tisdag 5 april 2011

Det blev en trekant igår kväll.....

Igårkväll var det första gången som vi .
var tre i sängen....alltså man kan kalla det att vi hade en liten trekant....det kom en trekantig gubbe in....näe jag skojade  så var det inte riktigt..
Men vi blev tre i sängen.. Rantafar, Rantamor och Acer...
Och  idag har det fortsatt i samma eländiga stil....fast Rantafar har ju inte varit kvar i sängen...men därimot jag och Acer.
Nu är det illa Rantamor däckad och förbannad, svär och lever rövare mot sin eländiga rygg, och som att det inte räckte till att jag måste ligga vågrätt...
Näe solen måste skina utav bara fan.
Bara för att jag inte kan sitta eller stå ute och njuta.
Näe snöstorm hade det kunnat vara för då hade jag legat rätt nöjd i sängen.
Visst är jag bitter ???
Men ska sanningen fram så försökte jag sätta mig ute en stund men det gick inte, men Rantafar njöt och det är han väl unnt. Som vi har längtat efter en sån här dag...en riktig vårdag när solen värmer och snön börjar smälta...och vi skulle ha suttit ute på havet och njutit.
Men , men det kommer flera dagar och då ska jag vara på fötterna...hoppas jag.
Det här blev en riktig gnällblogg...men det är ju vad jag upplevt idag, kan ju inte skriva å ljuga ihop något heller.
Det enda som blev bra med min blogg ikväll var det fina sommarfotot jag hittade i mitt bildgalleri, så jag kunde drömma mig bort en stund.
Näe bloggvänner hoppas jag orkar in till er en sväng...men först ska jag hänga mig...
Ja ni vet det låter hårt...men jag hänger mig i fötterna *skratt*

Tjingeling, njut av vårsolen.

11 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas att du snart är på fötter igen. Men så blev det mestadels även här, inte på grund av krämpor utan mera till följd av vädret, som i em bjöd på regn.
Krya på dig! /SA

Oljekritan sa...

bläh och skit och elände, stackars dig...häng dig inte för mkt bara..bara en stund...ifall det hjälper..skitrygg..kramtill dig och godnatt i alla fall

Annelie sa...

Men din stackare! Fy vad hemskt du har det, tänk om jag kunde hjälpa dig med nåt........
Och du, den där bilden, den ska du förstora, en canvas kanske? Superfin!

agnetha sa...

Hur fasen gör du när du "hänger dig i Fötterna"? Låter riktigt akrobatiskt och det ska du kanske inte vara just nu. Stackare!
Fortsätter att skicka läkande energi till dig. Till slut ska det väl i alla fall lindra något.
Kram

Anonym sa...

Jag hoppas att du blir bättre! Men du gör rätt, ska man gnälla så ska man gnälla ordentligt.

Ann-Mari sa...

Vila :) - för jag tror att din finska sisu har dig igång, även när kroppen säger annat, eller hur? Er gemensamma dag i vårsolen kommer!
Hoppas det blir bättre!

Rigmor sa...

Ja du, va´spelar det för roll om solen skiner om man har ryggläge?? Har gråter himlen, både nu och igår, och det är säkert för att du inte kan vara på fötter och ta vackra bilder åt oss andra bloggläsare. Men ska det va så här med din rygg, finns det ingen bot och bättring förutom operation?? Jag blir alldeles ifrån mej som min fars gamla faster skulle ha sagt, maktlös kanske är ett mer beskrivande ord...
Här steg man upp i ottan, typ 05,30 utifall man skulle bli kallad till arbete...men tji böner i påsen den dagen!! Så vid halv sju somnade jag på spikmattan i sängen, men blött hår (nyduschad...), så nu ser jag ut som han Plupp, trollet i serien du vet, men va´gör väl det...
Önskar dej i allafall en så bra onsdag som det bara går att ha för din del!!
Kram kram

Herr Nilssons Fru sa...

Suck...suck...vad jag lider med dig. Klart man ska skriva även när man mår dåligt, då får man ju lite omtanke också o de e du sannerligen värd. Fast, trekanter är nog inte så bra när man har ryggvärk..((hummm))
Hoppas den här dagen blir bra o solig o att du kan gå ut och njuta.
Kramiz Anki

Annelie sa...

Visst vore det nåt att pigga upp sig med, att sitta i en sån ståtlig fåtölj?
Men det blev inget köp, inte den här gången i alla fall! *skratt*

Herr Nilssons Fru sa...

Japp vännen, de är där jag bor.
Kramiz

BP sa...

Nu har jag för en gångs skull läst uppifran och ner, istället för tvärtom, vilket jag borde ha gjort. Men åt andra sidan har jag ju märkt att du känner dig aningen bättre och det gör mig glad. Troligen inte hälften så glad som dig men ändå:-)))