onsdag 29 februari 2012

Oj, gav det inga pengar i statskassan.....

Jag måste få börja med att TACKA för alla snälla, underbara
kommentarer på mitt förra blogginlägg.
Att jag blottade min smärta mitt i natten, gjorde att jag fick så många
cyberkramar, så mycket kärlek och så mycket omtanke utav er mina bloggvänner.
Och jag lovar det hjälper, att få så snälla kommentarer, det hjälpte,
och korpjävlarna sitter nu i skogen och slickar sina sår,
men jag vet ju att dom finns, färdig att anfalla igen,
så nu längtar jag till sommaren, allt är så mycket lättare då och värkkorparna
får annat att göra.
Hittade detta foto av en åkerbärblomma, vacker i sin enkelhet och ni vet ju
att jag är alldeles otroligt förtjust i just vilda blommor,
min trädgård.
Idag har fina Rantafar och jag varit på en promenad i det som vi tycker
börjar likna vårväder, underbart med takdropp,
och ävenom vi har en meter snö så känns det lite vår, men jag vill som inte
fotografera snön mera... utan Nikon får finna sig i att vistas i ryggan under
promenaden.
Idag reagerade jag över att dom igen ska ändra reglerna för försäkringskassan,
dom ska sluta jaga småbarnsföräldrar som "vabbar"....
oj... gav det inga pengar i statskassan ????
Jag funderade ett tag...och blev arg...
tänk vad dom jagar småbarnsföräldrar och sjuka människor....
men äskar Kalle på slottet om mera pengar, så skjuter regeringen genast till ett
par miljoner...
och det är till helt friska, arbetsföra människor som gör...vaddå ????
Kom inte å säga att det är bra reklam för Sverige, jag går inte på det....
lika mycket reklam som JokkMokks Jokke kanske!!!
Har nu ingenting emot den nya lilla familjen på HagaSlott...men låt dom bli en helt vanlig lycklig familj som hyr en stuga i fjällen när dom vill mysa en långhelg.....
Å va trött ni ska bli på mig....jag med,
men inatt vill jag sova ordentligt, bloggvännerna har skrämt bort alla korpjävlar,
och jag ska knyta ihop min kropp i fosterställning och småsnarka
mig igenom hela natten.
I natt drömde jag om att jag besökte en bloggvän, tillsammans med Rantis,
och att dom som kom dit födde barn ???
Någon som känner igen sig ????

Tjingeling kära bloggvänner, jag är så glad att jag har er ALLA.

" när du tittar på dina båda tassar,
behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra,
sedan kan du vara säker på att den andra är vänster...."
Nalle Puh.

21 kommentarer:

Marianne S sa...

Håller fullkomligt med dig. Varför ge pengar, mycket pengar till fullt friska människor när det finns bättre behövande. Skönt att korparna flugit sin kos.

Nette Cecilia sa...

Men så bra att det tar sig .Solen kanske besökte dig idag också ,den brukar ge läkande verkan .Ska ge di ett bloggtips ,Paulas pörte en finnkärring på nätet ,finns i min lista,skrattvarning ,kram Nette

Gunnel sa...

Pengar finns det gott om här i landet, men på fel ställen. Konstigt att helt friska arbetsföra människor kan få pengar bara så där, men de som verkligen hade behövt måste kämpa för det. Sov så gott i natt.

Rigmor sa...

Men vännen...det var nog här ni var på besök!! Ja, för hos besöket hos lilla tant doktorn (som knappt var torr bakom örona...)så var min artros värre, men också problem med höften, samma som foglossning...så jag har nog fött som jungfrun...vet i fan hur det gick till. Mannen i huset är rädd att det är som på TVreklamen för nån mobil, att de ska komma ut med en fårskalle...eller ett lamm är det visst. Men vi har varken sett till lamm eller barn...
Å nu tycker jag att om nu korpjävlarna sitter i skogen och kraxar, kanske man skulle vingklippa dom på plats...?? Jag är ingen djurplågare, men jag vet att man kan vingklippa fåglar och då flyger de inte...har jobbat i zoobutik i många år!!
Nu får vi hoppas att våren håller i sej hos er också, och att snön försvinner fort!!
Ha en bra kväll och hälsa Rantafar!!
kram kram

Joormen sa...

