tisdag 7 februari 2012

En renoverad Rantamor....

Äntligen har Rantamor fått sin renovering, och fram ur trollrufset kom
en frisyr...
jädrans säger jag bara, vilket jobb hon frisörskan gjorde....
samtidigt som att hon var riktigt trevlig, och vi disskuterade allt mellan älg och ren,
äkta män och oäkta...stringtrosor och underställ,
ja allt blev en riktigt salig röra...
och plötsligt kom det in en väl påpälsad karl som ville ha löshår, brummar han.
Han får en kasse med hår...tackar och försvinner ut.....
Kvar sitter en helt oförstående Rantamor....
"va fan skulle han med hårklippet till???"
Jo säger frisörskan...han lägger håret i en strumpa och hänger upp i trädgården,
för att undvika att rådjur och hjortarna äter upp hans blommor och lökar...
d var det värsta ...har jag aldrig hört...men jag undrar jag ????
Och jag var också trevlig och underhöll...tyckte jag,
men fan vilken dyr underhållning....
kan man inte få lite rut/eller/rot avdrag....
Men jag blev nöjd.
Rantafar blev nöjd, även fast jag visade kvittot och han blev underligt blek,
och nu sitter han i fotöljen och stirrar in i väggen....
hahahaha...
skojade bara, min Rantafar tål en del...
men tusan också vi hade ju fått en halv ren...
men då hade jag sett ut som en trollpacka från ingemanslandet,
och skrämt småbarn från vettet.
Och det vill jag inte.

Tjingeling en nyklippt Rantamor en tisdagkväll....
"En kvinna kan göra en man gråhårig över en natt...
och sig själv rödhårig på en halvtimma...."

24 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

såå stilig hon blev ,rantafar kan nog vara nöjd,kram Nette

Lasseivomma sa...

Du blev ju riktigt stilig, men vem tog bilden?
Problemet med en nyfrissad fru kan vara att utgifterna inte slutar där utan fortsätter med något snyggt klädesplagg. Dessutom vill hon ju gärna visa upp sig på någon finare restaurang eller så. Stackars Rantafar får nog börja sälja av lite mediciner, tror jag.

Gunnel sa...

Så stilig du blev. Tur det är så kallt så man måste ha mössa när man går ut. Då kan ingen se att jag liknar en väl använd golvmopp. Haha! Dina sista kloka ord var nya för mig, men det stämmer...min man är gråhårig(äkta) och jag är rödhårig(fuskröd).

Herr Nilssons Fru sa...

Who så fin Du blev!! fast de var du ju innan också:)

Samla hår hos frissan...som skrämmer djur..jaha ja, mycket ska man höra innan öronen trillar av. Fast vänta nu, jag hörde ju inte, jag läste ju.

Vilken himmelbild du tagit - helt otroligt vacker. Bara vackra saker hos Rantamor idag:)

Kramiz

Annelie Esséus sa...

Men Jisses! Är det verkligen du? Eller har du en lillasyrra?
Kanonfint blev det i alla fall, vem det än är........♥

agnetha sa...

SNYGGING!!!!!

Joormen sa...

Tjusigt en mycked lyckad renovering.

Den där renoveringen vet jag en till som skulle behöva snarast.

Men hon har så svårt att få fingrarna ur.....

Alltid skönt att ha gjort det, man trivs lite bättre med sig själv en stund i alla fall jag.

Rigmor sa...

Jösses så stiligt!! Men du...han som kom och snodde "avklippet", hade han verkligen rent mjöl i påsen...?? Usch...nu skenade fantasin iväg ordentligt. Å inte är det billigt med renovering, det är därför jag tycker det är ett förståndigt barnbarn här som utbildar sej till frisör. Det värsta är att jag också inser hur mossig jag ser ut när hon suckar och himlar lite med ögonen varje gång vi pratar färg och klipp...
Hoppas du får en lugn natt från korpar och annat otyg.
Kram på sej vännen i norr!!

Camilla (Rantis) sa...

wow va tjusigt Rantamor...
man kan ju tro att du e min stora syster!!
=) =) =)

...jösses....jag trodde han skulle ha håret till fåglarna för att det ska bygga bo med det...
hum!
Jaja...mysse konstigt det finns....

Unknown sa...

Jädrans, vilken lyckad renovering!
Ha det gott där uppe i väntan på vår med ljus, öppet vatten och nya kamper med sälen!
/SA

Oljekritan sa...

