tisdag 28 februari 2012

Ondkorpar, värkkorpar...korpjävlar.


Jag biter ihop mina käkar
så att dom värker
jag rullar runt i min säng och gnyr
men jag kan fan inte sova.
Ryggen sliter mig i små atomer, som sprids runt
inne i min själs hus... inne i min gråtande, förtvivlande hjärna.
Korpjävlarna jagar mig med sina ondaste ögon,
dom landar, och deras äckligt skummande näbbar
träffar precis det onda.
Grävand, hackande... och deras vassa klor
skär in i min kropp.
Det känns som ondskans våldtäkt
och min kropp som en blödande torso.
Jag skyler min kropp med mina kalla händer
jag försöker slå efter ondkorparna, värkkorparna
korpjävlarna,
men jag förlorar alltid.
Jag rusar upp ur sängen... hittar igen min lindring,
jag sväljer ännu ett par av dessa helvetes värktabletter.
Jag går runt som en galen, inlåst, söndrig människa,
är jag ens jag...eller är jag en galen jag.
ute river blåsten och snön yr på fönstret
ett helvetes nattoväder.
Jag sätter mig i soffan, slår armarna omkring
den värkande Rantamor...
tröstar, håller hårt om knäna.
Försöker.... jag lovar jag försöker att
tänka positivt,
men det är svårt...så förbannat SVÅRT.
Ondkorpar, värkkorpar...korpjävlar.
En natt med ihopbiten tyst kärringgnäll,
där tårarna rinner på insidan.

25 kommentarer:

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Huh känner din smärta och kan bara önska att dagen blir bättre.
Kramar från Götet/Lena B

Joormen sa...

uach för ett sånt elände. Må korparna ha dragit vidare och du får vila ut. Önskar dig en så bra dag det bara går.

Fjällripan sa...

Fy så hemskt, hoppas att det blir bättre...KRam på dej :)

Nette Cecilia sa...

Kan nog förstå dig med det väder som vi har idag ,här vräker snön ned nu kan förstå att ni fått er beskärda del också ,hoppas på lindring ,kram Nette

Herr Nilssons Fru sa...

Jävla korpar ge tusan i Rantamor. Schaz schaz...odågor...ge Er av.
puhhh...hoppas jag fick iväg dom..hoppas du blir bättre...tänker på dig..lider med dig...gör vad jag kan för att få väck dom.

Kramiz

Rigmor sa...

Eländes....elände...Det gör ont i mej också, ända in i själen. Säger som Ankii ovan, schas fågeljävlar, lämna kroppen i fred. Inte ens vårväder har jag idag att skicka över, en blek vårsol som skulle kunna värma din ömmande kropp. Det enda jag kan göra är att berätta hur jag lider med dej, tänker på dej och skicka en stor varm kram här via bloggen!!
Kram kram

Anonym sa...

Har din läkare läst en av dina korpdikter???
Det borde öka hans kreativitet....finns ingen utväg.
Olidligt är det.
Eva i Tyresö

Marianne sa...

Fy faaaaaan vad du har det jobbigt men herregud finns det INGEN lindring för så här kan du ju bara inte ha det.
Ditt sätt att skriva och beskriva är det starkaste jag nånsin läst!

Inte är det mycket men här kommer den varmste kramen jag kan åstadkomma...KRAAAAAAAAAAM!

Marianne sa...

Oj, oj Rantamor, det gör ont när jag läser hur du haft det i natt. Känner en väldig empati. Jag beundrar din styrka att så fint skriva ner hur natten var.
Hoppas att dagen blir bättre
Varma kramar från Marianne

Bettan sa...

Usch så hemskt, hoppas verkligen att korparna flugit sin väg med värken och att det blir en bättre dag.

Kramar

Maria sa...

Hoppas innerligt att du fick sova till slut och att det är bättre idag.
Krya på dig kramar från maria

Beppan sa...

Så eländigt.... Att de bara kommer tillbaka så där de där elakingarna...

