måndag 2 oktober 2017

Årstiden när vi drar in skogen i radhuset och alla spindlar....

Efter lite kringelkrokar med vår nya Delfie-bobil i Norge och Sverige så landar vi igen
hemma på Maskrosvägen.
Tänk om vi aldrig åkte bort hemifrån, hur skulle vi då kunna känna hur underbart roligt det är att komma hem till radhuset,
och plötsligt få ett helt hus att drälla omkring i.
Stort kök där jag kan spola vatten av livets lust, i Bobilen tar jag tillvara vattnet jag kokat äggen i och använder som diskvatten till morrondisken !!!
Borde nog tänka på att spara vatten när jag kommer hem också, färskvatten som är en bristvara i många länder.

När vi kom hem rusade vi ut i skogen för att kolla om....
jo där stod dom ju , dom vackra , älskade gula kantarellerna.
Nu blir det lite skogsspring, och vi drar in allt mera spindlar här hemma och det resulterar ju till att jag har spindelnät överallt och...
jag borde städa...borde !!

Men det är ju bobilstider ännu så vi blir fort rastlös i radhuset,
och snart sitter vi i bobilen igen !!

Tjingelingen från Rantamor !!

10 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Oj vilken frestande bild med vackra kantareller. Jag som var överlycklig när jag lyckades samla en hel drös med små gula kantareller i Hemavan. Långt ifrån storleken du visar upp här men jag var tvungen att ta dom små om jag skulle få något alls. Syrran o jag njöt i fulla drag när vi nosade runt efter de fina gula. Kunde faktiskt ha varit på kantarell jakt varje dag men man får ju hålla sig på god fot med gubbarna också så det blev lite höga höjder med. Finns det faktiskt dom gula ännu, jag trodde att det var trattkantareller som gällde så här sent. Må så gott med godingarna.

Lena sa...

Härligt med alla kantareller! Är nog ett rekordår, vad det gäller all svamp! Tror även det är rekord i älgflugor..... de är värre än spindlar!
Ha det gott!
Kram Lena

JoY sa...

De gula kantarellerna går nog på slutspurten nu. Jakob hittade bara några gula i lördags, även trattisar som räckte till varsin macka.
Strunta i spindelnät, ut och åk i stället
Kram



Äventyret framtiden sa...

Härligt att ni är hemma igen, åtminstone tillfälligt så ni hinner ta vara på svamp, bär och spindlar. Nu ska den här kvinnan bläddra bakåt i ditt bloggarkiv och läsa om allt ni har haft för er.
God svamplycka!

Margaretha Lillvik sa...

Känner ungefär detsamma . Har idag gjort svampsoppa att ta med i husbilen när vi åker mot Östersund. Det där med städning får vänta tills vi kommer hem igen. 😀

FREEDOMtravel sa...

Vilken fantastisk färg på kantarellerna, och älskar att man ser husbilen bakom :) Vi har faktiskt ätit trattisar idag, men de var inhandlade på ICA ...

Polargrevinnan sa...

Jag är inne på din blogg lite då och då. Du har så fina foton.
Det är kul att se dina resor med husbilen.
Själv har jag just skrotat min Polar husvagn,som jag använt som
"sommarstuga".
Nu skriver jag mig som följare, på återseende.
Viola

Åke sa...

Snabba svängar :) Hej och hå :)

Beppan sa...

Oj vilka äventyr ni varit på i sommar och höst! Bobilsbyte och Norgetur. Och så fiske och svamplycka. Härligt!
Har läst ikapp en del hos dig eftersom jag själv varit upptagen med allt möjligt annat än bloggande en period.
Så ni har svamp fortfarande hos er. Jag hade planer på att få plocka en del av den varan när vi kom hem i lördags efter att ha lapat sol ett par veckor. Tji har jag fått hittills. Regnet det bara öser ner....

Gunnel sa...

Vilken läcker bild! Svamp och jag är något som inte klickar alls. Jag älskar att äta svamp, men jag är inte människa till att hitta några...förutom i affären. Det känns alltid skönt att komma hem när man varit borta ett tag, och väl är det att man känner så. Borta bra, men hemma bäst, stämmer in rätt bra. Ha det gott.