måndag 3 maj 2010

Måndagens - Spritblogg..

Min lilla gubbe hängde på låset idag på Grön-ica. Varför det ??...jo MackMyran Special:04 Double Dip Bourbon, släpptes idag, 12000 ex och nu äger han en.....gissa om han är lycklig. Sitter i whiskeyrummet och beundrar sin Whiskyflaska... Men när ska han knäcka den tro, blir det en sån vacker dag ??? Nja jag tror ju inte det eftersom den andra Myran fortfarande står oskuld på hyllan.
Men vet du farmor nu måste du ut fort å handla , en specialpresent till Staffan, då blir han nog glad, och medans du ändå är innne i godisaffären så passa på att köpa
den här flaskan. Ett ungerskt bubbelvin som är förbaskat gott. Vi köpte en flaska till valborg, och jag lovar d va "orgasm" varning, så gott va d. Så idag när gubben skulle hämta sin Myra så började jag prata med tjejen i kassan om Demi Sec bubbelvinet, och hur gott vi tyckte att d va. Ja säger hon, det är en nyhet och finns bara nu och vi har inte många flaskor kvar. Hon hade druckit fyra flaskor i helgen!!!!! Typiskt. Jag hade ju inte råd att köpa hela lagret men hade med mig fem flaskor hem (ja jag betalade för dom).
Om ni gillar bubbel och är inne på Grön-ica kolla om det finns, jag lovar den ÄR god och bra pris, men finns ju bara nu.

Shit...en spritblogg på en måndag, inte illa....eller mycket mycket illa.
Iallafall försvann det pengar på kontot......men d var extra-pris på blodpudding på Röd-ica, två st för en tjuga.....=)=)

Tjingeling kanske vi grillar igen en vacker kväll.....


6 kommentarer:

Agneta sa...

Häftigt. Har försökt övertala min man att köpa Mackmyra, men än har det inte blivit av.
På tal om morgon TV så är Niklas där kl 7.45, TV har ändrat tiden. Kramar och hoppas du får smaka.

Gunilla sa...

Hej.
Vad kul att du hittade min blogg, och att du bor så nära .

Ha det gott
Gunilla

Pialotta sa...

Whisky gillar ju min gubbe oxså och jag säger inte nej till ett par glas champange:)
Dyrt eller så där.. skriv gärna ut priset, så vi kan se om plånboken pallar för det;)
Ha de.. gott där du trampar dina fötter:)

agnetha sa...

Samma här med min gubbe han älskar wiskey! Han hade ju namnsdag idag, Attans också att jag inte visste detta. Men du, lilla Rantamor säljer de sprit i din ICA-affär??

sinneskatten sa...

I min familj tackar jag nej till sådana drycker, men gubben han får storaaaa ögon av mackmyra!
Nu låter det tjusigare än vad det är med mig, men jag dricker enbart vitt vin och någon öl ibland,men säg inget om det.

Annelie sa...

Spara lite till oss!