Finns det inget som gör att du blir av med värken??? Läkekonsten har ju kommit så långt inom många områden.

Bamsekram från mig - med förhoppning om att du får sova gott nästa natt!!

ansepanse sa...

de där korparna är inte snälla, inte på långa vägar, varför kan de inte låta Rantamor få vara ifred och sova sin söta sömn
styrkekramar ♥

Annika sa...

Nämen huga, att inte få sova är ju hemskt. Hoppas att denna natt blir bättre. Kramis.

Pysselfarmor sa...

Lider med dig och jag ser min mor framför mina ögon...så där ini-helvetes-ont hade hon också ofta...om jag ändå kunde göra något som tog värken bort! Schaaaaaaas korpar schaaas
Varmaste cyberkramar//Gun

Gunnel sa...

Usch, vilket elände! Finns det inte någon ny metod som du inte fått testa? Värk är hemskt...vad man än gör så följer den efter. Hoppas du känner dig lite bättre snart. Jättemånga kramar från mig.

Marie sa...

Åh vad jag blir ledsen av ditt inlägg. Tycker så himla synd om dig att du ska behöva slita med dessa djävla korpdjävlar!!!!! Skickar en varm carpe diem kram via cyberspace och kraaaaamar om HÅRT! Tänker på dig.

Unknown sa...

Fy tusan för att behöva dras med sådan värk, återkommande och ihärdig sådan dessutom.
Hoppas att våren, som är i antågande, ger viss lindring så att du med lätthet kan komma ut och fixa en tre-rätters igen, precis som du tidigare beskrev...
Kram/SA

MarianneS sa...

Eländes korpar. Hoppas dom lämnar dig ifred.

Vilken underbar blogg du har. Fina bilder. Och vilket härligt sätt du skriver på.

Hit återkommer jag gärna :)

Oljekritan sa...

Nejnej stackar dej är de där igen de hackande jävlarna,usch va grymt..varför ska de finnas...Hemskt att ligga vaken en natt i värk och vånda...tycker synd om dig..bortbort...flyg och far era äckliga korpidioter...Hoppas du får en bättre natt i natt,,kram kram Karina

BP sa...

Stackars, stackars dig!!! Jag vet att en kram inte lindrar smärtan men en komplimang till den här fantastiskt gripande texten kanske hjälper.
Vid närmaste eftertanke hjälper den nog inte heller - komplimangen alltså.
Tror jag försöker med ännu en styrkekram.

Herr Nilssons Fru sa...

Hur är det med dig kära Rantamor. Är de där hemska fåglarna fortfarande kvar? Idag har jag bössan med mig, så nu lever de farligt o snart lever de inte alls. De ska ge tusan i dig si!!

Lämnar en stor ICA kasse med energi, öppnar fönstret och släpper in solen på datorn så att strålarna når din blogg, akta så du inte bli bländad bara när du öppar upp bloggen:)

Om du orkar - kom in till mig och var med och fira, de kan man bli belönad för om man har tur.

Kramiz o krya på dig

4U2 sa...

Bra beskrivet, hur det kan kännas med maktlösheten bl.a Hemskt att du känner så, det onda, värken. Hoppas det går över, att du får åtminstone lindring. Svårt, det är det men jag sänder varma uppriktiga kramar och så håller jag mina tummar det hårdaste jag kan!
Kram

Kerstins foto sa...

Stackare där, jag lider med dig och kan bara försöka föreställa mig hur det är. Tänk om jag kunde trolla då skulle korparna ligga stendöda vid dina fötter och du skulle må så himla bra igen. Tänk om....
Kram på dig, Rantamor.

Annelie sa...

Usch, jag ville inte fortsätta läsa, tycker inte om när korparna är på dig och hackar. Det gör ont i hela mig.
Men kunde såklart inte låta bli...
Jag ska slå ihjäl dom när jag kommer nästa gång, det lovar jag.