fredag 3 februari 2012

Så behärskad av min rygg....

Så blev det fredagkväll...
Rantafar och jag kollade på lite meny...
och fastnade för en retro-coktaligrejmedräkor...
och så satans gott....





                                  
Till detta stekte jag laxiugnen med potatisplättar som jag kokt
tidigare ikväll...mosat med smör och ägg och kryddegrönt
och nu stekt i ugnen...
gott ..gott...
Efterätten var en mixpåRantamorsmojs...
med choklad, grädde, äggvisp och lingon...
gott och....gott.
Nu ligger jag i sängen och slickar min onda rygg...
imorron Är en annan dag...
kanske inte lika ond...kanske lite mera mild...och skön...

Tjingeling...imorron är en annan dag....
jag biter ihop....

14 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Nääär kommer den dagen när du ropar tjingeeling där på andra sidan viken ni är bjudna på middag ,här får man bara slicka sig runt mun o vara tyst o mätt ändå.försök nu att härda ut med det här onda som kylan för med sig ,här känns det inte så så bra heller ,kramar Nette

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Gubevars så hemskt med Din rygg.Kom att tänka på en ramsa min svärmor sa.Då jag kom till Södertälje på -70 talet.Hade aldrig hört.Tyckte först i att det var hemskt.Jag var ju väluppfostrad.Visst inte om jag skulle skratta åt det eller inte.
"Kors i arsele,sa kärringen när hon satte sig på lien"
Har Du hör den förut? Är den rolig?

Hoppas Din rygg värker färdigt någon gång.Ullskinn,kattskinn ska ju vara varmt o.bra o.värmande.

Är bastun färdig ?

Många frågor, kräver inte svar.

Kram Mi

Leena sa...

Sååå gott ni äter! Jag blir så avis! Och sån kraft du har att göra fest av en vardag (eller en fredag, sak samma ...) Och så gör det gott i själen att se alla Iittala-glasen i dina inlägg, hur väl gör de sig inte bland all god mat, säg?
Ha det gott!
Kram, Leena

BP sa...

Kikar in hos dig strax förre kl 23:00. Å vad ser jag - MAT. Å ja inte vilken mat som helst såklart:

Ettan får jag hoppa tyvärr för jag tål inte räkor.

Tvåen tar jag direkt, men inte visste jag at man kokar potatisplätttar inan man steker dom;-)

Trean tar jag NU!!!!

PS. Hoppas att ryggen din ger med sig. Ine så lätt förståss vid 30 minusgrader. Grrrrrr DS

Rigmor sa...

Nu har jag lärt mej...gå in på Rantamors blogg mätt och nöjd i magen...annars blir det snålvatten överallt!! Skulle nog bli mätt på bara förrätten...
Idag kan du gott ligga kvar i sängvärmen, din rygg kommer inte att gilla kylan som råder...T.o.m. vi här nere hade -21,6 i morse, så vad ni ska ha törs jag knappt tänka...å de stackare som ska på Jokkmokks marknad, de får nog värma sej både invärtes och utvärtes om de ska klara det.
Ha nu en bra lördag, så gott det går, och snaaart kommer värmen...
Kram kram

Herr Nilssons Fru sa...

Who vilken matstund. De e så trist du bor så långt bort..:)
Jädra rygg man den bråkar med dig, när de är så här kallt räcker de med kylan, andra bekymmer borde inte finnas:)

Kramiz o pigga på dig. Ta en dag under ett varmt täcke eller två o bara vila.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Ser riktigt gott ut även denna gång !
- Ha en fortsatt bra helg och hoppas att ryggen är lite snällare !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Anonym sa...

Ryggen MÅSTE ! lugna sig!
fint att du kan ta vara på allt som går.
Kram Eva i Tyresö

Lasseivomma sa...

Du är väl inte sjuk, så snäll som du är?
Förstår att ryggen plågar dig, men du kompenserar ju rejält med maten.
Din dessert ovan skull jag gärna smaka på. Vi gick på smalmat i går kväll, inte en sötsak (mer än frun) inom räckhåll. Kan faktiskt vara gott ändå. Din matfoto-kompetens ökar hela tiden, liksom min aptit.
Ha det bra i kylan, men det går faktiskt att gå ut utan hund, bara man inte har hjärtfel.

Lady Gaggig sa...

Slinter inom här och dregglar ner hela skärmen.....

Kram på dej och försök nu ha en go helg trots "ryggajäveln"...

Moj

Kicke sa...

Mums filibabba! Vilken smaskig menu ni njöt av :-)!
Roligt att du tittade in på min blogg Livet på Gården. Jo, inredning är ju bara så kul! Än har jag mycket kvar att göra i mitt lilla hus men det får ta den tid det tar. Så här blir det ju tid att fundera ut i lugn och ro hur man vill ha det.
Säg till åt din rygg att bli bättre!
Ha det så gott!
Kram,
Kicke

Maria sa...

Det är nästan en festmåltid du gjort, nja tror du gör de varje, i alla fall ser de väldigt gott ut.
Önskar du får en fin helg utan korpar
å annat satyg.
Kramizar

Snäckskalsdalen. sa...

Nu måste jag fråga - är du kock eller liknande? Era menyer är alltid helt fantastiska! Och den där räkcocktailen fick det att gå tillbaka i tiden, precis som du skriver och det vattnades i munnen. Av det andra också!
Agneta kram

Veronica sa...

Vilka härliga menyer som bjuds på hemma hos er!! Mmmm