söndag 29 september 2013

Att vara föräldrar är kärlek,men ingen självklarhet....

En helg med lek och med massor av kärlek.
Att ha en familj är nog det som uppväger livet, och det värmer föräldrars hjärtan,
att få träffas alla under samma tak,
surra och njuta av varann,
vad gör det då att det skaver lite i öronen, av allt surr, vi var ju ändå elva stycken av varierande åldrar.
Klart att vi surrade, kramades och det gullades med dom små.
Varje morron blev vi uppvaktade av två killar som ville ha frukost,
så underbart mysigt vi hade i Leffe-bilen.
Tvåbarnspappan hade fullt sjå att hålla oss med mat,
han fejade och kockade...
och lägg märke till dom tomma rödvinsglas som bara ville få påfyllning.....
och jag lovar att den kocken röstar vi inte ut i dom kommande program.
En till som precis hade fått börja smaka lite mat var lille Vincent,
den yngste i familjen....
Mums så gott att äta annat än mammas gräddmejerier.....
Mums...mums....
Lille sötnosen, den allra nöjdaste, snart sexmånaders barn, jag upplevt....
Nu hade jag ju tänkt skriva vad vi fick för mat,
men min franska är ju inte ett dugg bra (obefintlig) så jag skiter i det snygga
och säger att vi fick ett kött, som var marinerad i ett rödvin ett dygn,
sen kokat i flera timmar,
och bara var så otroligt mört och gott att det smälte på tungan,
rödvinssåsen kunde ingen klaga på, mera slåss om att få....
serverades till...."pärstampa"
mums, mums....
Inte en tallrik blev det med kvarglömd mat, kan jag meddela....
Nu har vi kommit hem igen, söndagkväll och vi kommer att precis som John,
att somna med ett leende på läpparna,
nöjda och kärleksfullt av barn och barnbarnstankning.....

Vi firade killarnas födelsedagar,
firade Rantamors flyende ungdomstid "herregud"....
firade att vi alla kan njuta livet !!!!
Det ÄR ingen självklarhet.

Tjingelingen från en nöjd Rantamor,
som ska läsa bloggar imorron, har inte ens uppkopplat mig
 i helgen.
När jag njuter av barn och barnbarn, finns inte tid för uppkoppling.

12 kommentarer:

Kerstins foto sa...

Vilka fina bilder från en riktigt mysig helg. De där små är helt klart livets efterrätt, ingen tvekan om det. Man får liksom aldrig nog av dom, att snusa dom i nacken, känna de där goa armarna runt halsen....ååå vad man har det bra då.
Sov så gott. :)

BP sa...

Toppen helg alltså! Å det där med att älska matlagning verkar ligga i generna i din stora familj.
Alltid så himla roligt att se hur de små utvecklas. Har ju följt dem från blrjan, å de har verkligen blivit stora!

Gröna Anemone sa...

Vilka barnabilder! Jag log igenom hela inlägget.
Ha en fin dag!

Hantverkarglädje sa...

Ser att du haft en härlig bushelg. Tänk vad man kan längta efter de barnbarnen så fort man inte träffar dem på ett litet tag.

Rigmor sa...

Dom sista raderna gör mej så lycklig, för så ska det vara, det hinns med sen...!! Å visst är det en rikedom med en stor familj, oavsett hur den ser ut, tryggheten finns där. Vi hade kalas i helgen för mellanprinsessan, och jag tänkte precis samma sak, stackars dom som inte får uppleva detta. Knubbiga prinsarmar runt mormors hals och en röst som viskar " jag älskar dej mormor, har morfar ställt undan sin motorcykel än..." Känns nästan som om det är jag som bestämmer i det här huset...*gapskratt*!!
Sista bilden är helt ljuvlig, de andra också, men den sista...
Ha det gott vännen i norr!!
Kram kram

ansepanse sa...

då blev det ett ordentligt födelsedagsfirande när ni var så många
härliga bilder på dina fina barnbarn
Sv: nej, det är ingen riktigt brunn, det är J som byggt den till mig, jag ville ha en sådan i trädgården
kramar

Mita sa...

Jamenvisst,helt klart struntar man i att vara uppkopplad när man har en sån mysig helg med nära och kära.Det finns inget bättre. Grattis förresten till alla som fyllde ett år äldre,gammal som ung**..
Mört kött som smälter på tungan det är gött det..**
Jag kan meddela att jag flyttat till ny blogg om du vill hänga med,
Kram vännen♥

♥ Carina ♥ sa...

Finns ju viktigare saker ibland än bloggen ;)
Vilken go helg ni haft!
Kram

Sv: tack för tutandet! Men när ska jag få bjuda på kaffe för allt tutande? ;)

Vform sa...

Underbart inlägg, underbara bilder och sist men inte minst, fantastisk beskrivning av "läget" :O)
Allt är så sant!
God fortsättning!
♥ Kram Vivan

Maria sa...

Så härligt ni haft det med barn å barnbarn, de e bara att njuta när tillfälle ges.
Ha de gott/kramen

Fjällripan sa...

Å så mysiga bilder på barnbarnen! :) och maten såg helt delikat ut!

Har ni bytt namn på Bo till Leffe? ;))

Anonym sa...

Blir lite, nä mycket, avis på dej. Har inte träffat mina tre yngsta barnbarn sen sommaren 2011. Dom bor precis halvvägs runt jorden från mej (Vietnam). Hoppas få hit dom nästa sommar.

Dina bilder är lika underbara som din familj!

Ruth i Virginia