onsdag 24 maj 2017

Lite slarvmaja, lite blogglat, men nu fick jag till en blogg iallafall...

Nu har jag varit slarvmaja igen, lååångt mellan mina blogginlägg
men ber jag om ursäkt, näj !!
Men jag ber om ursäkt för att mina favoritbloggare har saknat mig,
och måste bara säga att vi är helt okey både Rantafar och jag, men att vi har mycket runtomkring oss just nu.
Matbloggen borde jag också uppdatera....som här en egengjord räkmacka med sikrom på toppen.
Allt emellan god mat och allt annat tjofs å tjafs så hämtar Rantafar koskit från våra tonårskossor i fjol, som ska hamna på pärlandet och bli mumma åt jorden.
Rantafar fixar nytt mellaninsynsskydd till grannen och vi får en mycket trevligare altan.
Min alldeles egen snickarvilly.....
och ja vi firar nya altanen med lite cava....
I helgen drog vi ned till Krokustretton och våra buskillar, gokillar  John och Vincent,
packade in dem i Kottebobil och drog iväg till Svartvik.
Hittade en båt som legat på havsbotten och blivit bärgad,
och här får Vincent kolla hur den ser ut....
här får John kolla hur vraket ser ut....
och sen vill ju farfar kolla också...
men ingen orkade lyfta upp han, attans också.
Men bröderna Stormfjäll hade kontroll över hur båten hade  bevarats i havet...
och farfar fick en riktig lektion.
Sen till tåget som var såååå himlans kul att klättra på.
Att sen fingrarna , händerna blev helt svarta , vem bryr sig,
killarna hade skitkul och körde tåget rakt upp till Piteå till gammelmormor...
Sen blev det fikapaus och farmor hade stekt frudilutter som hade strykande åtgång....
farfar fick också smaka.
Sen åkte vi till Y:et i Timrå där det finns en härlig lekpark.
Själva Y:et som är designat av Bengt Lindström håller på att vittra sönder och vi fick inte ens närma oss konststatyn...
Men vi hade en annat massa roligt,
medan barnbarnen tokgungade så kokade jag kaffe i Kottebobil som vi drack i lekparken, samtidigt som vi hittade godis i bobilen till killarna.
Så fortsätter våra dagar, och efter en toktrevlig helg hos småkillarna med hockey och lek och god mat så blir det igen en helg då vi kommer att finnas på Storklubba hos
Colin och han föräldrar.
Vi har fortsatt bobilsfeber så vi får se hur allt blir med Kottebobil.

Tjopp och Tjingeling vi får höras på nya äventyr.
Fotot är en fredagssallad med vinegrett (visst låter det fiiiint) hahahaha

11 kommentarer:

Hajan sa...

Lilla vän, ibland är det bara så att man inte har så mycket att berätta. Det är bombstopp i skallen och inga tankar kommer, när man vill.
Tck för dina rara rader till mig och Ruth. Jag saknar fler
bloggare, de dyker upp ibland, men så försvinner de.
Visst bliver man ledsen på alla idioter som håller på. Finns det ingen människokärlek alls nu för tiden. Nu har han i norr varit tyst, vad tusan kan ha hänt.(menar Nordkorea)kram till er från Hajan

FREEDOMtravel sa...

Trevligt med ett inlägg här igen, men man får ju blogga så ofta eller sällan som man vill, som tur är ;). Den där räkmackan med sikrom ... ojojoj! Här är både jag och vår husbil sjuka, så lite mer muntert kunde det ju vara ...

Ama de casa sa...

Åh! Räkmackan såg fantastiskt god ut!

Blev himla fint på altanen, men den där båten tycker jag inte att ni ska slå till på - väldans mycket jobb med den ;-)

Ha en härlig flyghelg!

Anonym sa...

Ni har klämt inte en hel del roliga saker, ser jag.
Återigen önskar jag, att jag vore barnbarn hos Rantas. :)
Va´ jättekul för killarna att få klättra på det gamla skrovet.
Och som vanligt - om din mat smakar lika bra som den ser ut,
måtte den vara den bästa i världen. Eller åtminstone
norr om Dalälven. :)

Ruth i Virginia

HWIT BLOGG sa...

Härligt inlägg och ni har haft några sköna och kul dagar ser jag...
Fredag igen, ha den bästa av helger nu!
Kram från Titti

Beppan sa...

Härlig läsning om ditt och datt som vanligt hos dig. Tänkte på dig i morse - du myntade ju uttrycket barnbarnsbakis.... Stämde så bra in på oss efter ett par intensiva men ack härliga dagar.
Härligt att få kuska runt i husbil. Vi har precis sålt vår husvagn. Tiden finns inte att nyttja den annat än som gäststuga och det är ju slöseri med resurser. Kanske vi köper husbil så småningom. Man vet aldrig. Just nu är det bara för mycket annat som pockar på.
Våren är en fantastisk tid i alla fall med ljuset som återvänt. Kan inte påstå att det är särskilt varmt - men det kommer väl.
Kram ;-)

Susanne sa...

Mums för den räkmackan.

Margaretha Lillvik sa...

Skönt att läsa att det inte bara är jag som inte hinner med bloggandet. Altan-fix har även vi varit ute på och barnbarns-mys är ett måste. Så roligt småttingarna måste ha haft. Nu är sommardagarna slut här nere :)

Paula i pörtet sa...

Aktivt liv är det minsta man kan säga! Barnbarnen har den förmågan, att hålla en vital och viral, haha. Men angående bobil fattar jag inget, ni har väl en husbil? Är det ett byte som lockar eller har jag missuppfattat?
Dina matbilder är livsfarliga, jag har sagt det förut och gör det igen, du får INTE visa bilder som sätter sig på midjan, utan att jag ens smakat, o som får smaklökarna att dansa limbo.
Jag åt ju en skapligt god middag ganska nyligen, o nu blev jag vansinnigt sugen på en sallad...
Hälsningar från myggens paradis...

Rost och rädisor sa...

Så mysigt ni har det och så tycker jag det verkar vara matfest hela tiden hos er vad ni än tar er för.
Spännande med båten. Jag hade också velat klättra upp och se.
Allt gott
/Anette

Klas sa...

Ni tar väl hand om era barnbarn. Och - vad man klart kan se - er själva också. Lite rymligare än i vår gamla SMV-vagn. Kan jag också klart se.
/ Deerhunter