onsdag 25 juli 2012

Lite egen tid.....

Vaknar efter den där transnatten, och undrar om allt bara var en dröm....
inte satt MommaHägg här och såg bister ut, inte svävade Matte Marit runt i sitt svarta hår...
Syster Janè med sina kåtknoppar allt var bara en dröm.... allt...
näe, d var inte d, och röstningen fortsätter...
Jag hade en heldag då jag funderade över menyn, eftersom jag skulle bjuppa alla transor på mat...
men jag hann med en del fototurer på min cykel...
Korpån var underbar och fisken vakade...hoppade eller va den nu gjorde....
Allt var bara sådär underbart som jag ville att allt skulle vara....
Ensam mitt i naturen...
inandas allt som är så vackert så skört och så bara underbart....
Träffar en del vänner...fiskevänner, naturvänner och förevigtvänner utan krav....
vi kramar varann och känner samhörighet....
men inuti känner vi knappt varann, men det behövs inte...
vi fjällälskar varann....
Lufsade runt kapellet å fotade....
herregud sa Janè och det sa säkert HAN
 också...Rantamor så nära kapellet, men där kan jag verkliganen vistas utan att få gåshud.
Det finns inget gudsbyggt-tvunget,
allt är rent och avskalat...
en avskalad religion som jag kan hänga med på,
och titta bara på den ängen med blommor framför kapellet, visst är det vackert nog för att bli religiös....
Snöret eller repet till kyrkstapelklockan var väl förankrat...
Vem skulle inte vilja äga denna stuga,
med det fina fjället bakom....
men då bli det ju en hel del jobb också...men vackert ligger den onekligen....
Idag har jag inte fiskat ett endaste grand...
ryggen kommer att tacka mig, få nu se vad jag kommer på imorron....
Såg idag att videkissarna kommit fram här i fjällen....
rätt sent...

Förövrigt har jag haft transorna på middag ikväll
vissa var riktigt trötta å pömsiga och ville lägga sig tidigt,
men den unga Matte-Marit var pigg och fiskade av korpån en stund...
Men det är kallt och blåsigt, inget mys vid ån,
Rantafar den fina hjälper mig att diska innan han drar iväg till kvarteret ladugården...
med Matte-Marit...
 En ny dag imorron...och kanske en fiskedag vem vet....

Tjingelingen alla bloggvänner...ännu kan ni rösta på ÅRETS TRANSA....

7 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Oj då kära nån, vilken sagolikt vacker och bedårande bild den översta. Borde ramas in.Tänk att vakna varje morgon och stiga upp ur sängen och se denna hänförande utsikt.
I min fantasi kan jag göra det efter jag sett nu hur det ska se ut.

Förstår att Du och Rantafar trivs.

En fiskedag vill jag också ha....såg en far och dotter fiska vid Inre Maren idag.


Kram Mi

Annelie Esseus sa...

Spännande! Ser fram emot att se vem som vann!

BP sa...

Helt underbara bilder frå fjällen. Men då bilderna inte visar någon sol (heller) - precis som här - ger jag dig ett extra plus för mackan. Den skulle sitta fint precis här och nu!

Äventyret framtiden sa...

Hit är det alltid roligt att titta in, man vet aldrig vad som väntar annat än att bilderna är toppen.
Ha det fortsatt gott

Karin

Snäckskalsdalen. sa...

Nu röstar jag för att du lägger in lite fula bilder en gång, jag fixar inte dom här underbara bilderna från norrifrån. Du är en fantastisk fotograf och du har ett eldorado av fota av.....så vackert. Och det där huset, det tar jag gärna! Och en Ernst till det, så är det klart sen!
Agneta kram

Mimmi sa...

Otroliga fina bilder och som vanlig en text så man bara sitter och små skrattar hela tiden :)
kram:)

Frk sa...

Fina bilder men den första är bara alldeles ... alldeles underbar.