onsdag 5 juni 2013

Slutbloggat...nähädå men lite blogguppehåll !!!

Jag som bara trodde att jag inte kunde koppla upp mig,
får en trevlig överraskning i Happis, jag kan blogga ännu ikväll,
sen blir det blogguppehåll.
Just nu är vi på Ikeas parkering längst norrut, och utanför i rondellerna kör
studenterna runt, runt, runt.
En del hänger ut genom fönstret på båda sidorna om bilen, så att man kan se ända ned i mumindalen,
samtidigt som dom åker runt och skålar över biltaket så att ölburkarna flyger.
Efter kommer en svans av mopeder, sådär en 20-30 i kortege,
lite epatraktorer....och mera studenter som sjunger om livets glada dagar,
dricker mera öl och blir jädrans pissnödiga och låter det nydruckna ölet hamna på gamla tullhuset,
men va fan... det står ju där till ingen nytta alls sen vi blev ett enda stort EU.
Pissa ner det bara.
Så har vi det ungefär en kväll i Haparanda.
Men innan vi kom iväg från Umeå var vi å hälsade på Colin på hans fritids,
där hade dom ställt fram mycket av det som barnen hade gjort i vinter,
och sen var det LOPPIS, som Colin bara älskade,
att köpa saker för en krona när han hade fem kronor att handla för.
Tänk att få en sjörövare för en krona !!!
Han hittade ett par små foppisar som han ville köpa till lille kusin Vincent två månader,
men hans mamma fick förklara att den lilla kusinen inte alls behöver foppisar denna sommar.
Jag därimot köpte inget på loppiset... men fick en försenad morsdagspresent
av mamman.
En massa gott till skinnet, hur var det nu,
dagkräm, nattkräm, rynkkräm och pigmentkräm !!!!
Jag som bara trodde jag behövde mygga i sommar !!!
Allt var så snyggt i sina små glasburkar att jag inte vågade annat än bara dofta på dom,
oj sa Rantafar vilken liten fin maggotburk....suck,
han ska allt få dofta på Rantamor, men sen för nu sover han gott där uppe på loftet.
Fotade fyren i Jävre med MacTamron, blir så skönt ljus....
och ankaret som bara ligger och vräker sig på land...
I morron fortsätter vi över till Finland,
ska knacka på många dörrar och säga hej....
kramas och prata, gamla minnen och nya upplevelser.
Men just nu känns det lite vemodigt att säga...
hej då bloggvänner, det blir blogguppehåll hos Rantamor,
om jag inte hittar någonstans att tjuvkoppla upp mig, för Net1 som jag har, finns inte i Finland.

Ha det gott alla och var rädd om er och hoppas att ni finns där
när jag kommer tillbaka.

Tjingelingen från Rantamor.


6 kommentarer:

BP sa...

Ingen fara - jag finns kvar!!!

Alltså din dotter vet precis vad du ska använda för att se ännu yngre ut än vad du gör redan nu:-)

Varför parkerar ni alltid bland mopeder på IKEA - finns det inte lugnare ställen at sova på i en bobil i Happis?! Eller så var ni ute efter IKEA:s korvar för fem spänn/styck;-)

Resten av bildkavalkaden var suverän!

Sköt om dig/er i Suomi-land. Å klart du hittar en tjuvkoppling - fast inte hos abedissan den är gången hoppas jag.
Kram!

Anita sa...

flotte bilder!!Likte de kremeene!yoo hoo:))))

håper dere får en jettefin ferie..i Finland?♥


Masse hilsner fra Vestlandet♥

Solglittret sa...

Tack Goa du för härliga kommentarer hos mig.
Så skönt för er att komma ut i bobilen :) äventyret väntar och så klart att jag gör det med när du bloggpausar :)
Ja du ungdomarna de kan fira de, men inatt när mannen min hämtade dottern på stan, låg en aspackad 40-åring mitt på vägen....han ville nog inte inse att han blivit äldre...
Ta vara på denna underbara tid nu och njut för allt vad tygen håller!
En skön sommar önskar jag er.
Kram Lollo

AnJa sa...

Jag som nyss har hittat till dig ser fram emot att du kommer tillbaka! Ha en skön resa! Och du... Maggottburk! HAHAHA, han verkar rolig Rantafar :-)

Guldkryckan sa...

Har aldrig kollat in till dig vad jag kan minnas...får nog ta o göra det märker jag..vilka bilder...härligt ju :)

Ha en skön ledighet då. :)

Margareta sa...

Inte kul det där, men du får skylla dig själv när du inte lyssnade på mina små tips - eventuella möjligheter. Sedan finns det massor av fina platser, lite betalt vill de nog ha men där finns också saker att fotografera. Om det nu inte var den där korven som lockade. Läste kommentarerna ovan. =)

Vi har aldrig stannat där i Jävre får göra det när vi åker ner till Umeå, eller därifrån.

De där krämerna ger jag tummen upp för och din dotter kan.

Apropå mygga ... här finns det massor vi som "inga" brukar ha. Vet inte vad det är med allt nuförtiden och jag tror att det kläcks inomhus - dödade tre. Vet inte många men det räcker för att jag ska vara arg över dem.

Hoppas att du får trevliga stunder också i Finland.