onsdag 19 maj 2010

Husbilstvätt och köksarbete...

Idag har vi pysslat på lite, inte varit på havet och jagat fisk, eller bara njutit av livet. Om inte annat måste vi ju visa grannarna att vi gör nåt annat än springer fram å tillbaka med vår lilla skottkärra, med kylväskan där vi har fisken. En granne fråga häromdagen, att om det var fiskbilen som kom, andra gången den dagen. Hm....
Nej idag tog Rantafar itu med att tvätta husbilen, och skura taket och imorron ska han vaxa. Snart är det ju dags för husbilspremiär, och i juni ska vi åka till Stockholm, och där råder det ju en febril bröllopsyra, så vi kommer nog inte ens in dit om "huset" är skitigt. Ska leta reda på Farmor på riktigt, och det känns spännande...som en blind-dejt...även om jag tycker redan att jag känner henne. Sen ska vi ta färjan till Helsingfors...och bila upp till Österbotten...till våra barndomstrakter.
Och vad gjorde jag när Rantafar tvättade husbilen, jo jag tog tag i det där "roliga" att skura ugnen...och vad hade jag att välja mellan...fönsterputsning. Håhåjaja...Men ugnen blev som ny och nu är det bara att steka på igen...och det gjorde jag , en moussaka med fetaost i, blev fantastisk god. Efter den lunchen blev jag igen utsläppt ur köket, och landade i rabatterna där jag fixade ned koskiten....
Men jag hann fota lite mellan varven....mina tarda tulpaner hade kommit upp och hade passat bra i OrdlösOnsdag idag efter som temat var "gult är fult".....men dom är riktigt vackra och inte alls som ordramsan. Kolla, jag fick med en myra också som skyndade sig förbi i den varma försommardagen. Vi hade +25 i skuggan idag. Härligt.
Men nu ska jag gå upp å hänga mig....ja i min ryggbänk, min pissiga rygg tål då inget trädgårdsarbete.
Sen är det nog bara att kissa , borsta tänderna och lägga sig.
Kan bli en fisketur i morronbitti....om tallarna står stilla.
Mina fönster får allt vänta...inte bra att putsa dom i solsken....å inte i regn heller...
Tjingeling tjingelong.



3 kommentarer:

Wickans värld sa...

Himmel, va ni har varit duktiga idag!

sinneskatten sa...

Vilken energi ni har.
Det är tur ni växlar med fiske!

Lasseivomma sa...

Trevligt att höra att ni har lite arbete också. Trevligt också att ni tar det så där lite lagom, din inställning till fönstertvätt verkar sund. Sitter på jobbet i dag och tittar på solen genom ett obeskrivligt skitigt fönster, och eftersom jag jobbar på ett statligt verk, så är det väl kungens fönster, och han verkar då inte vara så noga precis. Jag får trösta mig med en fotorunda i sta'n på lunchen om det fina vädret håller sig.