lördag 25 februari 2012

Trerätters igen....ooops...

Dagens trerätters, jag tycker att det ÄR så kul att göra mat...
göra en god trerätters, men jag vet inte ens om den egentligen passar ihop alls...
ikväll blev förätten det som fanns i kylskåpet...
en grillad Halloumi på en bädd av ..
ruccola, spenat, tomat och rödlök...och fileèad apesin..
penslade halloumin med olja, honung och saffran....
helt klart en förrätt att bjussa på....
lite eljest...
Här är det råvaror till en underbar Paella....
Jag bara stekte och det blev bara så underbart gott...
Man måste bara våga med att laga mat...det kan inte bli fel jag lovar...
men det blir oftast så annorlunda och gott....
Efterätten ikväll blev...
apelsin fileàd, hackad mörk choklad och mandel...
och sen så skedade jag över mascarponeostmedkardemumma....
och lite florsocker till...
vi har inte ätit det ännu men jag tror att det ÄR en hit.....
och som att jag inte hade gjort allt riktigt så slängde jag på en jordgubbe också.
Ikväll är det Mello-fest igen...
vi satsar på ett kizzigt vin...inte så himla gott...men coolt...
Vi har njutit en lördag...promenad...bastu och mys....galet.

Tjingeling goa vänner nu ÄR det lördag och ikväll behöver ni inte rösta på
Ranelid....

Vet ni att...föräldrar är dom sista människor
i världen som borde ha barn.....
Hm...

12 kommentarer:

Oljekritan sa...

LÄGG AV.....jag är hungrig...och lat..har inte lust att laga mat..jag äter din..slickar på skärmen..slurp..va gott..bra sätt att banta på--mums för er mysiga människor..och bastu osso..va gött och fint för er..de ska ni ha..kram på dig min vän..

Nette Cecilia sa...

Mascarpone med kardemumma var det gott ,har en burk hemma som borde bli något imorgon annars går dagen ut ,eller ska vi säga burken.Det där med intresse för kungahus har jag växt upp med min mamma har alltid varit intresserad så det har bara kommit av farten .Men det är ju så att vi här i svenskFinland vet mycket mera om andra länder än vad dom vet om oss .Vi har ju som du vet levat med ena foten i Sverige hela tiden .Hur smakade kizzvinet ? Kram nette

BP sa...

Dregel, dregel! Att pensla Halloumin med honung och saffran är ju en toppen idé. Paëllan tar jag men byter ut räkor med kyckling (är ju allergisk mot räkor). Efterrätten tar jag också, men skippar kardemumman. Vinet ÄR coolt!!!
Nu har jag gjort en kraftansträngning och haft hela Mellos på i bakgrunden. Du kommer aldrig att tro vem jag gillade bäst. Jo Axel Algmark - "Kyss mig". Han var en perfekt blandning av Magnus Uggla och Norman...

Lasseivomma sa...

Ha, jag klarade att se hela Mello. för första gången. Gillar Lisa Miskowski, hon är ju granne med er.
Vad gäller maten; helt OK, men gnäll inte om att kläderna blir trånga när ni äter trerätters två kvällar i sträck. Fast ni kanske inte äter, det är bara för fotograferingens skull.
Själv har jag ätit en bakad lax med färsk pasta och en röd amerikan (var det kanske en indian) och inte ett skit mera.
Tjing på er matvrak.

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Hej, å så smaskigt detta lät och ser så gott ut allt ting.
Å fast jag fått jättegott av "gubben" när jag kom hem från jobbet, så blev jag just bara SÅ hungrig igjen, nu!
Kram och tack för tippsena på både förrätt, varmrätt och efterrätt.

Herr Nilssons Fru sa...

Rantamor `= matmor:)
Du måste verkligen älska att laga mat som gör trerätters titt som tätt. Nu kom jag på att jag har jordgubbar i kylen..mumma..kanske en nattjordgubbe:)

Melodifestivalen...jag tror faktiskt inte att någon vinner i år:)

Kramiz o go natt

Marina sa...

Vilken himla tur att jag precis klämt i mig frukost så jag slapp bli vrålhungrig genom att titta på dessa helläckra bilder!

Unknown sa...

himmel, vad du e duktig på mat!
de börjar ju kurra i magabottnet bara ti si på bildrena dina redan =)
ha en fin söndag
susanne

Camilla (Rantis) sa...

Mello....äh, de sket jag i igår, åkte på dans ute i skogarna i stället....
Va typ som Ljustorps Bygdegår´n....å lika mycket fylla....hahahaha...nästan!
Men skoj var det, å svettig blidde jag...bara de att jag va ju chaffis å fick skjutsa folk hit å dit så kl va 03.00 innan jag var heim....
men en skoj kväll hade jag!

mmmmm...så mycket smarrigt ni äter....
har inte fått i mig frulle i dag heller så nu blir man ju sjukt sugen på nått gott....
Ska gräva lite i kylen å se vad jag hittar....

-3 grader å sol idag....tjjjhhhoooo.....

Marianne sa...

Efter de här bilderna får jag nog laga till en extra smarrig frukost...trerätters!
Rusar ut i köket...nu!
Ha en riktigt riktigt sköööön söndag *Ler*

Gunnel sa...

Jag får nyhetsbrev från Kokaihop varje dag med olika recept. De kan slänga sig i väggen! Nu prenumerarar jag på nyhetsbrev från dig istället. Mums filibabba.

Veronica sa...

Gött!!!