lördag 24 september 2011

LilleJ som växer så det knakar....

Idag landade vi med bobilen hos LilleJ...
som han har växt den lilla skatten...
skulle fota hans små fötter...men dom var ur fokus hela tiden...
som han sparkade och höll på...
och plötsligt kom faster nr. 2...
och bara norpade den lilla.... som såg ut att stortrivas...
"du är vi också släkt me varann....du vet jag har så svårt att hålla ordning på alla jag har i min stora familj.....
men ni ser alla ut att älska mig...
och vet du....... det gillar jag....
men kolla farmor....hon knäpper å fotar så man blir alldeles yr....
nu får det vara nog....
jag vill ju lära känna min faster som bor någonstans där
någon Lillebabsen bor...
vet inte vem hon är, men hon sjöng jädrar i min låda om någon Klas-Göran.....
och blev jättekändis....
precis som jag håller på att bli...
snygg...
javisst....jag håller bara med "
Farmor som jag är bara smälter för den lilla...
hans pappa och farfar åker på hockey....men vill inte prata om det efter hemkomst...
men vi äter en hejdundrande middag....
förrätt en trattkantarellsoppa....
varmrätt....
rensadel med rotmoskomplott.....
rödvinssås....
man bara får matcoma.....
vad äter LilleJ....jo samma mat som för ett par timmar sen....
men kanongott....

Bobilen ser så inbjudande go ut....jag lägger mig....
Tjingelingen....får se vad som väntar imorron....

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar liten kille och vilka nyfikna små ögon. Han ser ut att bli en mycket klok liten gosse!!! Hoppas att helgen har varit riktigt superbra=)

Nette Cecilia sa...

Ser att du mår bra hos lilla goingen ,kram Nette

Rigmor sa...

Sista fotot har du verkligen lyckats med!! Jisses...
Förstår att den lille blir rik på kärlek, precis som alla barn borde få. Å tänk så mycket som händer första tiden, går knappt att fatta.
Hoppas ni får en fin söndag och en bra hemresa, här är vädret riktigt skönt, även om solen inte kanske lyckas lika bra som igår. Skulle behöva en dag i stillhet, fundera på livet, men ikväll väntar jobb igen.
Ha´det så gott vännen!!
Kram kram

Beppan sa...

Ljuvliga är dom de små....
Och såå fina bilder! Så go´a fötter..... Och vilka blickar du fångat!

Ha det gott!
:-)

Fjällripan sa...

Men så gulligt! Första bilden på småfötterna är helt underbar! :)

Leena sa...

Den sista bilden är störtskön! Han ser helt medveten om omgivningen och förstår nog att omkring honom älskar honom. De små mjuka fötterna är också underbara. Du borde bli barnfotograf - ja alltså fota andra barn än barnbarn också.

BP sa...

Vilka vackra ögon han har!!! Å han har verkligen växt till sig. Gillar hans hår också, det gör att han ser så härligt vuxen ut. Å blicken på tvåan är så full av tillit. Underbare bilder och underbar mat.

PS. Försökte mig på rotmos igår, det blev en soppa av det, ingen aning varför. Men köttet var gott;-) DS

Carina sa...

Härliga foton på LilleJ! :-)
Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar från Åivo.

Oljekritan sa...

Tå töt han är, och snygg..goaste going...De där pigga ögena, de kommer lära sig mycket..."mitt" nya lilla busbarnbarn, som ännu är utan namn, växer han med..han föddes 14 juli..så go och söt..det finns inget mysigare på jorden, än de små barnbarnen...Ljuvligt..Kram Karina

Äventyret framtiden sa...

En kille med karaktär! och världsgoa fötter med små tår som spretar.
Förstår att hans farmor blir helnojig och smälter som smör.
Sådana är vi...:)