lördag 2 maj 2015

Så här ser det ut där jag är.

Så här ser det ut där jag är, är en återkommande utmaning på Fototriss.
Och så här har min groda sett ut idag,
blött, blött, på huvudet, på armbågarna (har grodor armbågar?),
och så vet jag inte om det är regndroppar på grodans tår,
eller om han rent ut har kissat ned sig ?
En liten gäst hade beställt bord idag, och talgoxen serverade hen lite
godsaker från sitt matbord, en kokosnöt med godsaker i från vintern.
Rantafar har sjösatt båten Sally,
och han får som börja med att första dagen ösa vatten.
Och som ni ser inte mycket till vårnaturorgasm här uppe i Nordmaling ännu.
Men den som väntar på något gott...ni vet,
det kommer alltid.
Ha det gott alla vänner, från blommiga Skåne till snöiga Kiruna,
Sverige är långt och spännande.
Och skulle man nu ledsna på att titta på strilande regndroppar,
så kan man ju se hockey i massor....som Rantafar.

Tjingelingen från Rantamor,
och kolla mera runtom i Sverige på Fototriss.

Oj höll på att glömma att det var tävling idag med presentkort på Coolstuff
och skulle jag vinna så finns det mycket att välja på
som spännande Parot BeBop Drone.

22 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Piiinande kallt ute idag vi var till villan men skulle ha frusit ihjäl nordanvinden piskade på men det ser ut att vända i mitten på veckan ,kram Nette

BP sa...

Inte behöver du anstränga dig med att gissa vilken bild som är min favo;-)
Å grodor har visst (vassa) armbågar, det syns ju tydligt på din bild;-)

Vädret här har varit precis lika pissigt som hos dig - om det nu är en tröst, vilket det troligen inte är...

Den lilla fågeln låter sig väl smaka ser jag. Som tack för maten ställer h*n t o m upp som fotomodell. Schysst!

Ösa vatten ur en båt kan inte vara så himla kul, men motion är det ju iaf. Har Sally ingen presenning under vintern eller kommer det in vatten ändå?

Synd att jag inte är så värst ishockeyintresserad - tänk om det vore VM i fotboll;-)

Leena sa...

Det ser ungefär likadant ut som här, så nu har ni nog kommit ikapp vad gäller växtligheten. Här går våren väldigt sakta framåt men det är ju ändå framåt så jag ska inte klaga ... Fast jag känner mig nog mest som grodan i första bilden.
Ha en skön fortsättning på helgen!

Axart sa...

Fina bilder, favoriten blir bofinks-honan.
AX

Anneli - A'la Foto sa...

Härliga bilder. Den nedre får mig att tänka på Crocodile Dundee och träskmarker! :) Men min favoritbild blir absolut den söta grodan! Den vill jag ha! :)

Hajan sa...

Den tävlingen verkar ju vara något för Dig. Det 'r klart Du skall vara med. Vi har inte regn här, men det har nog regnat hela natten, så vått är det.
Jag tror Grodkraken kissat på sig,
det är ju jättesvårt att hålla sig
när det skvala runt omkring.
Hoppas på en bra dag, synd åt Rantafar med att ösa båte, skulle inte han taga det lite lugnt ?
kram Hajan

cissi sa...

Grodan ser ju ut att trivas i blötvädret i varje fall. Och sån skillnad det är på vårens framfart i vårt avlånga land....här har vi nästan sommar!
Önskar er bättre väder....kram.

Gunvor sa...

Jaa du..det är stor skillnad på vårens framfart i landet. Vi här i Hälsingland har inte så mycket att skryta över vi heller. Men visst händer det saker i naturen.
Om jag hade väntat till idag med mitt inlägg så kanske ni fått se solen, för den är faktiskt här idag.
Ha det gött!

Ama de casa sa...

Vad härligt att Sally är sjösatt! Nu måste det vara vår på riktigt :-)

Gunnel sa...

Grodan är väl en som trivs när det är blött. Jag tycker faktiskt det ser väldigt fint ut hos dig redan nu. Då visar du kanske snart "drönarbilder" från lite varstans.

Unknown sa...

åhh en båt i ån vart bär den hän?

Snäckskalsdalen. sa...

Fina bilder, men det ser lite ruggigt ut och både grodan och fågeln och båten ser ut som om dom hukar i vädret. Snart blir det nog bättre!
Kram

Vi i Kasperian sa...

Grodan njuter i fulla drag, det syns ju tydligt. Värre för lilla fågeln.
Hoppas solen kommit fram nu, och att en båttur snart blir aktuell, i strålande vårsol... . :)
Berit E

Eva Trillian sa...

Snöfritt, regn och grodor på altanen - våren är i antågande, helt klart! ;)

Spanaren sa...

Fina trissar!
Gillar både ettan och tvåan bäst/ kram

Lena sa...

Grodan är så häftig!
Bra med regn, men väldigt tråkigt! Här har solen skinit nästan hela dagen! Det är bara för att jag har jobbat, men jag tog igen det efter jobbet....
Kram Lena

Beppan sa...

Åh - redan sjösättning?! Vår båt står fortfarande inomhus och lär så förbli ett tag till. vädret inbjuder inte precis till någon båttur. Förresten så ligger isen fortfarande på havet.
Gillar din groda!!

Olga T sa...

Våren kommer till er också! Har tagit tid på sig här nere men den är på väg. Gillar bilden med båten!

Susjos sa...

Sicken söt liten fågel!
Hoppas att ni har haft det lika soligt ute som vi idag, fast jag har knappt varit utanför dörren idag..hann liksom inte med det!

Anonym sa...

Härliga bilder, trots gråväder. Älskar grodan!!!

Hantverkarglädje sa...

Ja inte ser det alltför vårligt ut på dina bilder men det tar sig nog, var så säker. Känns som att det är lite mera vårligt här eftersom en och annan buske börjar skifta i grönt. Här skiner solen men är idag jäkligt kallt.
Kan tänka mig att ni snart frestar oss andra med goda fiskmiddagar sen ni nu har Sally i vattnet. Ha en bra dag.

Black Iris sa...

När jag kikar in här till dig och ser vad du haft för dig, blir jag både hungrig och sugen på nybakat bröd.
Men du, visst har grodorna armbågar..

Kram Maidi