tisdag 8 juli 2014

Att återfödas som en fiskmås har sina fördelar....

Nu måste jag berätta att när Rantamor å Rantafar klev ombord på Costa Fortuna,
då skulle det ju fotograferas.
Vi hann inte ens reagera innan några halvhöga, mörkhåriga killar hade ryck å slitit i oss,
och så klick så var vi förevigade.
Nu togs det ju foton varje kväll vi skulle äta middag,
och vi tyckte att det var väldigt irriterande.
Men killarna ville ju tjäna pengar, för att köpa loss ett foto kostade 200 kr ungefär.
Nu hade ju inte vi en tanke på att köpa något foto, aldrig.
Men när jag gick å tittade så fanns ju alla foton uppradade på en glasvägg,
och var gör Rantamor dådå, jo klickar av fotot.
Gissa om jag fick springa !!
Och Rantafar låtsades springa framför killen så att jag hann i säkerhet.
Och sen hade jag hans onda öga på mig så fort att jag närmade mig hans fotovägg.
Alltså jag var inte populär.
Hahahaha...
När jag dör så tror jag att jag kommer att återfödas som en fiskmås ??
Det är vad jag berättade för LillaC när han var liten och frågade vilket djur jag
skulle vilja bli om jag fick återfödas...
Men mommo.... sa han, hur ska jag kunna veta vem som är du, när det är så många fiskmåsar på havet...
jo sa jag, jag lovar att flyga uppåned !!!
Och med det svaret var han nöjd.
Varför just en fiskmås ??? jo dom är ju lite skräniga och irriterande,
kan hålla uppsikt på det mesta, och skiter i på vem dom skiter på....hähä.
Så här såg livbåtarna ut på vårt kryssningsfartyg,
och när vi skulle i land vid Geiranger så fick vi just precis åka med denna livbåt.
Fortfarande har jag inte glädjen återfunnit sig till att fotografera med lillNikon,
förresten har jag ju inget objektiv heller.
Dagarna läggs till varann och ännu gör det ont efter inbrottet,
vi är ledsna och förbannade om vartannat.
Mardrömmarna nattetid och tankarna dagtid, håller i sig.
Nu kan jag verkligen förstå alla brottsoffer, som utsätts för hot och inbrott,
det tar tid att läka.

Ikväll ska jag se fotboll jämte Rantafar,
och jag kommer att heja på Brassarna.

Tjingelingen från Rantamor.

12 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Men tyskarna vinner .Jag tittar inte jag har hjälpt till och löst ett mord i Midsommer .Ännu en varm natt att se framemot få se om det går att sova.Hoppas ni återfår er tro på det goda jag vet hur hemskt det kan vara.Jag hade inbrott i min affär en julafton för många år sedan hela natten satt vi med poliserna i affären människor for till julottan när vi for hem .Jag förlorade en massa pengar för man får ingen ersättning för små summor på den tiden var det mark .Varje jul påminner mig om händelsen ännu idag .Styrkekramar,Nette

Äventyret framtiden sa...

:D, jag bara ler och mår bra av att läsa din blogg Rantamor, även om det gör ont i mig p.g.a den där tjuven som förstörde så mycket inom er. Saker kan man klara sig utan, men känslan av att ha blivit respektlöst kränkt.....usch.
Nästa liv, när du är en fiskmås, så får du söka upp den där göken(kanaljen) och skita på´n alla dagar i evighet, amen!

Eva Trillian sa...

:D Du fotade fotot? Heja Rantamor :) 200 spänn kan man ha roligare för ;)
Fina är ni, så det var allt värt en springtur!
Bra foton på måsarna :) Det är inte kameran som gör det - det är den duktiga fotografen!
Fotboll? När det var "Morden i Midsomer"? ;)

BP sa...

Sorry tjejen! Jag är alldeles för chockad efter 5-0 till Tyskland för att kunna kommentera nå't vettigt.
Är ju sällan mållös (hahaha - dubbelmening) , men just nu är jag lika chockad som de stackars brassarna.
Strunt i Neymar, han hade inte gjort skillnad, men den olyckligt utvisade backen Thiago Silva saknas verkligen i försvaret.
Å tänk - Brasilien på hemmaplan - känns overkligt, nästan som om matchen är riggad.

