söndag 26 februari 2012

Kolla, kolla Rantamor har sett ett vårtecken...

Kolla, kolla ett vårtecken, Rantafar och jag blev så till oss att det var nästintill
som en orgasm...en tidig vårorgasm, d låter väl som fint.
Jag som har deppat lite, över att alla bloggvänner som bor långt söderut,
redan har snö och isfritt, och att vårtecken i form av blommor börjat dyka upp...
nu har ju jag också ett vårtecken.
Att sen snödrivorna ligger kvar, höga som giraffhalsar, skit i det jag har sett våren,
och kolla himlen är blå, så blå.
Rantafar och jag tog en havspromenad i dag, har det hållit för snöskoter
så håller det väl för oss med resonerade vi.
Nu förstod vi också hur det gick till när jesus gick på vattnet !!!!
Oj va vi blev pimpelsugna...och varför i hela friden tog vi inte med oss korv,
tändstickor och lite ved en vacker dag som denna...
vi kunde ju ätit tre-rätters, en korv, två korvar, och tre korvar... =D
Vi gick hemåt utefter ån, det var lite skiktfryset, så ibland brast det i isen
och Rantamor framkallade lite olika utrop...
det håller sa Rantafar helt lugnt...och går du igenom Rantamor
så kasta kameraväska innan ,och stäng munnen så du inte får en kallsup...
och isen höll tack gode ismannen för det.
Men kolla...ropar Rantafar...
där ligger björnen å sover, om träderna börjar röra sig, så spring
så jävla fort du kan, för då har du väckt björnen med dina skrik för att du
tror att du ska gå genom isen.
Och jag stod helt stum och tittade och tyckte att trädena rörde sig...
sen var det bara att kuta, det fortaste jag kunde hemåt...
Sent omsider kommer också Rantafar hem, skakande på huvudet,
du går då på allt du Rantamor, d va ju en myrstack.
Va...sov björnen med myrorna ???

Tjingeling idag har datorhastigheten hos mig varit segare än
ballen på en get.
"konstigt, för mig är gammal,
alltid dom som är tio år äldre än jag..."

14 kommentarer:

BP sa...

ASG!!! Älskar det här inlägget för det får mig att skratta, vilket jag verkligen behövde ikväll.
Duktiga maken har fått fart på vårt nät igen, men jag hade iaf tänkt att hoppa trissen. Temat var liksom inte jag, hade inga vettiga bidrag och gillar inte Melodifestivalen heller.
Ärligast att låta bli resonerade jag;-)

Nette Cecilia sa...

ser att du såg samma vårtecken som jag idag kram Nette

Annelie Esséus sa...

Jaså du, du har ballar på din blogg du också? Konstigt, smittar det kanske!? Hahahahahahahahahaha!
Jag tror inte det var en myrstack, jag tror absolut att det var en björn där! Det ser man ju tydligt!

Rigmor sa...

Nu har du räddat söndagskvällen också....skrattar så magarna hoppar!! Det var ju tur att det inte var bjääärn i skogen, har ni bjäärnfrossa så är det väl vargskräck på våra breddgrader...
Å GRATTIS till vårtecknet, nu ska du se att den är på väg till er också.
Ha nu en skön avslutning på söndagskvällen vännen min!
Kram kram

Oljekritan sa...

kan se er där med sträckta giraffhalsar och kolla di små skotten av vår...björnen sover björnen sover i sitt....lugna..bo..farlig..usch tänk om ni väckt han upp..jag är livrädd för björnar..och ormar..finns di där..jajaj de säger det finns björn även här i Nora..och skogen omkring..Vackra bilder och varm gratulation till Edert vår tecken,,kram

Herr Nilssons Fru sa...

Grattis - MEN
de övriga bilderna var inte speciellt våriga:)
men himla fina.

Kramiz o go start på nya veckan

Camilla (Rantis) sa...

....-16 grader idag, min stackars koltrast har nog frusit ihjäl...
=(
Vafför denna kyla då?
Nu ska det ju bli vår...

...puh, denna måndag är en trött måndag, tror de vart för mycket danssteg denna helg...
men men....bara att sätta i gång å jobba...

Ha en skön vecka!

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i vinterlandet.
- Tänkte ropa Grattis till våren. Men så fick jag se den andra bilden, och förstod att du överdrivit lite grand.
- Men riktigt vackert är det med dina vinterbilder !
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)

Joormen sa...

Men så underbart ett vår tecken i våra trakter HURRA!!! Bara ett fel liksom svinkallt imorse och mer snö på gång....suckelisuck...

Vet du vad så tänker alltid jag med... gammal då är man alltså minst tio år äldre än mig. Och mina barn dom är snart äldre än mig fattar inte vad dom gör som blir så gamla så fort.

Kram på dig du härliga Rantamor

4U2 sa...

Tack för både orgasm, skrik och trerätters! Ha,ha,ha!

LissenTo sa...

Det var ett fint vårtecken, och vårvintern i norr är det något speciellt med. Vi får trösta oss med det vi som bor i norr.

Åh så vacker promenad.

Ha en fin vecka.

Maria sa...

Det var en härlig vårpromenad ni fick får säga att ni har en helt otrolig fin natur med eller utan vårtecken.
Ha en go dag/kramen

Fjällripan sa...

Härligt inlägg :)) Jag såg videkissar förra veckan och kunde inte tro mina ögon! :)

Veronica sa...

Men vilka härliga bilder!! =)