torsdag 1 mars 2012

BMI va fan är d...sa Rantafar ????

Varför i hela friden lägger Rantamor ut en pall i bastun...på bloggen,
jo för att det ska handla om finaste Rantafar som idag kom in med en nyspikad
pall så att Rantamor elegant kan svinga sig upp på bastubänken.
Men före det hade Rantafar varit och fått sina hälsokollsresultat hos tantsköterskeduktig
och vad fick han höra...
jo...att han var alldeles för kort !!!!
Jaha ja hur ska vi göra nu då, ska jag spänna fast honom i min ryggbänk ett par
timmar om dagen,
eller kanske det hjälper med det däringa jädrans "VitaPro" som dom tjatar om
varje dag på tv.
BMI säger Rantafar när han kommer hem, vem fan har hittat på d, inte fanns det något sådant förut...då fanns det SKF, å där tillverkades kullager, och så vill jag minnas att bönderna hade nåt foder till djuren som hette AIV.
Ja å så BMX...de är ju nån cykel, men BMI nä kärringen kan skita ner sig
längre än så här kan jag inte bli till denna vikt...sådså.
Och sen ville hon att jag skulle äta mera frukt...jaha och hon påstod att inte vin var frukt!!!
Säger bara druvor...va fan tror hon att vin är gjort av ???
Näe fru Hansson är ute å cyklar som vanligt.
Rantafar ska inte retas...han ska matas med god mat och ett gott rött till...
goaste fina Rantafar.
Medans Rantafar var på hälsokontroll så fick jag nåt bakfel !!!
Så jag slängde ihop en liten deg på mina stekpannebröd...
Och ni förstår ju att Rantafar var glad när han kom hem och fick nygräddade
kruskavlade tunnbröd...
då släppte han funderingarna på BMI.
Testade min "nya blixt" idag...ja jag vet jag lär så långsamt,
och allt ska mogna länge hos mig innan jag tar tag i det nya, men vilken skillnad det blev på fotona och skuggorna...
Kvällensmeny blev stekta renköttfärsbiffar...
och en hamburgare av dessa.
Nu blir det inte så mycket mera av kvällen...tror jag, jo ska klura lite på fredagens trerättersmeny.

Tjingelingen, räkna nu inte ut er BMI, risken finns att ni blir för korta ni med,
njuta och motionera ska bli vårt motto.
och några hängande BMI fladder får vi ta....

"om man alltid försöker tillfredsställa omgivningens alla önskningar,
då blir man till slut en kopia..."

17 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Jag är nog minst en halv meter för kort jag också ,underligt det där hur man inte får bestämma längden själv ,bara vikten,tja där är det nog någon annan som har ett finger med i spelet också .Kram Nette

Äventyret framtiden sa...

BMI, vad är det? Duger det äta?
Du kan väl hjälpa Rantafar med att skala någon apelsin ibland

Pallen är fin! Inte behöver du dra ut Rantafar...han är säkert så fin som han kan bli.
hälsar
Karin, som också är för kort!

BP sa...

Skit i BMI. Din Rantafar är absolut inte för kort av vad jag sett på bloggen. Herregud, njut av livet i stället. Man lever bara en gång och varje dag ska avnjutas. Resten är ju en kompromiss ändå, eller hur!!!?
Nu vet jag inte vilka bilder du tog med din nya blixt, men ärligt talat så tyckte jag varken om vasen eller dina pannbiffar.
Missförstå mig inte. Vasen är fin och biffarna får det att vattna i munne på mig. Men båda bilderna var blekare än dina vanliga foton och inte alls så "stunsiga" som de brukar vara. Sorry, jag är bara ärlig!

Förresten asgarvade jag åt din resonemang om BMI. För visst vet du vad en BMW är för något också;-)

Oljekritan sa...

BMI????????? Är det nåt att ha..kan man köpa sånt..verkar vara onödigt..
Kram kram. gillar dina bullar ja..kram kram

4U2 sa...

Kortare kan jag inte bli för då ser man mig inte ... eller då blir jag för lik en pannkaka, en ugnspannkaka ;)
Det där brödet du, det ser riktigt gott ut, skulle också glömt alla mina bekymmer om något bakat det år mig :)

Annelie sa...

