tisdag 14 februari 2012

Ingen helt vanlig jävla tisdag....

Nu var det ju inte en helt vanlig jävla tisdag idag,
det var ju Alla Hjärtans Dag...
då vi ska köpa stora röda rosor och
choklad i hjärteformat...
men...
vi köper inte rosor hursomhelst...
inte heller choklad som är hjärtformat...hursomhelst....
heller.
Men vi dricker Pol Roger hursomhelst...
om vi får det gratis, och det fick vi av LillaC`s mamma,
redan till nyår, men nu gick vi all in på flaskan....
tillsammans med vitvinskokademusslor...
hjälp så gott det var tillsammans med....
vitlöksbröd...
suck....
och innan denna måltid tog vi en långpromenad...svettas, svettas...
och hem å in i bastun...svettas, svettas....
lite peeling...lite fotbad...
och så underbart , underbart, ja vad ska jag skriva...
Ikväll åt vi stekt laxkotlett..
grillad majs och kokt broccoli....
med en gottigodrantamorssås till....
ska bara berätta att...
vi blev riktigt mätta och nöjda, och vi njuter av varandra...
man får inte slänga bort livet...det går på alldeles för fort.

Tjingeling alla goa snälla underbara bloggvänner,
och en otrolig AllaHjärtansDag vill jag bara ge er alla...
" vi har alla ett ägg att ligga på...
men alla får inte fram en kyckling..."

12 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Sitter och blir sugen på musslor, det är ju en speciellt läcker smak, men i kväll blev det en enkel macka och yoghurt, frun är och barnvaktar, däremot har jag kokat en borsjtj som jag ska bjuda på i morgon när vi har bondluch tillsammans med ett par grannar.
Du har helt rätt, det gäller att ta vara på livet. Tjing

Fjällripan sa...

Mumsfillibabba! Ha en fortsatt trevlig allahjärtansdag!!

Leena sa...

Så rätt du har, vi ska ta vara på livet, det är det enda vi har. Läckra bilder, god mat och god dryck i ditt inlägg ... ni har verkligen förstånd att njuta! Keep on!
Och en fin All hjärtansdag till dig också!
Leena

Gunnel sa...

Jag vet ingen som tar vara på livet så som du. Underbart! Ha det gott.

BP sa...

Vitvinskokta musslor är en av de godaste rättarna jag vet faktiskt. Känner nästan smaken i munnen.
Ni är ett härligt par som verkligen njuter varje dag, är tacksamt för varje stund som erbjuds. Hos dig/er får Carpe Diem en helt annan dimension!

PS. Ingen choklad eller rosor här heller (läs bloggen) men väl en vinare bredvid nu;-) DS.

Oljekritan sa...

Hjärtans hälsningar till dig min vän..fint att ni äter så gött, det hör ju till livets goda..och dryck.,,mumsig,.man ska ha det bra...annars kan de va...Kram

Beppan sa...

Åh - den skumpan var inte dålig! Och med musslor därtill. Sååå frestande!

Vi har faktiskt ett gäng färska musslor på lut i kylen. Blir nog en fiskarhustrusoppa av dem....

(Extra dyra) Röda rosor och hjärtegodis får vara för vår del också.

Herr Nilssons Fru sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Herr Nilssons Fru sa...

De ska va gott att leva:)
Oh Ni verkar ha haft det hur gott som helst, helt klart ♥-gott!!

Kramiz

Marina sa...

En jävla underbar tisdag alltså!!!

Annelie Esséus sa...

Här har det också snöat inatt. Säger som du, vi behöver inte mer!
Vinterhelvete!
Men du kan konsten att föra in lite värme i stuga, jag däremot dricker dundermugg, hett vatten, ingefära, citron, honung och vitlök. Jodå det smakar som det låter,skit, men ger förkylningen en riktig smocka!

Annelie Esseus sa...

Nog skulle det vara gott med en liten skvätt konjak i min dunderhonung, men det går inte för sig, jag ska ju jobba!
Och jag har INTE sovit i badkaret, vi har inte ens ett badkar. Men Lotta tyckte nog att jag luktade så illa att jag säkert inte fick ligga bredvid Staffan inatt. men han klarar sig ifrån sin stinkande kärring. Vi byts ju liksom av i sovrummet.