onsdag 15 maj 2013

Må bra .

                                                                 
Sommar, jag smakar på ordet
låter ordet bli kvar
låter sommarordet vandra runt i min mun,
känna hur ordet värmer
och blir varm i min egen famn.
Dofter, jag sluter mina ögon och känner dofter
dom kommer till mig med en sådan kraft
att mitt hjärta flimrar för en sekund.
Må bra, feeling good .

Jag mår bra
säger jag ibland, när någon frågar, utan att ens mena det
därför att jag inte ens ids förklara.
Jag mår bra
över så mycket,
och jag har så mycket att må bra över.

Onsdagstema - Feeling good.  Tjingelingen från Rantamor.


16 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Härlig Feel Good bild på Lilleman, läckert häng på byxorna;-)
Ha det

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !

Har inte glömt bort Dig.
Bara ute väldigt mycket för
att göra i ordning så jag kan sitta
ute på kräset, krypa det kan jag inte längre.Fast nog kröp jag på den tiden då jag drack ur flaskan.

Är det lille John som prövar gräset är bra underlag.

Kram Mi

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

k:et ska vara ett g .

Ser alltid felen för sent.

Kerstins foto sa...

Det var en fin tolkning av temat. Visst har man mycket att må bra över även om vissa dagar är av den tyngre sorten.
Förkylningen som slog till har fortfarande inte gett med sig. Det är nu två och en halv vecka sen och jag sitter fortfarande och hostar och tappar rösten emellanåt. Får vara glad att jag slipper febern i alla fall.
Ha det gott nu. Vi får ta och ses när jag börjar krya på mig.
Kram

Meta sa...

Det ser gott ut att krypa sådär i gräset och upptäcka allt som finns i naturen.
har man en sån lilleman då är det feel good
ha en fin onsdag
Kram Meta

Anita - Malta sa...

En härlig bild på den lille krabaten som kryper i gröngräset !

Du är duktig på att skriva måste jag säga. Kan ju knappast undgå att det verkligen finns känsla bakom dina rader.

Säger ofta att jag mår bra utan att tänka efter före. Alla dagar är inte bra dagar. Men det gäller att ändå ta tillvara på guldkornen i tillvaron. För de finns ju där. Även de dåliga dagarna.

Ha en skön fortsatt vecka i vårvärmen !!

Fjällripan sa...

Mysig bild och JA visst är det härligt med sommar :)) Det där med att svara jag mår bra på slentrian, har jag svårt för....men folk vill sällan ha ett annat svar...Varför frågar man då, kan jag tycka :/

Ha det gott i solen, till helgen kommer värmen :))

Margareta sa...

Fin bild och texten, kan inte uttryck hur bra jag tycker den är.

F*n, du kan allt.

Malys krok sa...

Herlig sommerbilde! Og så flink du er til å skrive! Kjente på den gode følelsen når jeg leste dette!
-Margit-

Leena sa...

Du kan njuta av dagen, det vet jag. Och nu är det lättare att njuta, i våren och sommaren, även för oss andra som kanske inte är så njutnigssnabba.
Barnbar, sommar, natur ... sol och värme ... Det är feel-good!
PS. och även ett fungerande bredband är rätt mycket feel-good ...

anemonen sa...

Det där var för sött.

Marianne sa...

Den bilden ger en riktig sommarkänsla. Snart så...

BP sa...

Vilken ljuvlig bild - en första upptäcksfärd på gräsmattan. Härligt fotad!

Mona sa...

Åh vilken mysig bild med mycket sommarkänsla! Mår bra bara genom att titta på din bild.

Pialotta sa...

Absolut har man det, så mycket att känna sig lugn o trygg i här i vår värld ... som tex. de små liven som vi har runt om oss :) Härlig känsla i din underbara bild :)

Anni sa...

Även när man har ont eller mår dåligt kan det finnas solstrålar - om man bara har förmågan att se dem ♥