söndag 26 februari 2012

Fototriss .

Kan ju inte precis skriva att Colin spelade schlager när vi var hos han i veckan...
mera var det nog hårdrock.
Men han har då iallfall kollat på sitt livs första Mello...
och kommenterat både det ena och det andra, som sig bör, så hans mamma tyckte att behållningen inte var Mellofesten, utan den hoppande dansande sonen.
Och han som är kvälltrött vid sextiden på kvällen och sover vid sju...
var nog mest i rörelse för att inte somna...
men han gillade allt gott som fanns vid soffbordet...
Glittret fotade jag också i veckan när jag var på dotterns affär...
och vilken liten tjej vill inte vara prinsessa, och ha dessa rosa glittrande skor,
och hårband...
Sen skulle det vara glamour, och alla ni som känner Rantamor vet,
att hon inte är nå glamourös alls...
Men Colins discokula som han hade med sig på nyårsafton tycker jag är just
glamour...
men då fixade jag, Schlager - Glitter - Glamour till söndags-trissen.

Denna gång kan man också vinna pris från Svenska Spel.
Mera trissar Här.

23 kommentarer:

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Wow du har ju en egen slagersångare :) Men det har jag oxå, så det så!!!
Han sjöng här på dagen, I will be populär.....
Fin triss på temat. Lycka till

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken härlig fototriss och vilken popkille!
Agneta kram

Monica o Jacob sa...

Oj vad han växer C ;-)
Jasså inte glamourös, nä den tiden är nog förbi här också. Inte någon idé att försöka heller man inser ju sin begränsning;-)))
Bra triss,ha en skön söndagkväll:-)

Gunvor sa...

Riktigt bra triss! Vilken gullig popkille och vilka söta rosa skor sen. Dom skulle min lilla Ellie ha.Mormors lilla prinsessa.
Discokulan var läcker den med.

Kicki sa...

Vilka coola glasögon! Fina bilder till temat!

Herr Nilssons Fru sa...

De fixade du lika bra som du fixar fina maträtter på bild. Ja jag kan ju inte skriva goda, för jag har ju aldrig fått smaka - men de väntar jag ju på:)

Du de där rosa skorna, fanns de i min storlek? :)

Kramiz

Leena sa...

Härliga bilder som passar temat helt perfekt! Själv har jag inte gjort något Fototriss-inlägg, dels hade jag ont om tid och dels är temat inget som jag känner för. Gillar ju varken schlager eller glamour ... Men du har lyckats bra med dina bilder, på alldeles lagom nivå som till och med jag skulle tycka om.

Pysselfarmor sa...

aaaa där satt den! å jag håller tummarna för dig så att ni kommer till ett hotellrum så du kan fotografera för det temat i 366:an
;-))

Lasseivomma sa...

Tänkte nog att detta var något för dig...Bra trissat. Och så blir det väl en trerätters uppepå det i kväll.

Axart sa...

Snygga bilder allihopa, gillar discokulan bäst!

Ha en fin söndag/AX

Camilla (Rantis) sa...

...underbar schlager/glamour triss...
å vem vet, kanske blir Lilla eller Stora C en schlager kille som står på scen å sjunger....

...ja, har dansas kilona bort,...
i kväll e de gammeldans!!
Tjjhoooo....knätoffsen på!
(brorsan borde va med så jag får någon hambopartner....hahaha)

...ja just det...
vet du vem jag såg idag!!
HERR KOLTRAST!!!!
joooo.... de e sant....
visst e de väl vår då!???

Oljekritan sa...

UJUJU på ren Närkingska vad du trissar bra...jag fattar inget, men sötast ä ju Colin med sin färgrika schlagerutstyrsel..söta unge..Kram kram

Tinezza sa...

Jag gillar alla tre bilderna. Men fastnar mest för det rosa ;)

Eva Trillian sa...

DET var en vinnartriss det :-)

Linnéa sa...

Discokula, egen rockartist, o lull, lull, självklar finalist! Säger som Pysselfarmor, ser fram mot en bild glamorranta på hotellet i Sthlm!
Fniss!

Anonym sa...

Jättefestligt fixat!

BP sa...

Strålande triss Rantamor, absolut strålande! Nu håller jag tummarna att du vinner. Tycker att diskokulan är så himla häftig!!!

Annelie Esséus sa...

Härligt triss med en superstjärna, han kommer att gå långt med den looken!
Jag orkar inte vara med i trissen idag, hittar ingen inspiration, och förresten skruvar vi hyllor här idag, så jag hinner inte.
En ny hylla ska upp i vardagsrummet och gud bevare mig för alla svordomar som ska ut innan den är färdig......;)

Anni sa...

Nog är han snyggare än en del som står på melodifestivalens scen, det är helt klart ...

Fin snurr på glamouren där!

Me and my dark secrets sa...

Härlig triss, discolampan var lite cool.

SigridfraEnget sa...

Härlig tolkning!

Marit Johansson sa...

Den lilla killen är ju en solklar festivaldeltagare!

Misswhatsit sa...

En fyndig triss och en härlig rockkille!
Ha en fin vecka!