lördag 12 november 2011

`Man får int ens skita som man vill.......

Så underbart ljuvlig november är....
varmt och bara så inbjudande gott...
vem kan klaga...ingen alls det är bara att njuta.
Jag går där med min Nikon och tycker att jag är en riktig fotograf...
Jag stannar till, och ser hur sommaren har lämnat efter sig
en massa vissnade blommor...
men ser också att dom verkligen är rätt så vackra....
eller vackra...ja inte så som alldeles vackra.... men rätt intressanta...
ungefär  som när man blir äldre....int fan ä man så vacker...men rätt intressant.
Många börjar kolla att man funkar som en riktigten folk...
hjärtat ska slå visst många slag i minuten....
blodtrycket ska ligga som genomsnittsmänniskan....
int högre å int lägre....å ligg d åt ena eller andra hållet....
kan man medicinera....
Sen ska man visst skita varje dag också annars...
har man förstoppning...
och då finns det också hjälp...
skiter man för mycket ska man också ha hjälp...
då har man såndäran... diarrrè....
Dä ä nog int lätt å bli gammal för då måste man plötsligt bli så
precis ordentlig...
om man... när man är ung skiter lite ojämt är det som ingen katastrof....
fan å bli gammal....man få int ens skita som man vill....
Jag hoppas att det är långt kvar till det....
hoppla....hoppla...
vart tog mitt bloggande fart ikväll....
nu är det nog ändå bäst att jag viker in tårna i täcket...
morgondagen kommer att bli allt annat än sommarkollo...
med barn och barnbarn....
mat och dryck, maka , barn och mera sådant....
nu tog visst något min religionslärare lärt mig.... tag i mig....
huvvva....

Tjingeling...tyst det är i huset....tyyysst i huset...alla sover...släkta äro ljusen...
Rantamor ska sova..tipp, tipp, slipp slapp.....zzzZZZZZZ

11 kommentarer:

Fjällripan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nette Cecilia sa...

Ja inte är det lätt inte,hörde på radion igår om något företag som har hand om äldre ,det tycks finnas sådana nu för tiden,dom väger blöjorna för att se att dom utnyttjas maximalt (att dom inte byter för ofta min spontana reaktion var ,nej nu har det verkligen gått för långt,hjälp inte vill jag bli gammal.hoppas vi slipper det där med boende,trevlig helg, Nette

Kerstins foto sa...

Jag har i många år sagt att jag inte är rädd för att dö, men för att bli gammal och för varje år som går förstärks känslan. Det kommer så många skräckrapporter att man blir mörkrädd. Man undrar hur de tänker som både styr och jobbar med de gamla. Vill de att deras egna gamla ska bli behandlade på det där viset? Huuvva.
Nej till nåt roligare nu, kolla in din kompis som jag lagt upp på bloggen. Han är så fin där han ligger och solar. :)
Ha en finfin lördag.

4U2 sa...

Viskar God morgon, ifall du sover än! :)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Alla som har en Nikon är riktiga fotografer....:o)
- Det bevisar du med fina bilder hela vecka !
- Ha en fortsatt trevlig helg i norr !!!
Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

Rigmor sa...

Käre värld...nu vart jag orolig, igen...klart du får skita när du vill, även när du blir gammal, tro mej!! Nu kommer jag direkt in på debatten om privata vårdbolag, på dom tror jag inte!! Så, nu har jag sagt det...får väl på pälsen kanske, men det får jag väl skaka av mej isåfall...
Fina motiv du hittade på din tripp, solen gjorde ju liksom pricken över i:et. Själv har jag just skickat iväg en stämningsansökan till SMHI, de lovade stor sol idag på väderleken, och dimman har legat som gröt över oss hela dagen...Visst borde man få en ny, solig lördag då??
Ha det så gott med de "dina", NJUUUT!!
Kram kram

BP sa...

Säg som så: jag njöt avsevärt mera av dina bilder än din text. Blundar gärna inför just denna framtid speciellt med tanke på händelsen som Rigmor också är inne på. Näe, bäst att kolla dina fotografiska konstverk istället och förtränga all framtida skit!

Gunnel sa...

Ättestupan verkar nästan humanare än äldrevården när man läser vissa reportage. Varför måste alla vara på ett visst sätt när man blir äldre, tidigare har man ju varit en unik person...och är fortfarande, tycker jag. Mitt blodtryck har aldrig varit normalt, och skulle det tvingas vara det bara för jag blir gammal, tro jag att jag skulle må skitdåligt. Kram

Unknown sa...

Skitkul blogg...!

Fjällripan sa...

Hejjigt inlägg! Men också en skrämmande sanning om hur det kan bli när man blir gammal...
Jättefina bilder iallafall! Gillar speciellt den med bräderna framför vattnet! Godnatt :)

ps Jag raderade min första kommentar, sorry, men jag tyckte den blev så himla lång...;)ds

Anki sa...

Ja, visst är det skrämmande... det där med att bli gammal och inte längre få bestämma över sitt eget liv...
Bäst att inte tänka så mycket på den ovissa framtiden, utan i stället njuta av de underbara bilderna, som du bjuder på.
Ha en bra dag!