lördag 4 februari 2012

Presidentbög...yes.

Hur är det i bloggvärlden ...
vet alla om att Finland ska välja president i helgen ????
Två tuppar som står med fjädrarna ut och förklarar varför dom är så bra,
att finländskafolket ska rösta på just han, den, dom....
Jag som liksom Rantafar har rötterna i den finska myrmarken...
vi har den finska eller finlandssvenska dagstidningen,
och läser varje dag om dessa två kombatanter...
komba...tanter...varför heter det så ????
Den ståtliga Niinistö, som har allt som en manlig finländare behöver ha
i fredstid....
ett pekande finger och rynkor i pannan....
och så Haavisto, det luttrade människobarnet som föddes i Finland...
som bög...
kan inte se en starkare kandidat till en president.
Har man stått emot så mycket oliktänkande och mobbning som denna kille har
så bör han verkligen bli något av ett helgon...
eller varför inte Finland president....
Har pratat med mor...och hon var då inte ett dugg glad över att få en
bögpresident....
för...som hon sa...vem av dom ska har långklänning på självständighetsbalen ????
Bara d.
Hans budskap har nog kommit i skymundan...
Mobbning igen...och nu är han presidentkandidat...
tar alltså då aldrig slut...
Stackars Pekka Haavisto...vad jag önskar att du får bli president...
Du kunde få igen näbben på så många som bara har
fördomar...
som inte lyssnar på ditt budskap,
det du kan... och är bra på, att du sen är bög...vem bryr sig
jag kanske också är bög för jag gillar också killar....som Rantafar....
och jag ÄR konstig det vet jag...men skiter totalt i det...
gör det du med Pekka...skit i vilket som...
men jag önskar så att du skulle få bli Finlands president...
Helvete va jag längtar till sommaren....
jag tillåmed längtar efter myggen....
gör jag ????
Ja va tusan kom å bit då era jävla mygg, bara det blir sommar nångång...
Kolla syrenen blommar...
känn doften....

Tjingelingen en lördagkväll...
nybastad och mjuk i skinnet.
och på tal om könet och presidentvalet i Finland...
" det finns män som är lika mycket kvinnor
som sina mödrar,
och kvinnor som är lika mycket män
som sina fäder,
för vet ni själen har inget kön...."
Bra va....

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ja nog är det svårt att välja ,inte vill jag ha en grön o inte en blå ,tror jag inte går o röstar alls ,trots att han med H pratar svenska ,men som din mor sa det där med klänningen ,tror inte världen är redo ännu för det här ,förresten tack för sex hälsningarna (ska väl ta bort fem ) Trevlig kväll ,Nette

Nette Cecilia sa...

Ser jag dubbelt nu (fniss) det var faktiskt 6 st ,Nette

BP sa...

Ett väldigt bra och tänkvärt inlägg Rantamor! Hade ingen aaaaaning om det finska valet (oooops) men hoppas som du att den gay killen vinner. Det skulle vara en seger i tredubbel bemärkelse!!! Håller tummarna. Men som du sa - den äldre generationen har ju sina fördomar kvar - tyvärr.
Åsså kan jag tala om för dig att jag definitivt ä en kvinna som är lika mycket man som min far. Å det är jag väldigt stolt över!

Marina sa...

Jag erkänner att om detta hade jag inte en aning...det är väl kanske inte så stort i cden här delen av världen...men nu vet jag - och tack för sättet jag fick veta det på! och du har definitivt värvt mig - någon kanske skulle behöva dig som kampanjeledare!!

Fjällripan sa...

Visste inte heller om att det är val i Finland nu....måste börja se på nyheter, det ska man ju göra när man är vuxen ;)) Ha det! Längtar också till sommaren...men INTE till myggen :))