Underbara åkerbär vill ha ett strå alldeles fullt med bär nuuuuu..

Ja nog är man less på snön nu. Och det känns alldeles fantastiskt skönt då solen lyser och vi har flera plus grader på dagarna.

Håller med dig fullständigt i att det finns andra hål att stoppa millar i.

Nalle Puh är allt vis han. Den hade jag nyss på min facebook också. Så klokt och gulligt.

Hoppas du får sova gott. Natti natti

Lasseivomma sa...

Det var nog jag som födde, men det blev en skogsmaskin. Kommer du snart och lagar trerättersmiddag så ska jag bjuda på vår, en liten ryggmassage kan väl också ingå. Korparna här nere utfodrar vi med slaktavfall, inte kärringryggar, så det är nog tryggt för dig.

Maria sa...

Ja ibland känns de orättvist den som redan har mycket pengar skall mer ha.
Gott att korparna tog till flykt och hoppas för din skull att dom stannar där i skogen. Jisses 1 m snö ja de blir nog vår vad det lider men de e allt trögt kan förstå detta.
Kramizar

Bettan sa...

Så skönt att du mår bättre :)
Här har vi haft riktigt härligt vårväder idag. Snön är borta och jag tror minsann att vi både har snödroppar och krokus som kommit upp i trädgården.

Trevlig kväll!

Kerstins foto sa...

Visst har det varit en ljuvlig dag och ännu en dag som för mig bara passerat utan ett enda foto. Vet inte hur jag bär mig åt men jag lyckas alltid vara upptagen när det äntligen blir sol och fint. Men...det kommer fler dagar. :)
Hoppas att du får en korpfri natt.

Lotta sa...

Jag är så glad att du är lite bättre Som du läste hos mig så är ju lille Carl jättesjuk.
I onsdags så visste de inte om han skulle klara sig så de tog dit hans storebröder ifall att.
Efter det sövde de ner honom och väckte honom igen i måndags.Han är mycket bättre men hur bra han kommer att bli vet vi inte.Imorgon skall de göra om Magnetröntgen på ryggrad och hjärna och se om det har bättrat sig mycket eller lite.
Hoppas att det ser bra ut men man vet ju aldrig.
Som om inte detta skulle vara nog fick lilla Alma kramper i fredags och nu ligger hon inne på barn Detta är en ovanlig sjukdom som påminner om epilepsi fast den har inte samma sorts kramper och hjärnan blir inte skadad.
Det är mest killar som får denna och det som brukar ligga bakom är en medfödd hjärnskada fast det tror inte läkarna att lilla gumman har.Vi får hoppas Hon skall också genomgå en magnetröntgen lite senare men nu måste de få ordning på kramperna och det har de lyckats med rätt bra för hon har inte haft någon sen fem i går eftermiddag.
Båda har fått ovanliga sjukdomar.Den Carl fick är det åtta på miljonen som får och Almas runt 100 om året.Det är baske mig sanslöst att det kan hända två kusiner samtidigt.Om du visste vad vi har gråtit.I måndags när jag var ensam levde jag rövare .Jag slängde saker i golvet skrek och grät för jag måste få utlopp för min ångest.
Vi har ju de större killarna här på helgerna och förra veckan hade de ju sportlov.
Jag har inte velat skriva ut allt på min blogg bara för att det är så många här hemma som följer den och då blir det så mycket frågor när man kommer till affären tex.Man orkar inte dra allt miljoner gånger.
Imorgon håller jag tummarna hela dagen tills vi får svaret så då blir det inte mycket gjort.
Detta var lite varför jag inte har varit här på länge.
Kramizzz på dig going och tack för de värmande orden hos mig
Hoppas det går att läsa för jag kollar inte igenom det....

BP sa...

