torsdag 23 februari 2012

En liten prins och prinsessa....

Igår kväll dök han upp hos farmor och farfar...
kollade in oss och funderade, vem i hela friden är detta...
hm...ska jag verkligen skratta, för att dom dummar till sig, och tror att jag ska
gå på precis vad som helst.
Och vem har sagt att alla vi bäbisar, ska skratta och jollra, så fort vi ser en
vuxen???? människa bete sig som en galen underhållare....
Men ni ska få se att jag har fått en alldeles ny tand.
Visst är den snygg ??
Och d är förståss jag med...och det syns ju på farmors foton.
Och visst är Lille John söt, och det var så kul att han gjorde en liten blixtvisit hos oss,
vi fick snusa och pussa på han lite,
och vi fick efter lite eftertanke... ett goleende av den lilla skatten.

Och att Sverige fått en ny liten sessa, har väl inte undgått någon....
inatt när jag var uppe på min nattligavandring i huset slog jag på tv,
och läste på text-tv att Vickan å Danne åkt in på förlossningen...
yes...jag väcker Rantafar å berättar...tänkte jag i ett dåligt ögonblick....
och ångrade mig, och d va nog tur d för annars hade jag nog vaknat med en rejäl
blåklocka på morronkvisten.
Vissa saker ska man hålla på, och speciellt mitt i natten.
Men all grattis till dom rojala föräldrarna...ett barn ÄR ett under, och massor av kärlek.

Tjingelingen alla goa... ska skärpa till mig med mitt kommenterande på era bloggar,
ibland bara läser jag utan att lämna ett spår efter mig.
Men jag läser.

"säga vad ni vill om min man...
men tur i kärlek har han...!!!

11 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Gullig är han,tänk om han råkar träffa sessan idet vuxna livet o råka bli en riktig prins (fniss) då får du nog väcka Rantafar mitt i natten ,(fniss).Ha det så bra på andra sidan potten,Nette

Lasseivomma sa...

Ja, kanske den nya prinsessgemålen, han verkar då tillräckligt blåögd och gullig. Dom ska ju dessutom komma norrifrån.
Himla tur att du inte väckte Rantafar för en födsel i Sthlm, det händer ju stup i ett. Jag tror inte att vi män hetsar upp oss lika mycket för en sådan sak.
Min snöfria vårbörjan lägger jag gärna ut för att reta norrlänningar, ni ger ju igen med fjällbilder sedan på sommaren, så det kan ni gott ha.
Vad firar du prinsessan med för gott i kväll då? Här är det te och knäckebröd, för frun är på teater gubevars. Hon hälsar dock att jag skalar mina frukter själv, annars får jag vara utan. Däremot öppnar jag vinflaskan åt henne.

Leena sa...

Hmm. Inte skulle du väckt Rantafar för en liten prinsessfödelse inte, inte mycket att vakna för. Kul för föräldrarna, och grattis till dem, men för oss andra dödliga är det väl inget mer än att grannen har fått ett barn. Grannen kan till och med slå högre ...
Men helt klart, Rantafar har haft tur i kärlek, och roligt har han ju varje dag!

BP sa...

Lasse i Vommas kommentar är klockren!!! Jag menar Daniel kommer ju från Ockelbo, så varför skulle inte den nya sessan hitta sin make i XX där du bor. Mmmmhhhh.
Lilla John är såååå sör. Gillar tanken men speciellt hans underbara öron.

PS. Från mitt jobb ser jag Karolinska Sjukhuset. De hade inte ens flaggat;-) Men bussarna hade flaggor nu på eftermiddagen. Å nej, engelska BBC har inte nämt födseln... heller;-) DS

Carina sa...

Fina foton på John :-)
Ja, ni får väl fira med prinsesstårta nu då eller hur var det nu det stod på nån löpsedel på nätet ;-)

Trevligt fredag o ha en superskön helg!
Många kramar från Åivo.

Kerstins foto sa...

Vilket litet charmtroll och jag hävdar ännu en gång att han är Rantafar upp i dagen. Visst är det gott att få snusa på de små liven. Man går som i ett litet rus efter att man fått rå om dom en stund. :)
När det gäller bildstölden så är det knappast hon som tagit bort bilden för hon bryr sig inte om vad man säger, det är nog bloggportalen som gjort vad jag bett om. Jag anmälde henne igår kväll. Man kan ju hoppas att hon lärt sig nåt, men jag är tveksam.
Ha en finfin fredag.
Kram på dig.

Oljekritan sa...

Söt är han ditt lilla gulle, vilka blå ögon och snygg näsa....kommer blir en riktig snygg kille som stor....nu ä han ju en liten snygg kille..mysigt att snosa och gosa och lukta lite...Oh ja en prinsessa född i denna dag..skönt att allt gick bra..Önskar dig en fin fredag,,kram kram till dig min vän

Rigmor sa...

Säger som han kloke mannen Lasse..tur du inte väckte far i huset!! Tror inte karlar blir lika stolliga som vi fruntimmer, och förresten du har ju alldeles rätt, alla barn är lika älskade och välkomna, oavsett om blodet är rött eller blått. Förresten tror jag den där lilla sessan har mest rött blod...
Din egna prins är en riktigt guldgosse!! Vilka ögon! Kan nog ana lite Rantaklurighet i dom också,med tiden kommer nog jävlar anamma också...å tanden kan ju behövas om han ska spisa alla delikata rätter som bjuds där uppe!!
Men visst är det snöfritt här!! eller nästan i alla fall...och nu står väl den där Kung Bore runt stughörnet och hånler och tänker...vänta du kärring, du ska få för snö sen...Men optimist som jag är så tror jag likt en envis telefonförsäljare att nu är det snart vår!! Vet du förresten vad det ärligaste yrket är?? Jo, det är att vara försäljare av gummiband på metervara...hur det nu kom in i det hela...
Ha en bra natt där oppe i norr vännen!!
Kram kram

Marina sa...

Sicken liten goding!!

Herr Nilssons Fru sa...

Oh vad fin han är Er lillprins. De växer så fort, tycker de var igår han kom till världen♥

Att de kom en ny liten sessa igår, nä de har nog ingen missat, till och med i min serie i går rullade de meddelande på TV uppe i kanten med gratulationer till dem alla.
Några andra nyheter står väl knappast att läsa nu de närmaste dagarna:)


Kramiz på sig o go fredag

Annelie Esséus sa...

Hahahahahahaha, ja det var nog tur du hejdade dig! Jag skulle INTE vilja väckt av en sån nyhet heller.
Han är söt lillen, kanonsöt, och jag hävdar fortfarande att han är Rantafar upp i dagen!
Fast nu har jag ju inte träffat föräldrarna, han är kanske lik sin mamma eller pappa också, söt är han i alla fall, som socker!
Och vilken fin kommentar jag fått, tappade nästan andan själv.....;)