatten i havet.
Men vi tror att vi vet varför ????
Rantafar borrade i botten fyra gånger i vinter när vi skulle pimpelfiska,
Så då blev det hål i havet där vattnet rinner ut....
Det är vår teori.
Jag nåste hitta proppen säger Rantafar......
Jag gillar min loppade fotoväska,
den kommer att få vara med hela sommaren.
Jag gillar också vår dag.
Solen är så generös och jag blir röd om näsan,
kan inte ens runka på näsan i natt,,,,och det ÄR ett ILANDSPROBLEM.

När vi efter en hel dag på havet,
är helt galet trött vad gör vi då...
jo vi badar bastun,
Det varma omsluter oss men fan vad vi blev trötta
zzzzzzzzzzz-varning.
Skulle steka fisk men kockjäveln kom ju aldrig,
vi väntade å väntade å väntade zzzzzzzzzz
och jag somnade allt medan dom dansade på tv....
Rantafar som är toppensnäll ordnar varma mackor i ugnen.
detta måste vara/ är kärlek.

Tjingelingen en urunderbar dag på havet.
Lite sur är jag att jag inte kom till finalen i trissen och fick chansen ligga med Rantafar på
vandrarhemmet.
Jag hade garanterat köpt gröna byxor till han och en orange skjorta,
det är inne säger BP.
Men nu kan vi bara förtsätta med fiskebyxor hela sommaren.

Tjingelingen klockan är 02.25,
Rantafar snarkar där uppe i sin säng.
Min kropp vill inte sova just nu, men kanske snart.

" Rantafar kommer aldrig att springa efter någon annan kvinna,
han är för hänsynsfull
han är för god
och han är för gammal...."
=)  =)  =)  =)

6 kommentarer:

Anita sa...

åhh såå herlige bilder av vår og sommer:)))

Du er en riktig flink fotograf:))Bravo!!)))

♥ Carina ♥ sa...

Underbara bilder och ett underbart inlägg!
Man känner er kärlek ♥
Kram

Anonym sa...

Ni vet hur livet skall levas.
Länge må ni leva!!! Hipp, hipp,
hurra!
Bilderna är underbara.

Ruth i Virginia

BP sa...

Vilka helt underbara bilder från en norrländsk sommar. Fastnar speciellt för den av det låga vattenståndet. Den bilden är bara magisk!
Frisk luft gör att man blir trött... och somnar, sedan är man pigg mitt i natten då du skriver ditt inlägg. Hahaha. Ja idag lär ju Colin hålla dig vaken.
Å kycklingen på dass minns jag. Tycke som Colin - bättre beskrivning finns liksom inte;-)
Just nu leder ju Sverige så klart jag håller på blågult, på hemmaplan dessutom. Men ishockey är inte riktigt min grej som du vet.
Å orange kan du köpa ändå, det är en fin färg. Å med din rygg så undrar jag om du trivts på ett vandrarhem;-) Det går fler tåg vet du!

Äventyret framtiden sa...

Det är mycket mycket bätter att fara ut och fiska än att trava runt i Gamla stan, men jag skulle gärna ha sett alla dina bilder som du skulle ha tagit där och läst om alla äventyr ni skulle ha haft, men kanske en annan gång. Jag är oerhört nöjd med alla fina bilder i ditt inlägg här. Ni kan njuta som man ska njuta

Var just till tv-rummet och fick veta att Sverige leder med 2-0. Så jag öppnade en flaska rött, för att fira vinnaren och för att trösta förloraren. Nu får de skynda sig att spela färdigt, jag vill ha vin

Fridens

Anneli Esséus sa...

Jag blir alldeles varm i kroppen av att bara läsa........underbara ni!