Snygg är du som attan!! Kosta må det göra, att det ska vara så dyrt..men klart de gör ju ett bra jobb frissesörerna...de allra flesta..han ska då va nöjd med dig Rantafarsan..Nu blev jag sugen på att ta en tur till frissan, det var såååååååååååååååååååå länge sen..Hahahha jag skulle då bli mkrt förundrar om en man skulle dyka in hos min frissa och vilja ha hår...hihi...om han inte är flintis förstås...hih..Kram

BP sa...

Så himla stilig och snygg du är i den nya frisyren!!! Värd varenda öre. Det tyckte nog Rantafar också!!!
Nu vet jag ju inte vad du betalar för en halv ren, men jag slår vad att renoveringen kostade max en tredjedel av vad den hade kostat i nollåtta.
Det där med löshår mot rådjur är ju en perfekt... extraknäck. Börja med det och sälj strumpor till alla på Lidingö, Djursholm och andra rika stor-Stockholmare som blir skitsura när deras dyra växter käkas upp av så exotiska djur.
Andra bilden i inlägget är enastående!

Fjällripan sa...

Snyggt!! Jo men det där om hår i rabatten har jag hört, men inte provat...Men rådjuren känner ju vittringen av människan från håret och vågar då inte komma fram...annars kan man visst riva tvål i tulpanrabatten också...Haha oj vad jag babblar jag på...Jag har lessnat på att plantera lökar pga av rådjuren...

ha det så bra :)

Lotta sa...

Helt fantastiskt! Så vacker du är och vilken friss. Slingor och allt SKITSNYGGT!!!! fast det är som du säger det kostar att ligga på topp.
Gud vad du måste vara nöjd...
Kramizzz på er båda Hoppas att Rantafar har hämtat sig.

Pumita sa...

Det var en makeover som heter duga! ;) Värt varenda krona, eller hur?! Ha det gott!

Anonym sa...

Vilken Rantamor!!!
Duktig frissa.
Hål i kassan!
Men hur känner du dig?
Stolt och vacker?

Kram från eva i Tyresö som hoppas du trivs....

Paulahelenas sa...

Vad fin du blev i håret!
Kul att du kommenterade mej :)
Kul med nya bloggvänner! Och så härstammar du från dessa trakter också;)
Trevlig dag på dej!

Kram

P.s jag länkar dej...

Snäckskalsdalen. sa...

Fin blev du! Jag borde också gå, men jag har kommit av mig, men har man kort hår får man ju klippa det oftare än när man har lite långt (jag har långt).....och så bleker jag det också, slingor, och det är inte heller gratis, men man känner sig som ny när man varit där!
Agneta kram

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Lappland.
- Du är snäll du Rantamor som inte skrämmer barnen. Och stilig blev du också !
Det påminner mej om att jag måste ta ett tag med mina lockar med. Men jag klarar det på egen hand. Det är total-avdrag....
Stämningsfull kvällsbild du har fångat också.
- Ha det så bra i norr !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Maria sa...

Vilken pingla Rantafar har, du blev jätte fin.
Ha en fin kväll/kramen

ansepanse sa...

vilken fin Rantamor :) förstår att Rantafar sitter där och är nöjd och glad
kramar

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !

Mycket snyggt, fin färg.

Jag kom aldrig iväg till klippoteket.Blev infekterad istället.Inte bra mecka med håret när man inte mår bra.Idag fixade jag till mig med tvätt spolar sedan fön tupering o.spray, rena rama -60talsfrisyren blev det.Tänkte fara o.handla, vad får se då, Jo det snöar ,ut i det vädret med hårspray. Nix.Sedan lättade det, tänkte fara till stan, men jag ångrade mig, skulle inte orkat.Är så matt.12 dagar har jag brottats med denna eländiga snuva o.hosta. Men det är väl smånubb mot din ryggvärk.Men är kinkig idag.

Hoppas allt för övrigt är fint.

Kram Mi

4U2 sa...

Snygg är du ju och nu ser jag också att du ser lika snäll som jag föreställt mig dig!

Ruth i Virginia sa...

Vem var porträtt-fotografen?
Hoppas du gör en förstoring.
Du ser otroligt bra ut.

Med ditt "friska" språk, trodde jag du skulle se ut som en borstbindare :)