torsdag 25 juli 2013

Nu börjar fjällresan....

Så drog vi iväg på vår fjällresa två för iår.
Hämtade upp lilleman Colin, som verkligen blivit den stora killen
resan upp till fjällen gick som tjohejsan...
vi stannade och åt lunch....
och Colin tjuvfiskade lite i sjön, och det var en hel del fisk som följde med,
men ingen som fastnade på hans krok....
Jag fixade lunchen som bestod i stekt potatis och köttbullar...
och det var populärt bland mina killar....
ser ni vad vackert och nydeligt det var när vi lunchade,
man kan ju inte annat än bara njuta av sommaren när den är som bäst....
När vi kom fram till vår camp-korpån, i Borgafjäll...
slängde sig Colin i vattnet, och jag kan säga att det gjorde mommo med...
skööööönt, efter en varm dag.
Sen blev det fiske...
och vilken hejare Colin blivit på fisket....
Moffa och Colin på Korpån....
Nu har mina båda killar gått å lagt sig och jag ska nog också dra ned gardinen...
imorron ska vi ha en utflykt med Colins moster Minga å Staffan....

Tjingelingen och gonatt...
så tråkigt att Sverige försvann.... nu skiter vi i resten....

vem som än skickat solen till oss....
TACK....

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tack för solen säger vi på den här sidan också .Så härligt ni har det ,Kram nette

Snäckskalsdalen. sa...

Helt underbart vackert. Jag blir så avundsjuk på er som får åka till så fina platser. Det hade kanske jag också kunnat göra, men jag får ingen med mig och jag blir uppäten av mygg (dom kommer till mig även när ingen annan blir biten/stungen).
Så härligt ni har det.
Agneta kram

Pysselfarmor sa...

Ja jisses vad varmt och gott det är åt "gammkroppen"! ;-)

anneli sa...

Ah, jag blir alldeles sjuk när jag ser bilderna! Så lugn, vackert och varm det ser ut!
Tänk att Näcken var så ung! Det hade jag ingen aning om, fast det är klart, det är en ny generation som tagit över nu. "Vår" Näcken är väl död och begraven för länge sen kan tänka. ;)
Sista bilden är som en tavla, det är väl från nya kameran förstås.
Vi tackar för solen här nere också, det har varit ett fantastiskt väder ett bra tag nu och det är man ju inte bortskämd med. (Förra sommaren var ju rena skiten lindrigt uttryckt.)
Ha det bra däruppe alla tre och krama dom från oss!

Gröna Anemone sa...

Härliga foton! Ha det fint uppe i fjällvärlden!

BP sa...

Så vackert! Naturen i Borgafjäll är helt suverän. Å toppen att ni äntligen fått värme också. Njut, njut, njut säger jag bara:-)

Hajan sa...

Så härliga bilder, och 2 st
så fina fiskargubbar i sällskap.
Bätre kan Du ju inte ha det.
Lycka till nu i fortsättningen med.


kram Hajan