onsdag 1 februari 2012

Tack snälla bloggvänner...

Måste börja med en Stoooor... stoooor Rantamorkram till er alla,
som har gratulerat mig på min två-års dag och....
skrivit så himla snällt om mig och min blogg...
ni ska veta att jag blev glad...så glad, och varm i hjärtat.
Ni är alla så snälla...och jag lovar fortsätta i samma jäklaranamma bloggande
som tidigare....
men ändå med kärlek och omtanke...
Jag är ju med i 365+1 temabloggen och då brukar jag "få ett nummer av Rantafar", hihi...
dagens nummer blev 42....och döden...
men hur i hela helsinglandsfiskalen skulle jag hitta något att fota som liknar döden...
men ta ett foto av fiskarna du ska göra ikväll....dom är stendöda, ...säger en klok Rantafar.
Men nejdå...jag tar på mig promenadkläder och dubbade skor...
ut å jaga döden....
Och hamnar på kyrkogården...
där var det tyst (tack för det) och vitt, och där ligger döden i långa rader...
klarat ännu ett tema...rätt kul utmaning tycker jag.
Och nog var det kallt idag på vår promenad...
burr...burr
och det snöade och var lite yra som blåste på...
så den där bastun satt skönt väl hemma....lyxonsdag.
Och ikväll är det -17 så det är skönt att få vara innomhus och tända värmeljus.
Ikväll har vi ätit stekt röding....
men vad ska man annars äta på en lyxonsdag, första dagen på februari.
En månad närmare våren/sommaren...tjolahopp.

Tjingelingen alla söta snälla bloggläsare...
på tal om att vi alla är unika och behövs,
men har svårt att tro att någon bryr sig om just dig......
försök med att hoppa över en amortering !!!!!!
=D

21 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Du är nog lika bra som vanligt ,döden är nog tema nu som då vi ska på begravning på lördag (en granne)men hu så kallt deeet ska bli det lovas - 26 på morgonen. Hade bara 17 grader inne på jobbet på morgonen då jag kom dit . Ha det så bra på lyxonsdagen ,Nette

Joormen sa...

Klockrent som vanligt!

Kerstins foto sa...

Har haft fullt upp här några dar och inte hunnit titta in till dig, men ser nu att du firat två år. GRATTIS!!! Må du aldrig sluta, du är en krydda i bloggvärlden, i både foto och text.
Nu har vi fått klart utställningen så nu sitter bilderna uppe, på samma ställe som tidigare, Ålidhems bibliotek. Hoppas att det blir uppskattat. :)
Ha en fin kväll med din Rantafar.
Kram

Pysselfarmor sa...

tittar hastigt in till dig ikväll/natt/dag ??!! och är något korsögt förvirrad efter 24 timmars vakande på grund av tidsförskjutning...grattis i efterskott på tvåårsdagen!
tackar också för välkomsthälsningen!

BP sa...

Ja - du och dina helt underbara bilder! Tycker också att 365 temat är himla kul, speciellt för utpräglade fotobloggare som har foto som hobby. Man vidgar onekligen vyerna och tänker i andra banor. Hur kul som helst!
Ja vi lär ju få era temperaturer till helgen läste jag och imorgon gäller det ju övädervarning för oss luttrade nollåttor som fryser häcken av sig redan vid 9,1 minusgrader nu tre dagar i sträck...

Svar: Du vet även som grafisk formgivare är man ju faktiskt läs- och skrivkunnig. Det är du också förresten!!! Å när min chef tycker att jag är "understimulerad" så hoppar jag in både med redigering och korrekturläsning. Riktigt kul faktiskt!!!

Camilla (Rantis) sa...

...fick en utmaning i kväll...
och har nyss fixat den, men nu ger jag stafettpinnen vidare till dig!
=)
Kolla min blogg....

Maria sa...

Ja den där väggen ser ganska död ut, jag tycker det är skönt att vara ut när snön yr lite, skönt.
Ja tjingeling på dig själv snälla bloggskrivare å läsare, ha en fin dag
Kramizar

Marina sa...

tryggt att veta att det var tyst och stilla - det blir så jobbigt om dom ska upp och fara omkring och hojta och ha sig...

Annelie Esséus sa...

Men oj vilken fin anka du fått till på bloggen! KUL!
Nääääääe, vi har inte träffat den lille än, vi är fortfarande förkylda så vi får hålla oss borta några dagar. Men på söndag har vi planerat in ett besök dit. Det känns som evigheter till söndag......;)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Hu vad kallt det ser ut. Och du har fångat den känslan perfekt på dina bilder !
- Vi har lätt snöfall och 8 minusgrader idag.
- Ha det så bra däruppe !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Herr Nilssons Fru sa...

