tisdag 4 oktober 2016

Sista resan för 2016 med Kottebobil , hälsade på bröderna Stormfjäll...

Vår första resa för året var ned till Krokus och familjen Stormfjäll,
och den allra sista resan med Kottebobil blev också ned till Stormfjäll och två busiga, goa barnbarn.
Den lilla Vincent är inte stilla många sekunder, full fart hela tiden.
Bröderna Stormfjäll poserar innan det smäller i en altanbilkross...
Sötaste bröderna.
Mamman var på shopping till Ullared.
God mat blev vi också serverad utav sonen, något vi inte ätit förut var ju laxwraps,
riktigt otroligt gott.
Följande dag drog vi ut till skogen och letade svamp,
lille Vincent och jag gick mest och gissade bajset, och han trodde nog att det var björnbajs vi hittade, för, berättade han,
björnar har ingen blöja när dom springer i skogen. Så det så !!
Sen blev det gofika , pappa hade gjort ägg mackor och korvmackor, hur gott som helst.
Och båda bröderna njöt av skogsfikat, där pappa servade dom med godsaker.
Vi hittade en hel del trattkantareller också och några gula fina.
Men det allra bästa var att en sådan fin höstdag att komma ut i skogen.
Innan vi åkte ned till småkillarna, så var vi bjudna till våra bästa ex-grannar på middag,
det blev fyra rätters god mat, helt vansinnigt gott.
Och allt slutade med bastu och poolbad för Rantafar och Lars,
lyxigt och mysigt i höstmörkret.

Tjingelingen från Rantamor och Rantafar som varit i svampskogen idag i ett härligt höstväder,
imorronbitti drar vi ut på havet å jagar lite fisk.

10 kommentarer:

Hajan sa...

Så härligt att träffa barnbarnen, ibland har mN TUR MED BÅDE VÄDER
OCH Släkten och så underbart att ni verkar ha hälsan just nu.
Får säga som jag, i dag i alla fall mår jag bra.
Här har varit blandat väder, både blåst regn och en underbar sol-
Bättre kan det ju inte vara.
Så gulliga grabbarna Stormfjäll är, 10 plussare

Hantverkarglädje sa...

Bara för go lille Vincent som försöker ha tungan rätt i mun. Bra bild. Inte tänker ni väl gå i idé med kottebo bilen? Hur skall vi klara oss då?. Tänker mig att du har många fina fjällbilder du kan servera oss under vinter. Under den tråkiga tiden är det bra att få något trevligare att tänka på. Du har ju fantastiskt fina bilder från era trippar.

BP sa...

Gillar nog den första bilden bäst - ni två tillsammans, njutandes för fullt med Kottebobilen.

Åsså gillar jag Vincents gourmet-look. Ja, sådant går i arv ser jag, liksom konsten att laga mat. Bra gener från en viss Rantamor.

Dessutom är jag väldigt nyfiken på vad era ex-grannar bjöd er på. Rätten på bilden var en ren fröjd att titta på. Ögongodis när det är som bäst.

PS. Hoppas att du kommer att närvara lite mera på bloggen framöver. Känns aningen trist att kommentera hos dig men knappast få en kommentar från dig. För även om man är på semester - förutsatt att man har uppkoppling alltså, vilket du du hade - kan man väl slänga in kommentarer. Men det är klart - allt är en prioriteringsfråga såklart. Du kanske tycker det är roligare med Instagram. Kräver ju mindre jobb och man får fler "likes" eller vad det nu är man får där;-) DS.

Nette Cecilia sa...

Härliga tider ni har på andra sidan ,kallt om nosen här ,kramen Nette

Ama de casa sa...

Lika härliga bilder som alltid! Och allt ser bara sååå underbart ut! Men mest avis är jag på mamma Stormfjäll. Ullared... Mitt drömresemål! :-)

Susjos sa...

OJ, så fina bilder som vanligt. Barnbarnen är ju såååå himla söta så man vill ju bara äta upp dem! Påminner mycket om när mina två killar var i den åldern, två lintottar fulla med bus!
Och så dina härliga matbilder....mums!

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder och ni ser ut att ha det skönt!
Önskar dig den bästa av helger, njut av oktober...
Kram från Titti

Paula i pörtet sa...

Men herregud människa, vad hittar jag här? Mat, mat och åter igen mat, allt mellan söta barnbarn...o jag blir såå sugen. Mina barnbarn är stora men saknar dem lika mycket ändå, o maten ser förbenat god ut, laxwraps måste testas. Jag brukar sällan wrappa in något, inte heller tacoa till det, men i rätt sällskap är det skoj. Leverbiffar stod på menyn idag, mald lever och köttfärs i en himmelsk blandning, urgott om man råkar gilla lever...
Ha en skön söndag, ska ut till skogs imorgon för sen smäller det!

Äventyret framtiden sa...

Det hjälper liksom inte, men när jag tittar in på din blogg så blir jag alltid hungrig och jag vet vem som går till köket i rappet och lagar till en söndagsmiddag. Underbara småkillar ni har och den stora går ju inte av för hackor han heller som lagar så goda wraps och smörgåsar. Här finns inte trattisar alls att tala om i år. Vi har för torrt men vi fick ihop mängder av Karl-Johansvamp innan vi drog iväg till Rhodos. Lycka till med fisket!

Husbilen-Ellen sa...

Så trevliga dagar. Alltid kul att träffa barnbarnen!