fredag 24 februari 2012

Sagan om dropparna.

Det var en gång en vacker and, som simmade runt och njöt av sin tillvaro.
Det är vår, sa anden och jag får njuta hela sommaren,
dyka, simma och bilda familj med många små ankungar som
simmar i en lång rad, och kvackar lyckligt efter sin mamma och pappa and.
Långt till hösten och jakten....
Men då hade inte anden räknat med Rantamor.
En elak jägare med ett vapen som heter Nikon...hjäääälp....hjäääälp
skriker anden och lyfter från vattnet så stora droppar bildas....
Jag måste fly, och lagom är det åt Rantamor att hon inte fick med mitt huvud...
hon är en usel fotograf, håll med mig.
Och i detta tema vill hon ju bara åt dropparna och det ska hon få....
Hon Rantamor surrar bara om ett fredags-tema som någon katt har...
få se...sinneskatten heter eländet... =D
men jag bryr mig inte , jag sticker och här får ni era droppar som sprutar ur mina
fjädrar.

Carina ville ha en historia med idag och detta blev min.
Kolla flera HÄR .

16 kommentarer:

Linnéa sa...

En riktigt härlig historia. Så fint att jägaren hette Rantamor, tänker på visan "Den lilla anden till himlen for"! Kul bilder Rantamor de är ju lyckade ändå!
Ha det gott/linnéa

Lasseivomma sa...

Ha, ha...ett bra sätt att få användning för usla bilder, smart av dig.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Fartfyllda bilder Rantamor !
Får passa på att grattulera också. Idag är det FinlandsSvenskarnas dag. Någonting att skåla för framåt kvällen....
- Ha det så bra i norr !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Skaparglädje sa...

Haha...rolig text till dina droppbilder. Men någon usel fotograf tycker jag inte du är.
Kram!

BP sa...

Du är fenomenal!!! ASG åt bilden med ankan eller anden (den helige anden kanske;-)) och din text.
Ja några (= en massa) droppar blev det, verkligen här inne hos dig:-)

Monica o Jacob sa...

Haha en riktig historia a´la Rantamor, helt underbar med readroppar och allt;-))))
Ha en riktigt skön helg;-)

Rigmor sa...

Hahaha...läckra bilder! Ingenstans går/simmar man säkert...
När jag läser att det snöar hos dej, lapphandskar dessutom...så är det knappt man tror att man bor i samma land!! Här är det sju-åtta plusgrader, tidvis sol och fåglarna fullkomligen skriker i snåren. Fortsätter det så här så ska jag faktiskt damma av en stol till helgen...
Nu väntar jobbet, jag är "proppad" med värktabletter och den här kvällen ska väl gå lika bra som alla andra...när jag väl kommer dit glömmer jag värken för en stund, men den gör sej påmind sen när jag kommer hem...
Ha en skön fredagskväll!!
Kram kram vännen min!

Erik Semlan sa...

Det var en skojig historia och läckra bilder också du bjuder på.
Många droppar, mer droppar än fågel på dina bilder. :-)
Jag sitter och skrattar medan jag läser ditt bidrag.
Tänk, precis samma sak brukar hända mig. Inte helt lätt fotografera fåglar, kan jag tycka.
Tack för din kommentar. :-)

Lasseivomma sa...

Ja, du är välkommen hit på någon månad. Om du fixar maten så att jag inte behöver bli så förbaskat mager till våren. Du kan lära mig att fota den så där snyggt också. Det vore bra om du kunde ta med dig en bunt pengar från Rantafar, så att vi har lite extra att fira vår nya hertiginna med om hon skulle komma förbi.
I kväll är det särskilt eländigt, för min fina fru har blivit kidnappad av ett gäng elaka kärringar som drog iväg med henne på krogen.

Cecilia Artista sa...

Ha ha - underbar story! Ja droppar kan visas på olika sätt! Det intressanta här är ju att dåliga bilder kan bli riktigt bra tillsammans med bra och genomtänkt text!

Betr min brist på vinterdroppar så har det aldrig varit snö eller minusgrader här i Nerja. Det sägs att vi har Europas bästa väder här! Så vi har det soligt och skönt här, ca 18 gr idag. Men husen är kalla inuti med sina tjocka stenväggar. Men vi får stå ut ....!

4U2 sa...

Tur det var vattendroppar som Rantamor fick på sig när anden for upp i himlen! ;)
En fin historia - själv missade jag att man skulle skriva något, hoppsan ...

sinneskatten sa...

Skratt en alldeles otroligt fin liten droppsaga!

Fjällripan sa...

Härliga bilder och en rolig historia!

Marit Johansson sa...

Haha.. det var ett roligt inlägg.
Va fina dom är gräsänderna med sina grön-metallic färgade huvuden!

Bildgatan sa...

Hahaha, vilken underbar historia och vilken lyckträff till temat (skicklighet kanske) Det är inget fel på dina bilder, svårt att fota en vettskrämd and.

Apropå termometern så fungerar den. Egentligen så bor jag i de riktigt norra delarna men är ju allt som oftast nere i Linköping och där finns ingen snö. Har knappt varit någon under hela vintern, bara lite på ytan.

Ha en bra helg och jag såg dina underbara matbilder - älskar också mat men att fota densamma ärinte enkelt och det tycker jag verkligen att du lyckas med.

Ps. jag missade visst att man skulle skriva en historia, tur att jag ofta skriver i alla fall. =)

Anni sa...

Nämen Rantamor - det här var då droppen!

:-D
Underbart inlägg!