Monica sa...

Nu gick det ju åt skogen för Brassarna tyvärr och det blev inte 5-0 som någon skrev utan 7-1 till Tyskarna.
Jag lider med er efter inbrottet och det är ju så jäkla tråkigt att man inte får ha sina grejer ifred.
Hoppas du kan känna samma glädje och tillit till andra människor snart igen, jag tänker på dig/er ..Kram Monica

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj på er i norr.
Förstår att det är svårt att släppa det ni varit med om.
Medan tvättmaskinen gick i källaren så tog jag mej friheten att retuschera bilden på er på båten. Men jag har ingen mejladress till dig.....
Min mejladress finns på Eniro.se.
Jag drar ut på havet nu. Men jag skickar över bilden framåt kvällen om du lämna din mejladress.
- Ha en fortsatt fin dag !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Ama de casa sa...

Haha! Busigt sätt att få ett gratisfoto :-)

Jag hejade också på brassarna och hoppades på ett mirakel in i det sista...
:-)

Gröna Anemone sa...

Jag som egentligen inte är speciellt fotbollsintresserad har följt med detta vm. I alla fall alla sena matcher. Så jag trodde på Tyskland, som också sopade rent, eftersom Brasilien fått drag av två spelare som satt på bänken igår.
Nu hoppas jag att du kan gå vidare och jag väntar redan på ditt nästa blogginlägg!
Solig sommar!

Herr Nilssons Fru sa...

se där ja, där har vi ju bästaste Rantamor och Rantafar. Förstår de tagit hårt på Er de trista ni varit med om, inte kul alls o de lär nog ta ett tag innan ni lagt de lite åt sidan för att glömma eller nja låta vara. Skönt ändå att inte ni själv kom till skada. Saker går ju att ersätta de gör dock inte människoliv. Ni får försöka se de så, när de känns tungt.
Massor av styrkekramizar i sommarvärmen.

Herr Nilssons Fru sa...

oh jo - din blogglust måste komma tillbaka igen o de gör den tids nog. Jag lovar.
kramiz igen

Hajan sa...

Du kära lilla bloggvän så tråkigt
med detta inbrott. Jag har läst på
din blogg för att kolla , det måste ha hänt när jag inte var hemma. Jag kom ju till Lasarettet
Midsommaraftonen och kom hem igen
den 30 Juni.På datan var jag ju inte på en vecka minst. Det måste ha skett då. Stackars Ni, jag bliver så förbannad att det måste finnas sådant mitt ibland oss.
Jag har aldrig förstått sådant,
lilla vän vad pengar Ni förlorat på detta, men så rara barn Ni har.
Så omtänksamma, det har jag med
. Men jag börjar att bli lite otålig.I morgon kommer det 2 st, hoppas de lägger upp ett schema
för min räkning. Som Du vet om det var på Hemtjänsten du jobbat,
så räcker ju aldrig tiden till.
Det är så mycket de skall hinna.
Tycker det var så synd åt Er, hur tusan kan de ta 200:- för ett foto. Det sista var ju det tråkigaste, matchen, Du förstår
vilken tragedi för Brassarna.
Vyerna eljest var ju underbara,
jag följer alla Norska program. de
är ett folk för sig Norrmännen.
Förlåt snälla Ni detta blev lite långt inlägg, men jag tyckte och tycker så synd om Er.
Detta glömmer man inte i första taget. KRAM TILL ER BÅDA
Hajan

Rigmor sa...

Så fina ni är på bilden!! Å det var väl en sniken en som inte unnade dej en liten bild sådär...
Jaha...så fiskmås skulle passa...nu har jag inte funderat så mycket på det här med reinkarnation, men med min envishet så blir det väl ett hästliknande djur...åsna. Envis och seg, ger mej väldigt sällan (enligt mannen i huset...men det beror ju oftast på att han har fel...)
Jo jag förstår att det tar tid att komma över. Man skulle vilja göra en repris, men göra om lite, och gärna ha sett de j-vlarna som bestal er, även på er trygghet.
Jo, jag tror jag det tar en paus från bloggandet. Men jag tittar in och hälsar på, det vet du vännen!!
Kram kram