tisdag 21 februari 2012

Tuttbombkvinnan...

Eftersom Rantafar fyller jämt iår.. så var han på en hälsoundersökning igår,
besiktningsresultatet kommer om ett par veckor.
Spännande att få höra resultatet, vi vet ju redan att hans hjärtklaffar läcker...
men jag kan tro att det är en å annan packning som är sliten och läcker,
pyser lite här och lite där.
Tja ni vet ju hur det är när åldern kryper på,
och skavankerna infinner sig.
Efter alla provtagningar och håltagningar så drog vi iväg till Umeå,
och hämtade goskillen Colin på dagis.
Och det är så underbart att få uppleva hans glädjen när vi kommer,
vi bara smälter...
Tulpaner jag fotat hade Colins mamma på bordet...
underbara vita.....
Colin underhöll på kvällskvisten med lite Mello-musik...
vilket ös till den urgoda fisksoppan vi fick spisa till middag.
Idag handlade Rantamor....och gissa vad ????
Det är faktiskt jag som står där bland Bomberna ....gapskratt.
Har ni hört talas om "Kalsongbommannen".....
här får jag plats med två bomber...
"Tuttbombkvinnan"....
En fråga...varför blir man alltid så blek och eländig i provhytten ???
Varför i hela friden går inte allt skinn ned i byxlinningen ???
Och när man bestämt att gå in och handla en tutteupphängning...
varför i hela friden kommer man ut ur provhytten med famnen full av kläder ???
Det blev tre frågor,
och en påse full med kläder.
Suck...sa Rantafar !!!

Tjingelingen alla goaste bloggvänner....
"Den som bara väntar på tillfället...förlorar alltid en massa tid..."

15 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Jo du det där med att bekläda kroppen är inte världens enklaste sak ,det vore enkelt om alla kunde tillstå sin rätta storlek men det tycks vara väldigt avgörande vilken nummer det står på lappen,nu vet jag inte om det är så i ditt fall men överlag säger jag som van säljare .Tänk vilken fin kille ni hämtade ,kan förstå det är populärt med melodier nu ,kram nette

Ann-Mari sa...

Ja säg det! Plus att nu vintertid blir man helt svettig av allt på och avklädas och så blir håret elektriskt och slickar sig runt ansiktet ;-)
Hoppas på bra povsvar!
Kram
Ann-Mari

Gunnel sa...

Fick du tag på nåt bra "bombskal"? Jag tror det är nåt fel på belysningen i provhytten, bara för man ska se eländig ut och handla mer för att pigga upp sig. Ha det bra

BP sa...

Maken min var också på besiktning igår... liksom bilen (läs bloggen);-)
Colin ser cool ut. Troligen spelar/sjunger han bättre än vad jag hört från Melodifestivalen hittills!
Bombshellbilden är kanooooon. D kupor allihopa ser det ut som.
Å du, det är helt naturligt att passa på när man är i storstaden!

Joormen sa...

Du kan verkligen bomba en med härliga bloggar. Och bilden mitt i prick! Härligt bara komma på tanken.. du är stört sköön...

Rigmor sa...

Tutteupphängning...det heter faktiskt snuttekasse...å det är inte roligt att handla!! Det ska puscha upp både här och där men jag tycker mest att det väller...å varför i hela fridens dar finns det inte puschup för män...??!! det kan de också behöva...Själv har jag kommit till den åldern när det varken ska vara byglar eller vadderat, mjuka sköna typ sloggi är bäst. Gud så antisexigt...Å sen är det faktiskt roligare att handla kläder, det syns liksom mer vad man lagt pengarnapå...fast det är klart, utan snuttekasse syns också...
Det är allt bra att vi har besiktningar av våra män, de ska ju hålla ett bra tag till. Lite småskavanker får man räkna med, det är ju likadant med en själv, man har kommit upp i reparationsåldern. Tur det finns lösdelar fortfarande till årsmodellen...
Ha nu en skön kväll, det lilla som är kvar av den, och njut av C!!
Kram till vännen där i norr!!

Oljekritan sa...

Snygga saker att forma bröna i, rosa var ju tuffa..men inte alls för alla modeller...visst är de snygga men inte bekväma oftast...sitter och skaver och spretar..ja va är det för fel, skinnet får som du säger, lite elastik, och vill inte med ner i brallor och behåar...snygg fotopose...där fru Rantamor..
Hoppas Rantafar gått genom hela besiktningen utan anmärkningar..
Kram kram till min vän i Nordmaling..

Fjällripan sa...

Ja fy för provhyttar! Så charmig han ser ut Colin, där han står o spelar på gitarren:) Snyggt självporträtt också :)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Rantamor !

Det blev en del uppslag för mig.
Jag avskyr BH, slängden den på 70talet.Bara amnings-BH. Men nu på ålders höst.Blir jag nödgad börja använda det jävligaste plagg som uppfunnits.
Fruktsallad, det lät gott,sharonfrukter har jag på "mogning".

Fina stora C och hur går det med tillväxten på lille J.

Kram till alla.

Unknown sa...

vintertid skyr ja provhyttar som pesten, man bli bara så jäkla deppig då =) lite trevligare är det dock sommartid att kila in å ut i dem!
hoppas provsvaren ändå är någorlunda bra, trots små ålders skavanker!
ha de bra

susanne

Camilla (Rantis) sa...

nej, nått sånt krånligt har inte du...å det vill inte jag heller ha...
men jag hittar inte funktionen för att ta bort det!
Och det verkar bara vara på 365:bloggen som det är så...
konstigt!!
...irriterande....

Camilla (Rantis) sa...

mäh...nu verkar det vara borta...
=)
Konstigt!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag vet inte varför det blir så när man ska handla och jag förstår inte att det ska vara så förskräckligt ljus i dom där provhytterna.....det är terror.
Agneta kram

Lady Gaggig sa...

Jag tror jag har svaret på det där med famnen full av nya kläder!!

Jag är helt säker på att vi kvinnor MÅSTE ha detta...speciellt vid denna trista och grå årstiden. Bara för att må lite bättre alltså. Och Rantafar får ju en sån välklädd och glad kvinna att vila ögonen på?

För i grund och botten är det ju nästan bara dom vi tänker på i det läget, när man ser kvittot som ibland blir fyrsiffrigt...väl?

Jojo...så är det!

Snygg bild på dej där i tuttupphängningsvimlet!

Kram, Moj

Herr Nilssons Fru sa...

Tjoho i stugan. Ny tuttkasse, ja de kan behövas ibland. OH lille C på besök igen. Då förstår jag du är upptagen, jag har nämligen saknat dig, har inte sett dig på besök på flera veckor...nästan.

Kramiz