söndag 5 februari 2012

Kärlek & Romantik.

Har inte deltagit i trissen på länge...
men idag hade jag svårt att låta bli, kärlek & romantik låter som ett
otroligt bra tema för en tossig Rantamor.
Börjar med ett foto  som för mig är så mycket kärlek att förståndet är i fara...
att sitta med finaste Rantafar en varm sommardag ute på havet...
och äta räkor på solvarma klippor.
Romantiken infinner sig när vi är i fjällen å fiskar....
att sen tillaga fisken vid stranden...
dricka en cava till och njuta av stunden och av att få ha varnn,
finnas till för varann.
Stora kärleken finner vi båda i våra två barnbarn....och det får detta foto stå för...
naturen som alltid har dom vackraste blommorna,
som här ordnas så omsorgsfullt av små händer.
Kärlek.
Detta får bli mitt bidrag till
Kärlek & Romantik
och dessutom kan man vinna presentkort hos CoolStuff.

32 kommentarer:

Kerstin: sa...

Härliga varma bilder med fin tolkning på kärlek och romantik. Att sitta på en klippa med sin hjärtevän och äta räkor. Det låter verkligen som romantik......

Bildgatan sa...

Det där är verklig romantik för mig - fantastiskt underbart och härligt.

Eva Trillian sa...

En jordnära skön triss hos dig!

Rigmor sa...

Så vackert...särskilt den sista bilden!! Tänk så många kärlekar vi har, du och jag, utan att det kallas bigami eller något annat fult...
Jag vet inte va vi ska göra för att våren ska komma fortare, och varför i hela fridens dar kommer den aldrig för tidigt och blir sådär jäääättelång som en vínter kan bli?? Månntro EU har med det och göra också...??
Ha en skön och mysig söndag vännen min i norr!!
Kram kram

Monica sa...

Härligt att äta räkor vid havet det måste vi prova i år.
Fin lösning på temat med både romantik och kärlek;-)
Ha en bra söndag;-)

Monica sa...

Underbart med kärlek, sommar och mat kram Monica

Lasseivomma sa...

Kunde väl tro att detta var ett ämne för dig. Jättefina bilder på temat.
Du är ju en riktig romantiker, trots att du svär till lite ibland. Tycker nog att du dragit ner på svärandet, men jag är inte säker på att jag gillar dig bättre för det, kanske tvärt om, lite riv vill man gärna ha i kärringarna...

Leena sa...

Fin bildserie som tilltalar mig väldigt mycket. Det är i de små enkla stunderna tillsammans som kärleken känns mest, inte i flotta middagar och fina presenter. Ha det gott i fortsättningen också, med din Rantafar och dina fina söta barnbarn!

Halloj världen! /Inger sa...

Åh! Härlig triss. Särskilt första bilden ärhelt underbar!

Marina sa...

så underbara bilder!

BP sa...

Äntligen inga röda hjärtan eller rosor. Tack Rantamor!
Bilderna föreställer ditt liv och den kärlek du förmedlar i varje inlägg du skriver. Med andra ord: trissen är DU!

Snäckskalsdalen. sa...

Läcker mat igen och fin kille och fina blommor!
Agneta kram

Erik Semlan sa...

Det var en kärleksfylld tolkning.
Härlig text (som vanligt) och mysiga foton till det. Gillas!
Finns mycket kärlek kring mat, helt klart.
Skönt med variation. Du får på ett snyggt sätt med olika kärlek i din triss. :-)
Ha en skön söndag.

Marie sa...

Verkligen fina foton som tolkar veckans tema så fint. Tack för din kommentar...........i all sin enkelhet, det var så jag faktiskt tänkte i mitt bidrag. Sann kärlek o romantik behöver inte annat än två själar :-) ha en fin dag.

Misswhatsit sa...

Underbara bilder som verkligen andas både kärlek och romantik! Dessutom retar den första bilden aptiten:)
Ha en skön helg och vecka!

ansepanse sa...

en härlig kärleks-triss, underbara bilder, barnbarnet och sommarblomstren i fin kombination
kramar

Gunnel sa...

Bilden på barnbarnet och blommorna är verkligen KÄRLEK med stora bokstäver. Ha en skön söndag.

Olga T sa...

Underbara bilder! Dessutom sommar. Tack!

Janne sa...

Vackert och romantiskt. Härliga värmande bilder i vinterkylan.

Charlotta sa...

Fin och kärleksfull triss.

Joormen sa...

Som alltid jätte fina bilder. Och jag blev så taggad av dem att jag gav mig in i leken också... Barnbarns bilden får mitt hjärta att klappa lite extra!

Anni sa...

Tror inte att någon av oss blev förvånad över ditt urval! Kanske att någon saknar whiskeyn, men den är väl inte tillräckligt romantisk ;-)

Myyysig triss!

Ingalill sa...

Åhh! Underbara bilder, precis vad man behövde i vinter kylan :)

Veronica sa...

Mmmm så goda och fina bilder. Tokgillar bilden då ni äter räkor, romantiskt värre!!!!

llhertz sa...

Galet sugen på att få hit värme och sommar pronto blir jag av din bildserie.
Vackert och precis som det ska va. Till och med en cava. Tokgillar :)

Pysselfarmor sa...

Klockrent naturligtvis! Ja jistarns vad jag också längtar norrut. Men första resan blir när det fortfarande är myggfritt för vi åker alltid uppåt en vecka vid påsk.

Jo du jag kör hårt nu igen med 365+1-bildbloggen. Du vet det är samma racerfart på den här kärringen som i fjol....snabbt från första bilden till ungefär hälften då jag börjar ta det lugnare. Det är så himla roligt!

Idag har jag hållit på med ett stort jiddrans löv till en utställning på Liljevahls...huvvaligen vad jag hoppar på allt möjligt tok!

Ja fy 17 vad medicin är dyrt! Ja int' fasen finns det någon Robin Hood i det här landet som tar från de rika och ger till de fattiga. Efter ett helt yrkesliv är det ungefär som att det är ättestupan som gäller när man inte "passar in" i någon "mall" längre!

Anonym sa...

Väldigt fin triss! Härliga bilder! Fastnade för mittenbilden!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Oh ! så kärt.

Fint upplagt, som vanligt.Colin med sommarbuketten oh, vad jag längtar.

Blev sugen på räkor oh så gott.


Kram Mi

Annelie Esséus sa...

Kärlek, kärlek och åter kärlek....underbart!

Kerstins foto sa...

Ja dina bilder stavas verkligen kärlek. Inte alls förvånad att det blev såna bilder till temat, jag vet ju var din passion finns. Jag längtar till sommaren när jag ser dom. Oj, vad jag längtar. :)
Förkylningen håller sig envist kvar, bihålorna är det som bråkar just nu och gör förbaskat ont varje gång jag hostar. Hoppas att det ger med sig snart för jag vill sniffa på min lilla kärlek snart. :)
Ha en fin tisdag.
Kram

Ruth i Virginia sa...

Vilken skön blogg.
Finns det nånting vackrare än svenska sommarblomster? Tillsammans med en liten pojke, som i din bild, blir det perfekt!

B i r g i t t a sa...

Livsnjutare passar bra här - bättre kan det ju inte bli :)
Ps Ibland går det inte att hälsa på i din trevliga blog - man får liksom "tåla sig" :)