måndag 12 augusti 2013

Vi fick besök av en pratglad kille....

Vi kom hem på lördagkväll från vår 17 dagars fjälltur,
lite trötta i kropparna efter allt vandrande i den sugande fjällnaturen.
På söndagkväll kom Colin och ville vara med oss ett par dagar.
Och visst piggnar vi till, av att få sällskap med denna pratglada kille, som i nästa vecka börjar skolan.
Han är faktiskt nästa aldrig tyst, inte ens när han sitter på toaletten,
då för han ett samtal igenom stängd dörr !!!!
Mycket varför är det, vad sa du, hur menade du, vem pratar du om.....
Idag var vi på ica och handlade, och han lärde mommo hur man handlar morötter,
man ska skaka dom lite och se om dom ser pigga ut !!!!
Att jag inte tänkt på det förut, inte undra på att det växt hår på mina morötter....
Men nu vet jag.... bara skaka på dom och se om dom ser pigga ut,
det gällde visst det mesta på fruktavdelningen.
Han hade fått följa med sin pappa en dag på jobbet...och gissa var den pappan jobbade ???

Otroligt vad mycket en snart sjuårig kille går å funderar på.
Vid ett tidigare tillfälle pratade han om att man skulle återfödas som ett djur,
och frågade ju vad jag ville bli.
Fiskmås, sa jag.
Idag ville han veta hur han skulle veta vilken fiskmås som var mommo,
eftersom det finns så många ???
Så nu har jag allt lovat att flyga uppåned med vingarna under huvudet, och fötterna mot himlen,
och så blev han nöjd, och fortsatte surra om andra funderingar.

Ikväll när han lagt sig, så funderade han hur jag visste om han somnat...
ja du blir väl tyst sa jag...och så skrattade han till och somnade.
Kuddkrigets fasoner sitter kvar och vi hade ett intensivt krig imorse som säkert avslutas i morron bitti.

Att ha barnbarn är en stor förmögenhet,
och ibland får man allt höra sanningar av förmögenheten också... =)  =)
Tog några foton ikväll på en nybastad Colin som doftade hallontårta, han älskar verkligen att bada bastu.

Tjingelingen från Rantamor. 

2 kommentarer:

BP sa...

En liten rockstar ser jag! Han är ju så himla cool. Stylad redannu. Han blir nog modell tror ja - eller det är jag säker på:-)

Ja visst är dessa "småttingar" kunniga - skaka morötterna. Det sa Jamie Oliver, min favo kock också. Liksom att hålla en "färsk" makrill i svansen (jag menar fenan). Om huvudet på firren sjunker ner är den gammal. Så måste det vara med morötter också;-)

Vet inte om jag skulle ha tålamodet med att stå ut med ett barns verbal dairré, men det är himla kul att läsa om den på din blogg;-)

Pysselfarmor sa...

Nu har jag läst ikapp och vilka dagar ni har haft! Det blir något att leva på till vintern! Vädret har ju varit toppen häruppe i norr - vi har nästan inte haft något regn alls. I så fall har det varit någon enstaka regnskur någon natt.

I morgon drar vi iväg till Lofoten några dagar.

Jag skickade mail till dig 25 juli med en fråga - har du inte sett det???? Är litet undrande bara....