Ja inte är det lätt att hålla reda på alla förkortningar hit och dit, det kan jag hålla med om.
Och jag håller med dig, man blir lycklig av den där bilden, och det är väl inte bilden i sig utan alla härliga minnen som väcks till liv av den.
JÖDEKN! En ny liten förkortning, lista ut den om du kan!
(eller scrolla ner)













Jag Önskar Dig En Korpfri Natt!

Anonym sa...

Hej på dig , som liksom jag var från Timrå..
Och numera bor i Nordmaling.
Jag flyttade hit upp för snart 3 år sedan...
Kul att du kikade in på min blogg...
Undra om vi känner varandra ???

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !

Jo det är viktigt att inte ha för högt BMI, det har jag fått erfara.Sakta men säkert går jag ihop cm efter cm, sedan jag sa till Gerda på Hälsoenheten att jag ingår i ett Smörblommeprojekt nu.Så om ett halvår kan jag komma. Hon godtog det.Idag ska jag på hälsosamtal på Carema.
Klart Du och Rantafar ska käka lite frukt emellanåt.Ta dem med C i.

Kram och tack för Dina rader till mig! Nj de kommer nog inte, Mormor bor så smått,inga djur heller.Tänker på dem gör jag ju.Vi sågs ju 30/1 i trapphuset, då jag var stormförkyld.

Mi

Rigmor sa...

BMI....Det har jag inget, inget mätbart i alla fall...å sen vill jag nog inte veta heller...Stackars Rantafar, tur han har en förstående kvinna som vet hur han ska tröstas...att växa på längden nu är nog svårt.så jag tycker han gör helt rätt, lägger ned det där med BMI...
Det är kärlek det, en pall i bastun...Han vet hur han ska visa sin uppskattning till en älskad hustru som förstår att maten är en gudagåva...Min man kan också...när jag beklagade mej efter doktorsbesöket, så på kvällen när jag kom hem efter jobbet låg det en stor chokladkaka på min plats framför tv:n...Tanken var full av kärlek men kanske inte så bra i handlingen...jag som bör gå ned i vikt för mina leders skull!! Om jag sagt något...?? Absolut inte...pussade lite extra på honom och sen gömde jag chokladen till barnbarnen kommer...
Ha en bra start på helgen vännen min!!
Kram kram

Gunnel sa...

BMI är säkert nåt sånt där sms-språksord, så det är inget att hänga upp sig på. De sista åren har mitt nyårslöfte varit att inte banta...och jag har faktiskt lyckats hålla det! Med den supergoda maten du lagar måste BMI:et känna sig saligt. Trevlig helg

Veronica sa...

Mmmm så gott det ser ut! Du frestas =)

badtant.bloggo.nu sa...

Ha,ha du är så rolig. Men du har rätt i att det vore ju urtråkigt om vi alla var kopior av varandra. Ha nu en fin Freagskväll.

Maria sa...

Han e omtänksam Rantafar som gjort en fin pall till dig.
Mums för det där brödet.
Ha en fin kväll/kram

Lasseivomma sa...

Klart att du är min glädje, men jag har ju ingen egentagen bild på dig.
Jag är dock lite orolig för ditt BMI, för efter vad jag fått för mig så är du inte så lång, och med alla trerättersmenyer så är det nog risk att du växer i färdriktningen även om du ligger i sträckbänk ibland.
Det är ju en helt annan sak med Rantafar, på män gäller inte alls samma index, för där ska man dividera med pondustalet och där tror jag Rantafar ligger på minst 1,5 så bed honom räkna om.
Ha en bra fredagskväll med all mat nu, jag kokar viltgryta i två dagar nu till våra gäster som kommer i morgon. (Dom ska få två rätter till).

Fjällripan sa...

Hihi, du får då till det :)) Härlig läsning och härliga bilder...kan tro att han blev glad att få nybakat gobröd när han kom hem :)) Nu ska jag jobba natt i helgen, sen far vi på måndagmorgon och jag ska sova i bilen...eller inte, då måste jag ju fota alla renar, eventuella örnar eller nåt annat intressant ;))

Ha det så gott!

4U2 sa...

Kom att tänka på dig precis: halvligger och bloggar och stickar. Känner plötsligt något varmt och mjukt mot min ena arm, känns skönt. Men, det är min runda mage! Se, ibland har man glädje av dessa extra kilon som gör livet mysigare! ;)

Pysselfarmor sa...

Vet redan att jag är för kort...när jag ska ta ned grejer från översta hyllan i skåpet - kanske det hänger ihop med den där jiddrans BMI:n också ;-)