tisdag 14 februari 2012

Hjärtats kärlek.


Vilken kärlek ska jag välja,
vilken kärlek kan jag älska mest ?
Jag tassar försiktigt runt med mitt
sprängdfulla hjärta,
rädd att lägga min matta full av kärlek
vid era fötter....
för jag vet att min matta med dom gyllene
trådarna,
dör utan kärlek.

Men jag är rik,
jag äger så mycket kärlek och
kärlek är som en stor förmögenhet,
som växer ju mera jag ger av den.
Min familj äger min största tillgivenhet,
resten ger jag till naturen,
som alltid ger mig så mycket tillbaka.

Världen slut dina onda tankar
kväv dom, gräv ned dom,
låt varje litet barn få uppleva tryggheten
av att lämna sin varma livmoder,
mötas med ömma händer,
som omsluter, som tröstar,
som älskar villkorslöst.

Detta blir min Alla Hjärtans tankar,
som jag vill dela med mig till er alla.

Och detta blir också mitt bidrag till Tisdagstemat
Hjärta.
Ha en trevlig dag alla.

30 kommentarer:

Gunnel sa...

Så många vackra och tänkvärda ord. Ha en fin Alla Hjärtans Dag.

Sussie sa...

Mycket vackert. Ha en fin alla hjärtans dag :)

Herr Nilssons Fru sa...

Så vackert och så sant Du skriver.
Önskar Dig också en underbar

dag!!

Kramiz

ormbunke sa...

Tack för din underbara dikt.Hjärtekram. Anita

anemonen sa...

Åh vad vackert skrivet. Ha en fin dag.

Unknown sa...

vilken vacker dikt du delar med dig på alla hjärtans dag!
glad vändag önskar jag dig med
kram
susanne

Kerstins foto sa...

Jisses, vad vackert skrivet. Du har en gåva i berättandet. Sluta aldrig.
Jag skäms lite måste jag erkänna, att jag inte hälsat på hos dig på ett tag. Men förkylningen gjorde mig rätt slut och jag orkade inte sitta med datorn så mycket och nu när det känns bättre försöker jag hinna med en massa annat.
Men nu ska det nog bli bättre. :)
Ha en fin alla hjärtans dag.

4U2 sa...

Så tänkvärt, så vackert. Ha en fin dag!

Paulahelenas sa...

Tänkvärda ord:)

Ha en fin Valentindag!

Kram,kram

Pysselfarmor sa...

Absolut..å så vackert...och instämmer helt i allt!

Erik Semlan sa...

Fina tänkvärda ord.
Underbart foto också.
Du får ha en fin dag. :-)

Lasseivomma sa...

Vackra ord, jag läser det som en dikt. Du glömde i och för sig kärleken till dina bloggkompisar, men vi får väl klara oss ändå.
Och så fint det blev med rak vänstermarginal, ser du det.
Ha en fin hjärtansdag nu, jag gillar dig i alla fall.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Vacker bild och fin text !
- Ha en fortsatt bra dag i norr !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Monica sa...

Lyfter på min hatt till ordets mästarinna! Så vackert skrivet! Ditt hjärta är stort och varmt.
Må gott och ha en bra Dag.

Carina sa...

Väldans fint skrivet!
Vändagskramar från Åivo!

Eva Trillian sa...

Så fint!
Önskar dig en fortsatt fin dag!

Lena sa...

Vilka vackra ord!

Marianne sa...

Åh, så fint du skriver och vilken underbar bild som kronan på verket.
Kärlek är verkligen en stor förmögenhet, en förmögenhet som inte kan förvandlas till reda pengar.

Hjärtekramar till dig
Marianne

Annelie Esseus sa...

Åh så vackert Rantamor, man blir nästan lite tårögd.
Du kan verkligen uttrycka dig på många olika vis. ;)

Annelie Esseus sa...

Åh så vackert Rantamor, man blir nästan lite tårögd.
Du kan verkligen uttrycka dig på många olika vis. ;)

Leena sa...

Vackert. Det är precis så jag skulle vilja säga om jag kunde finna orden, nu kan jag inte det men det kan du! Tack!

Rigmor sa...

Så oerhört vacker bild och vacker text!! Du har så otroligt mycket inom dej så man blir alldeles stum, jag hoppas du skriver ned allt som du tänker och diktar.
Här hade jag tänkt skänka lite extra kärlek i form av fika med barnbarnen, men hos dom drog de till med lite magsjuka i natt, å det är något jag inte vill ha. Tur att jag har lagrat lite kramar och pussar i översta lådan i byrån...
Ha en mysig och skön alla hjärtans kväll vännen i norr!!
Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vackert och tänkvärt!
Agneta kram

Nette Cecilia sa...

så vackert du skriver ,vändagskramar ,Nette

Gela sa...

Gud vad vackert!! Önskar dig en fin vändag/Gela

Mimmi sa...

Det var mycket vackert skrivit.. till en mycket vacker bild :)
kram

ansepanse sa...

vilka fina tankar du delar med dig till oss
♥♥♥ - en riktigt fin kväll till dig
kramar

Unknown sa...

Vacker bild och fin text!
Hoppas att du haft en bra hjärtedag.

BP sa...

Så vackert du skriver tjejen!!! Så enkla mål som för många är så himla svårt att nå. Å vissa försöker inte ens.

SigridfraEnget sa...

Vacker bild, och vackra ord!!