lördag 30 januari 2016

Vi försöker förstå, vi gråter och vi finns för varann...

Vi sitter här du och jag,
vi gråter här både du och jag.
Vi förstår inte, men vi pratar,vi pratar och vi gråter.
Vi är så rädda.
Men visst får vi vara just rädda, för vad vi ser, för vad vi upplever...
det är ju nu vi är rädda för att vi just 

 inte vet, inte förstår.
Livet kommer att förändras,
våra skratt kommer att bli skratt för livet,
våra ord våra tankar kommer att förbli för evigt.
Evigt kommer att bli vårt mantra, evigt vi ska leva... evigt
hur länge kommer evigt att bli ??
Tanken, sången, tårar och det just oeviga lägger sig som en varm halsduk
om livet, om mina tankar,
jag gråter,
jag vill gråta och jag vill dra min halsduk så nära mitt liv,
värma, känna livet, känna mig trots att jag är så trasig.
Trasig och ensam, trasig och tvåsam,
hur skulle jag vilja ens dra ned dig i detta helvete,
men du följer med,
du tröstar,
du finns bara där och jag tar emot,
jag känner din kärlek, din vänskap, din nakna tillgivenhet.
Jag tar emot den,
gnuggar in mig i din kärlek som en liten hundvalp,
jag behöver dig så in i helvete just nu,
så bara in i helvete,
har ingen annan,
det är bara du och jag som gråter tillsammans,
du och jag....

Tjingelingen från Rantamor.

16 kommentarer:

Hajan sa...

Hej min kära vän, Googla på sjukdomen så förstår du bättre.
Tänk inte svart, utan tänk ljust.
Det är bra för Dig och inte minst för Rantafar.
Alla människor bär ju på någon cancer,
Har du verkligen fått slutbesked att det är utvecklad cancer ?
Tänk positivt , läs om det-

Tack för ditt inlägg lilla vän-
Visst fixar du detta.
Tröstekram från Harriet

Susanne sa...

Skickar en massa varma kramar.
#fuckcancer

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Tänker på er där uppe, mycket !
Stora kramar från Oskarshamn

Geddfish ♥ sa...

Hej! Har läst din blogg ibland. Nu blev jag tagen av rubriken.
Sänder en stor varm och mjuk kram till dig härifrån Lidköping ♥

Razzy sa...

Förstår att det är jobbigt och läskigt men försök att tänka så positivt som möjligt, Skickar massor av varma kramar Eva

Anita Malta sa...

Vad fint du skriver mitt i allt det svåra. Sänder i mina tankar mina varmaste förhoppningar och stor styrkekram till dig. Känner på mig i mitt innersta att det här kommer att gå bra. Snart är allt det svåra över, det vänder och livet, det går vidare. Kram från Malta !

Aaa sa...

Men oj kära Rantamor, skickar dig en stor kram! Vet inte var du är i utredningen men ta inte ut någonting i förskott som inte har hänt ännu. Det kan ju vara så att situationen inte är hopplös i alla fall. Mvh Annukka

Snäckskalsdalen. sa...

Säger om Hajan överst.....har du fått din undersökning och fått något besked? Om inte, så försök tänka ljust! Och baka lite mer bröd, såg dina fina bröd på Instagram! Men det hindrar inte att jag kan känna din ångest....det är förfärligt att inte veta. Tur du har Rantafar.
Kramar

BP sa...

Ett inlägg som får mig också att gråta kan jag säga. Att tänka ljust just nu är inte bara svårt, det är omöjligt. För Mister C är ingenting man kan orda positivt om, inte just nu iaf.

Ett sådant besked ger det där med "i nöd och lust" ett helt annat perspektiv. Du behöver din Rantafar mera än någonsin nu. Å det vet han. Han kommer att göra alltför dig. Å du för honom genom att kämpa. Det vet jag!

Stor, varm styrkekram från Täby!

Hyrestanten sa...

Så skönt ändå att du inte är ensam utan har Rantafar bredvid i det svåra. Skickar varma tankar och kramar till dig <3

JoY sa...

Många varma styrkekramar till dig er båda två
Kram Yvonne

JoY sa...

Många varma styrkekramar till dig er båda två
Kram Yvonne

Kerstins foto sa...

Åh vad jag skulle vilja krama om dig. Tänker på dig varje dag och undrar hur det går. Du fixar det här, speciellt när du har bästa Rantafar vid din sida.
Varmaste kramar till er båda.

Eva Trillian sa...

Livet blir så¨svårt när rädslan stänger till om alla utvägar och ljusinsläpp ... Skönt att ni har varandra!

Anneli sa...

Kära min Rantamor, mina tankar snurrar också nu när jag läser detta. Vi håller alla tummar nu och väntar på provresultaten. Ta inte ut nåt i förskott, ingen mår bra av att oroa sig för nåt som kanske inte ens finns. Lätt att säga, svårt att göra, jag vet.
Skickar så många kramar som det går genom trådarna!

KerstinA sa...

Skickar massor av kramar....