lördag 18 februari 2012

En Mellobock..eller va ska jag skriva ????

Nu har Rantamor krafsat lite i sitt bildgalleri...
hittat ett foto från sommarkvällen, där solen sänker sig ned bakom havets vackra
vassprydda strand...
visst, visst blir man ett uns religiös, jag blir.
Jag knäpper mina händer och ber att naturen ska ge mig en sommar till,
full av upplevelser, och så mycket kärlek till alla mina endorfiner
att jag stilla tillber all naturens under....
en fjällbäck som porlar...stilla mitt i skogen,
att vara den som får uppleva, lyssna och ta med sig.
Jag är både rik och märkvärdig, jag får uppleva detta.
Jag är den utvalda människa som får uppleva den storhet som naturen kan erbjuda oss.
Jag tar det till mig, lindar in hela min själ i den stunden,
jag blir naturen.
Snart, snart kommer hon från Africa...
och trippar till synes oberörd på vår gräsmatta...
har inte en aning om att snön har legat dyngtjock på gräset...
att vi tappat tålamodet...
hon bara finns där...vippande...trippande...
och säger att nu har sommaren kommit till Sverige...
Tja... så romantisk Rantamor blev nu då...
 men till verkligheten...
Mello i kväll och han den där "bokabässen" (så säger vi i Finland hos mig och det betyder nog bara en bockjävel..).... han som ska ta oss in i den förfinade
världen och rappa oss in i bokbögarnasfinaordakademi...
dock inte ett ont ord om bögar...det vet ni....
men han Ranelid...ni förstår väl att jag ser in i hans ögon när jag ser denna "bäss" =
bock på svenska...
lite påverkad av bådedetenaådetandra...
å ska delta med en låt till mello....jag tror att jag lägger mig tidigt ikväll...
vill inte höra...vill inte se...
vill bara tro att dom gyllene skorna var mellolåt...
att abba vann och vi var stolta...
att vi fortfarande kollar på mello och kan hålla huvudet högt...
en fest i familjen...
något barnen kan bygga på...
mello med ,godis, cola, popcorn, mums mums och all trevlig umgänge
med hela familjen...mys å ännu mera mys....

Tjingeling tänkte på att jag nästa alltid lägger upp en matblogg på fredag...
inget skryt från Rantamor...
det är recept hämtat här å där och lite tillsatt av kökshäxan Rantamor.
Men vi gillar gomat...
och jag gillar fota maten...njutning d me...
Lova att ni inte tycker att jag är skrytig.....!!!!
Skulle bli lessen om.....

13 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Bockabessin har du nog på bild ,fina bilder från fjällvärlden också ,Vi får vara glada att vi får vara med ,tänkte idag på en som plötsligt utan förvarning hade en månad kvar att leva född samma år som jag ,tänk att bara tänka tanken att jag får aldrig uppleva en sommar till ,han finns inte mera nu ,Nej nu ska vi försöka se framåt ,kram Nette

4U2 sa...

Vilken tur jag inte brukar titta på melodifestivalen. Läste i DN att han skall vara ... bra, R, lite tillbaks till den gamla tidens festival ...
Finfina bilder som vanligt, nu fick mina ögon se ngt vackert :)

Kerstins foto sa...

Ja nog är det bra konstigt med Ranelid i Melodifestivalen, men inte kan jag låta bli att titta ändå.
Du, den översta bilden.....bättre än bäst. Magiskt...och tänk när vi kan njuta av sommarkvällarna igen. Jag längtar.
Ha en fin kväll nu och krama om Rantafar.

Äventyret framtiden sa...

Det trodde jag inte, men jag blev religiös medan jag läste din blogg. Guuuud vilka bilder och i all synnerhet den första. Milde Moses!

Ha en härlig lördagskväll med din Rantafar

Karin med sin Uffe

Joormen sa...

Åhhh vilka underbara foton. En kväll som denna snöstorm och man ser inte ut. Fönsterna är totalt igen snöade hos oss.

Men gud vet om det inte är mer spännande öppna dörren och titta ut än att se på mello......

Rigmor sa...

Absolut inte skrytig!! Men jag blir avundsjuk...jag är så aaaavundsjuuuk...lite mello här också!! Å tror du inte på fan att den där Ranelid gick direkt vidare, och då menar jag att han inte kilade vidare...Han och Ernst Hugo Järegård har något gemensamt i utseendet...frid vare över Ernst, men jag tyckte han också såg äcklig ut. Säger som du...tacka vet jag Abba, det var låtar det...
Sen njuter jag av dina bilder, ska det vara så här varje vinter, att man sitter och längtar efter en sommar, sommaren är kort...som försvinner bort...en sommar som man tror att man ska hinna med massor på. Tänk om man istället kunde bara sitta ned, njuta och bara leva i nuet!! Jo jag försöker...men jag vill ju så mycket också!!
Ha en fortsatt bra kväll vännen i norr!!
Kram kram

BP sa...

Dreglar åt dina bilder, å då är det inte ens mat du lägger upp.
Texten är underbar och passar perfekt till min sinnesstämning ikväll (=lyckorus).
Vad gäller Ranelid så var just han den enda låten jag (tyvärr) hörde i bakgrunden på svtplay. Herregud han borde hålla sig till författandet (har inte läst han) men att sjunga… Helt bortsett ifrån att låten var gräslig – karln har ju inte ens tillstymmelsen till en röst.
Å då har jag heller inga fördomar mot gay personer, snarare tvärtom, men han är rentav äcklig. Oooooops, sorry...

Fjällripan sa...

Inte är du skrytig inte, du är duktig! Fantastisk första bild!! Ler när jag läser religiös, för jag har lagt upp bilder till en psalm(?) ikväll :)) Passande va? ;) Ang Ranelid förstår jag inte hur han vågade ställa upp, det är väl en sångtävling...

Ha det!

Marina sa...

Det är alltid en fröjd att komma hit och titta på dina bilder!

Camilla (Rantis) sa...

men oj vilka söta bockar du har hittat....ni bor nära till allt ni!


Jodå...vart väl en si så där 200 foton på Lille J.... t.o.m med krokodiltårarna rullande å det lilla vita tanden framme.... ( han gillade inte Faster Minga så där på en gång....såg väl lite farligt ut i min mohikanfrilla)
Men sen så vart vi bus-bästisar.... så när Pappa A kom hem så var pojken nästan sjöblöt i svett!!
=)

Mello... hum....
det skippade jag!!!
Fast mello låter gott... å sliskigt på nått vis....som en go efterrätt!!
....kanske ska jag svänga till en pannacotta!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Hahaha, vilken bra text du fick ihop där! Ranelid = med Bässen hihihi, jag satte kaffet i halsen av skratt, tittar på bilden du lagt upp det ända som fattades var färgen på håret så hade de varit lika som bär...

B i r g i t t a sa...

Gillar getter - för getosten ;) Men de har ju för märkliga ögon - denna behöver man nog hålla sig vän med :)

ansepanse sa...

jag tittar inte på mello och så går karlen vidare också, jag menar Ranelid alltså
underbara bilder du visar upp, nu längtar jag ännu mer efter sommaren den sköna
kramar