lördag 27 april 2013

Ingenting kan ju växa i skuggan....

I kväll åt vi lite grekiskt,
Rantafar älskar moussaka och jag försökte få till alla smaker.
Googlade och kockade,
och Rantafar satte upp två tummar,
och sa att det smakade gott.

Jag utlyste en tävling, (i mitt förra inlägg)
men jag var nog kanske inte så bra på det,
men jag lovar att jag ska dra lott och en vinnare ska få ett pris..
in med mera kommentarer bara....
kanske hittar någon helt rätt.....

Tjingelingen söta rara ni nu ska jag lämna datorn och
fortsätta med min pocket....

"Dolly Parton sa att hennes fötter var så små....bara för att...
ingenting kan ju växa i skuggan.....

4 kommentarer:

Monica sa...

Tass,tass....nu smyger jag in här(bryter mot mina egna beslut)och skriver... Så håll i hatten...Tack snälla du för att du skrev i min "somnande" blogg! Men EN sak ska du veta: jag har allt full "koll" på vad Rantamor & far hittar på. Jag är i Sverige och båda mår vi såå bra! Tar vara på LIVET, men visst är det svårt att fatta att tiden går så fort. Men samtidigt en glädje att livet är så stort.
Var rädd om dig!
Nu kommer den: Vink vink vink.

Snäckskalsdalen. sa...

Nu har jag gissat på vad det är, jag också, och jag tror jag känner igen färgerna!
Kram

Mita sa...

Här kommer jag som inte vet nånting som vanligt och är allmänt vimsig..**
Men jag vet i alla fall att moussaka är toppengott.
Fönsterputs grejen är toppen,jag testade den på verandafönstren,och det går som en dans**
Kramen**

BP sa...

Moussaka är en av makens favo rätter. Själv är jag inte så värst förtjust i den - för geggig för min smak.
Men Rantafar och maken verkar ju löpa på samma lina om man säger så.
Japp, såg tävlingen. Tänkte kommentera med att den var en dammsugare. Oooooops...Sedan såg jag alla andra kommentarer och kom såklart fram till att det var en Kärcher fönterputsare (googlade t o m, tro det eller ej;-)
Men jag ska "fuska" nu,känns inte rätt men jag ska "följa" den rätta strömmen;-)

PS 1 000 tack fr din kommentar... visste inte att du hade eb liknande sräckuplevelse... men då förstår du bättre än någon annan... DS: