lördag 18 februari 2017

Ja jävlars han Owe gick vidare....

Ikväll var det en Mellodeltävling igen,
klart att jag ser,  och håller mig uppdaterad.
Och ikväll sa jag till Rantafar.... att jag håller en extra tumme till Owe Törnqvist.
Typ lika ung som min svärmor. Oooops.
Men vilken kille att rocka röven av alla.....
Så gick han också vidare direkt.
Kan det säga en hel del om kvalitèn detta år ???
Jag bara undrar...
I övrigt har då vintern kommit helt fel här uppe i Norrtoppen,
vi har ingen snö att yves över,
vi har mest bara is och jävulskap.
Idag tog ...ja vi skulle ta.... en promenad men det var sådan halka att vi tog bara en snabbis på ishalkan och så hem igen...
Blir nog ingen is att vandra omkring på och pimpla fisk,
strandhugga och grilla korv...som på bilden då vi njöt....
Nu får jag allt säga som di gamla...
det var bättre förr...
Kan ju ännu bara hoppas på en vacker vårvinter,
då vi kan göra utflykter till havet och njuta av en lunch.

Tjingelingen alla hoppas att ni haft en underbar kväll,
Rantamor och Rantafar har njutit av kvällen och varandra.

16 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Nej, någon riktig vinter får vi nog inte igen innan våren. Men här nere i Sthlm så gör det inget. Det blir ändå bara trassel med tågen. Och bussar hamnar på tvären och stoppar hela vägen.
Och vad aka man säga om melodifestivalen?! Där säger jag: Det var bättre förr!
Ha nu en riktigt fin Söndag.
Kram till er båda!

Ama de casa sa...

Rätt av er att gå in från den där halkan!

Owe var helt klart bäst igår! Även om kvalitén var svajig på låtarna så hade han gått vidare även med starkare motstånd! Ja, om man frågar mig i alla fall :-)

Ha en skön söndag!

Nette Cecilia sa...

Tittade inte på mellon bara när det var reklam på 4 vi har tittat på ståupparna som sänds samma tid .Jag har svårt att titta på sådana blinka lysa direkt i ögonen program och så är ju musiken samma för alla artister förutom en man som heter Ove .Men det lär int gå hem i europa .Samma halkelände har vi här också ,bäst att hitta på något inne .kramen Nette

Hajan sa...

Håller med Dig, toppen av en 87 åring, men det bliver samma gnäll
som när Hasse vann med Guld och gröna skogar.
Tyvärr har inte vi heller bättre väder, men min son och måg har varit nere i Spanien och där hade det varit fint.
Ha det så bra du och din make önskar Hajan.

HWIT BLOGG sa...

Japp ribban är lagd i mello detta år! Härliga bilder du bjuder på...här är det grått och dysterväder, inte ens katten vill gå ut!
Kram från Titti

Äventyret framtiden sa...

Så härligt att vara här inne hos dig igen Rantamor. Här njuter jag av dina underbara bilder! Jag är glad att Owe gick vidare, fastän jag inte visste om det förrän jag läste ditt inlägg. Jag har inte följt med i Mello alls i år.
Ha det så himla bra!

Lena sa...

Underbara vinterbilder! Det är så en vinter ska se ut!!!
Owe, ja, han var ju den enda som hade en låt att presentera - inte bara ett framträdande ;)
Ha det gott!
Kram Lena

Margaretha Lillvik sa...

Vi missade hela Mellon, så vi har inte hört Owes låt tyvärr. Gillar verkligen dina fina vinterbilder, det är just sådana som får en att ibland längta hem. Men sen vill vi ju gärna ha lite värme också, även om det i år är lite sämre med det. :)

Paula i pörtet sa...

Hej, tittar hellre på dina fantastiska foton än urtrista mellon, vecka efter vecka, låtarna räcker inte till, det går inte att vaska fram tillräckligt många representativa sånger till så många delfinaler. Ja, tycker jag alltså. -Så jag tittar på finalen, i bästa fall. Problemet är att alla kanaler har gett upp, dom vill inte ens försöka mäta sig mot mellon, vilket resulterar i att det inte finns någonting alls för oss svikare att titta på. Nå, det finns datorer, det finns böcker, det finns korsord, och det finns PLAY. Så jag klarar mig...Jag tror att Owes succé var lite av en protest, när man tycker allt har blivit för likriktat, inget sticker ut, man är lite less, då tycker man det är häftigt med en gammal man som fortfarande kan..
Ha en fin ny vintervecka, för den är väl inte slut än?

Anonym sa...

Inga promenader i halka!
Tjusiga foton av sol på is!!!
Här hade vi 21C sommarväder igår - ingen vinter alls,
och glad är jag, för i förorterna är det inte kul.

Trump sa i lördags, att det varit terroristattack i Sverige
i fredags. Nu vill Sverige ha en ursäkt och/eller förklaring.

An so it goes, säjer Ruth i Virginia

Susanne sa...

Hemma på min gata är det vitt igen efter en väldigt grå period.

Anonym sa...

Har hört Owe Thörnkvists namn så mycket att jag
fick lov att se och höra, vad det var som fick
honom att vinna mellon.
Det enda jag kan säja om det är
"Hur ända in i Värmlandsskogarna kunde ha VINNA?"
Det lät hemskt.

Melodin är "When Johnny comes marching home again..."
från första världskriget.

Ruth i Virginia

Paula i pörtet sa...

Hej, tittar mycket hellre på dina underbara foton än på mellon. Nä, inget tittade innan möjligen finalen, eller, så kollar jag bara bidragen på nätet, då slipper jag alla mellanakter och alla presentationer som ibland är så dåliga så skämskudden åker fram. Men jag såg att över tre miljoner tittade senast så jag dömer ingen...det är bara inget för mig...
Snödrev i min del av landet, o det är inte mer än rätt, det är ju faktiskt sportlovstider

Susjos sa...

Mello lyser upp med lite glitter och glamour i kalla vintern! Låtarna är både bra och dåliga, precis som det brukar. Många låtar platsar på mitt jympapass, Boris Renée och Dinah bl.a
Ska bli spännande att se hur det går för Loreen i Skellefteå, tror nog att hon går till final!
Owe var ju hur cool som helst!
PS. Vill du höra mej sjunga "Bra vibrationer" så gå in på min blogg och lyssna!!! Hihi. DS
Sov så gott! Kram ♥

Åke sa...

Ja vintern känns inte riktigt rätt... Nu kom nån dm på den jäkla ishalkan... Nu gillar jag påsätt o vis när jag får åka skridskor :) Men inte när det är på vägen, trottoarer och trappor... men det förrädiska ligger strax under snön. Härliga bilder du bjuder på som alltid. Nu sitter jag och tittar ut över till Söråker, det mörknar snart på... En bra lördag till Er :)

Rost och rädisor sa...

Jag gillade också Owe, men nån mer vinter tror jag inte på, möjligen enstaka kalla dagar. Isfiskade med gänget förra helgen och denna helgen är det landlöst och öppet i strömmen. I sista minuten med andra ord. Tyvärr hade vi inte så fint väder som på dina bilder utan duggregn, men vi var så sugna att det gick bra ändå.
Visst var vädret bättre förr!
/Anette