torsdag 23 oktober 2014

Från världens barn, till alla världens barn....

En kväll i stormens öga här i norr.
Jag vaknade till en tid hos min frisörska som skulle klippa till mig.
Gott så och jag blev bra mycket trevligare än vad jag var,
en halvgammal , långhårig skata,
bytte stil mot en välklippt korthårig skata....
Maten ikväll blev en Risotto med Vindelrökt skinka med Västerbottenost...
Finns att se min Matbibel.
Smakade så jäkla gott !!
Igår var vi på öppet hus hos Colin på skolan,
och allt dom fick in på fikat, gick till VÄRLDENS BARN...
klart vi fikade av alla sorter,
hela Colins klass hade bakat och var därmed underättad om hur barn i andra länder har det.
Ett sånt bra tillfälle att få skänka pengar till ett bra ändamål.
När jag var var åtta år....som Colin är idag, då visste inte jag att det fanns barn som hade det värre än jag hade....
jag var ju tvungen att gå i skola...hade jag det då inte värst ???
Idag vet jag bättre...jag var ju så lyckligt lottad....
att få en del av livet, att få studera att få en inblick i världsbilden,
är idag det stora livets världsbok.

Tjingelingen nu är det torsdag och Rantamor har klippt sig,
'Rantamor har justerat glasögonen,
Rantamor sitter lugnt utan att ha något att att prostiturera emot...

10 kommentarer:

Hajan sa...

Det var väl jättebra ändamål att lägga pengar på.
Så härligt med barn och ungdom De
tycker själva det är roligt att få bjuda till och ordna.
Joo, vi visste fast vi var små
år 1938, då hade vi många judeungdomar, i våra klasser . De gjorde inget väsen av sig, vi lekte tillsammans men prata med varandra blev ej så mycket.
De var aldrig med på vår kristendom. Tänk så mycket barn har varit med om egentligen, och vad det har berikat oss på sätt och vis. kram från Hajan

BP sa...

Måste säga att din tallrik är ju 08-klass. Jag inte hos mig då, men definitivt på favo krogarna här u 08. De Borde kanske göra en studieresa till norr:-)

Bilden på Colin är otroligt bra. Den killen kommer att bli stjärna i Idol eller ESC eller nå't sån't-

Å nu väntar jag bara på en selfie från dig - så mycket som du har skrutit om nya frisyren;-)

PS. Jag vet att ni har det värre än vi nollåttor vad gäller väder, men jag kan tala om för dig att min dunjacka hade premiär idag. Fy f*n vilka isvindar vid fem plusgrader - burrrrrr.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Snyggt porträtt på Stora C !
Ska också klippa mej. Fick hem en klippmaskin från Philips eftersom den gamla har gett upp. Men måste hitta en bruksanvisning på nätet först på rätt språk. ( Aj som tusan. Nu blir man väl kallad för rasist ).
Men det är smällar man får ta när man inte klarar franska eller italienska...
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Eva Trillian sa...

Barnen idag är ju medvetna om en mycket större värld än vad vi var på stenåldern - helt klart!
Trevligt initiativ att ha öppet hus på skolan och sälja fika - hoppas de fick in storkovan till välgörenheten! :)

TantGlad sa...

Tänk så jag känner igen mig om tänket att gå i skolan. Inte visste man så mycket om hur barnen hade det ute i världen. Den som det var världssynd om vår ju jag Anne-christine som var tvungen att gå i skolan. Fy fy så trist.
Bra att ge nåt till dessa barn. Att skänka lite gör så mycket för dem.
Jaså du....Du är en skata oavsett längre eller kortare hår???? *LER*.
Jag tror du är en rätt snäll skata iallafall. Givmild och god.

Ha nu en jätteskön helg.
Kramkram från mig.

Anonym sa...

Vi lär så länge vi lever de flesta av oss. Sedan finns det de som aldrig lär sig. Helgkram Bosse

Ama de casa sa...

Vilket jättebra initiativ av Colins klass! En utomordentlig anledning att fika RIKTIGT rejält :-)

Seså - visa den nya frisyren nu! :-)

Gunnel sa...

Barn är i regel väldigt omtänksamma så jag kan tänka mig att det inte var svårt att engagera dem i detta. Då är du höstfint nu. Trevlig helg.

Gröna Anemone sa...

Visst är det skönt att få ny frisyr. Skönt är också att ge en slant till världens barn. Att ge till en bättre framtid.
Allt gott!

Nette Cecilia sa...

Visst var det kanske bättre förr då man inte visst för mycket .Trevligt att bli av med lite kalufs är det ju med jämna mellanrum .Trevlig helg ,kram Nette