1. Håller med!
2. Bra att du verkar må bättre.
3. Håller med.

Är alldeles för urlakad ikväll för att skriva nå't vettigt. Men kom ihåg: jag håller med dig om allt, bara korpjävlarna håller sig borta.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Hej på er Rantar i norr.
- Och Tack för gratulationen till segern !
- Idrott kan vara jäkligt roligt ibland.....
- Hoppas värken håller sig på avstånd, och försök njut av vinterpromenader och bastubad !
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

4U2 sa...

Vid scrollningen fastnade jag vid Lasse, tänk vilket fint erbjudande om massage du fick!
Önskar dig en fin vit natt utan svarta otäcka fåglar men med din egen Rantafar bredvid!
Kram

Anki sa...

Så skönt att du är lite bättre och hoppas nu att de svarta elaka fåglarna lämnar dig ifred.
Håller med dig i allt... varför ska vi sponsra en priviligierad familj - bara en helt knäpp tradition!
Lägg alla dessa miljoner på sjukvård, barn- och äldreomsorg, skolor... ja det finns hur mycket som helst som är viktigare!
Ha det så bra du kan!
Kram

Paulahelenas sa...

Skönt att du mår lite bättre!
Här är det inte så bra...

Kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Rantamor !
Tänkte på Dig i morse när jag vaknade för min rygg gjorde sig påmind.Det betyder att jag legat för länge.Igår hade jag lite känning för jag putsade fönster.Men det är en väl en baggis mot Din värk.Så kom jag på att jag inte varit inne hos Dig på ett tag.Har bara läst några få sen har jag varit ute mycket i solen. Men idag är det mulet, fast det ska vara sol, kanske kommer senare.

Skönt att det är över.Läste som hastigast att korparna varit framme igen.
Vad är det Du gör, som får dem att komma fram.Undvik det i fortsättningen,många av mina FB-vänner har värk både här och där.
Jag är nog skonad från det än så länge.
Var rädd om Dig.
Jag älskar också vilda blommor.
Längtar så,till deras uppväxttid.

Kram Mi

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Tack för din kommentar, Det är kräftor på svenska. Bilden ljuger lite det är faktiskt is på vattnet och en bit ut på isen står det en gubbe och fiskar...
Ha en bra dag!

ansepanse sa...

jag tycker också att de kan få vara en helt vanlig liten familj
nej, det var i allafall inte jag som födde barn :D
vad skönt att korparna flög till skogs igen
och jag bara ÄLSKAR Nalle Puh :D, jag får tänka på det nästa gång jag inte vet vilket som är höger, det är bara att bestämma vilket som är vänster alltså :)
kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, jag missade ditt "korpinlägg", stackars dig, jag vet att vi pratat om korparna tidigare. Vi har dom ju flygandes här, dom bor i bergen. Men att dom skulle komma om natten och göra dig illa, det tycker jag inte om, din stackare. Hoppas du slipper dom på ett tag nu.
Allting blir så mycket besvärligare när man inte får sova ordentligt.
Och det här med försäkringskassan och hela tiden ändrade regler kan ju göra en tokig, här sväljs det ena och silas det andra och nya regler tillkommer och till slut är det en sån snårskog av regler så det finns ingen som kan reda ut den.
Hoppas du mår bättre nu!
Agneta kramar

Camilla (Rantis) sa...

hahaha....ja, undra vart vi var i den dröm då?
...jag har ingen aning....
=)


...idag ska Hedenhös in på gastroskopi efterkoll i Huddik, kan säga att han e inte så pigg på det.....urk!!!
Men jag gav honom ett ultimatum...
" är det bättre att ligga i sjukhussängen i 3-4 dygn med blödande magsår än en gastro på 15 min?"
....han valde de sista, men visst kan jag förstå att det inte e roligt...

...ja, de måste vara ett släktdrag det där med att vara för kort för sin vikt.... =)
Lider ju också av det....

Nä, ska fixa frillan om det nu är någon mening att göra det i denna blåst...

Pysselfarmor sa...

Skönt att du fick sova ut och att vi lyckades jaga bort korparna...för denna gången! Säg bara till så ordnar vi det...
Jag blir bara så arg när jag tänker på alla orättvisor i samhället och ingenstans kommer man med det heller....inget görs om så att den "lilla människan" ska få det bra. Mer till de som redan har är det som gäller - FY!