Men hallå, ankan fick ju jag, har den rymt hem till dig igen?? :)

Döden - uch, jag hatar döden i all dess form. Fast du har ju som vanligt fått till de bra med bilder. Kallt ja jag hörde de var väldigt kallt uppåt, vi har bara runt 8- nu men de snöar för fullt o har gjort hela dagen. Gubben ringde just o sa han stod still pga av en trafikolycka uppåt, han är på väg hem från Stockholm men några mil utanför Oskarshamn står trafiken still. Ostkusten har fått en rejäl vinter idag:) tur jag slipper ut o köra. Killarna förlåt männen som var här och bytte fönster skulle uppåt nu så de lär också stå still vid O-hamn.

Jag hade värmen avstängd eftersom fönsterna var borta, ingen ide att elda värme då ju. Hade bara braserna tända de drar ju inte massa el. Vi har haft + 8 här inne idag o -8 utanför. Men nu har jag börjat ånga på värme igen.
Vi har fått fönster av vägverket eftersom vi ligger så nära vägen. Tyckte inte jag hörde så mycket av trafiken förut men nu hör jag den itne alls:)

Kramiz på sig

4U2 sa...

Här var det -10 när jag gick min promenad idag (försökte hoppa över den för det hade blivit mulet och snön yrde men jag tror min dottra köpte lite sol i smyg för väl ute en stund kom solen fram och snön slutade falla!). Det gäller att försöka vara som du med optimismen och tänka att det går mot bättre tider! :)

Astrid sa...

Vilket läckert kort på den gamla byggnaden med snö
Jag vet inte vad som hänt jag har bloggat i många år och nu har liksom luften gått ur mig
Det sista du skrev så bra det var

Monica sa...

Döden, döden var de orden Astrid Lingren & hennes syster alltid började de dagliga telefonsamtalen?
Underbara bilder+text!
Unika och värdefulla är vi väl alla....men jag ska hoppa över en amortering får jag se vad som händer.
Kram och vink från mig.

ansepanse sa...

jag gillar verkligen den där väggen med all snön på, ett konstverk som skulle platsa vilken vägg som helst
kura under en varm pläd i kylan nu
kramar

Hantverkarglädje sa...

Ja först blir man ju lite förskräckt när du skall skriva om döden men det hör ju nog liksom livet till det med. Inget tabu.
Ha ha nog är vi ett srå vassare med något, vi hade 30- i morse, eller kanske man säger usch usch.

Rigmor sa...

Hahaha...de sista raderna...så klok du är!! Att jag aldrig tänkt på det när jag känt mej lite nere, att sluta betala alla lån...vips har man massor med folk som tänker på en!!
Fy fasen va jag fryser ikväll!! Det blåser från "fel" håll så den lilla del på huset som fortfarande inte är rustad, där är det kallt!! så som kompensation eldar jag desto mer i sovrummet...så i natt kommer vi att ligga som nyfångade sillungar och kippa efter luft.
Du frågade efter han matfriaren, Pissenisse (katten)som drog omkring här hela sommaren. Ja du...tror tyvärr att han gått ett grymt öde till mötes, eller också var det när jag började prata om hans kulor som han drog, för vi har inte sett honom sen i höstas.
Ha en skön kväll, snart är det Antikrundan, och jag förstår nu att jag inte är direkt ung när jag tycker det är ett bra program!!
Kram kram

Oljekritan sa...

Hej min vän..nu är jag insläppt Blogger har inte släppt in mig till dig!! Lustigt ju ibland blir man censurerad..just som man vill svara..fatt int nå..Döden ja, den är inte så otäck..gravar är död, och kyrkogårdar lik..rätt spännande att fota ju..Åh gott ni äter..stekt röding..här har jag två paket findus frysta torskpaket i ugnen..nog lagt på en massa godis..men ack..inte så gott som Röding..mums..kram till dig,,i snöyran,,huvva..

Mimmi sa...

Det tema lyckades du ju jätte bra med :) bra bilder blev det också ... men detta med att hoppa över en amortering .. det blir nog lite för dyrt för mig .. så jag fortsätter att tro att ingen brys sig om mig i så fall ;)
kram :)

Lotta sa...

Du är väl för skön.Jag tycker att du träffade mitt i prick med döden.
Visst är det lite mysigt att blogga.
Här sitter man i var sin ända änden av landet och skriver till en kompis som man aldrig har sett eller träffat och så känns det som man har känt varandra i evigheter.Fick du ihop detta. Det är knappt så jag förstår själv vad jag har skrivit.
Tack för alla goa skratt som vi har fått både gubben och jag.Han älskar dina bloggar skall du veta.
Nu är det dags att dra vidare.
jag hinner inte med ser jag men det är ju inte världens sorger.
Då är det allt värre med alla inbrott som är nu för tiden.
Ha det super.Jag kan inte glömma när pungkulorna fastnade i springorna i bastun TOKSTOLLA.

Kramizzz på er båda ifrån ett litet skitställe på Västan

Anni sa...

Nämen har din blogg fyllt två år redan! Jag minns så väl när Rantis sa att hon skulle försöka få dig att börja - vilken tur att hon lyckades!

Dina skriverier om italienaren gjorde mig ju vinsugen, men du får minsann ta det lugnt ikväll. Det är en dag imorgon också, vet du!