söndag 24 februari 2013

Om blommor å bin och besk cava...

Gårdagskvällens cava blev en riktig flopp,
trots att dom hade lagt till en rosett på toppen av flaskan, så smakade det inte gott alls.
Godare smakade då räkbuffèn som vi dukade upp,
hade köpt en ost från Ockelbo som hette Hot chili, och den var just det,
och det kanske var därför som cavan inte alls passade till.
Vi satt å kollade på Mello, och funderade på att det är ett familje program som jag vet att barnbarnet Colin också tittar på,
och när man då ser Army Lovers uppträda, så får man tamme fan skämmes.
Jaja jag säger då d !!!
Precis när jag skulle lägga mig...så ser jag månen,
och fullmåne har jag sett förut, men aldrig med dessa färger runtomkring,
Jag var bara tvunget att gå ut å knäppa månen, bara för dom fina färgernas skull,
annars är det ju inte mycket till bildkvalitè.
Eftersom hela förmiddagen gick åt till att åka skidor och kamma hem två silver och ett brons,
så tog det ett tag innan vi fick röven ur soffan och fotöljen,
men när vi väl fick det så blev det en lång havspromenad i soligt underbart väder.
"Nej nu jäklar" sa Rantafar ," nu ska jag å köpa maggot för nu börjar vinterfisket hägra."
Och jag packar så gärna lunchkorgen, ved och följer med,
finns bara ett krav.... och det är solen.
Vi var inte ensamma på havet idag, för det knattrade av skotrar och  bensinångorna
låg som ett täcke omkring oss ibland.
Men det blir finfina spår att gå på för oss som njuter av att promenera,
och ge kondition åt storkropparna.
Undrar vem som hade klivit upp ur havet...kan det vara säljäveln ???
Och här får ni ett bevis för att vi hade takdropp idag, det droppade och skvätte och Rantafar trodde att jag hade ramlat ihop där jag låg på marken å fotade.
Men vad gör man inte för ett vårtecken.

Men nu ska jag slänga in en söndagsfräckis.

En pappa vill berätta för sin tonårige son om blommor och bin.
- Jag vill inte veta, jag vill inte veta,
säger sonen och börjar gråta.
Pappan blir väldigt konfunderad och frågar sonen vad som står på ?
- Jo, säger sonen snörvlande, när jag var 6år fick jag
höra om att tomten inte fanns. 
När jag var 7år fick jag höra att det inte fanns någon påskhare.
Så om du nu ska berätta för mig att vuxna
inte ens har sex på riktigt,
då har jag ju inget kvar att leva för.=)   =)

Japp, så va det me d, sån ångest vi låter barnen leva med. =)  =)

Nej Tjingelingen säger Rantamor en söndagkväll, rätt nöjd med helgen,
och att ryggen sakta blir allt bättre.

14 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor o.Far !

Och allt för väl så mår Du och han bra.

Jag med. Hävde en begynnande snuva med Ipren o.citronte.

Inget biter på en häxa, även om hon är en snäll en.

Kram Mi

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Eva Trillian sa...

Fantastiska färger kring månen! Så bra att du fick syn på dem så du kunde fota :))
Skönt att höra att ryggen så sakteliga håller på att bli bättre! Äntligen!

Nette Cecilia sa...

Ser att du hade samma sol som vi här på andra sidan ,ha det fint ,nette

Margareta sa...

Asgarvar ...

Underbara bilder och bra att veta att ett vin inte är gott innan man köper den för flaskan. =)

Vi har druckit två goda sydafrikaner i helgen, olika men goda båda två. Återkommer med mina rekommendationer.

Vad kul med fiskedags, vi är inte bra på det men tidigare i mitt liv har jag pimplat och älskar det men mest för maten. =)

Vi har haft det precis som er och mycket skidor har det blivit.

Angående Beates kommentar så skrev hon medryckande, du måste ta till dig berömmet. =)

Såg några mindre väl valda delar av Melodifestivalen igår och jag kommer aldrig mer att se - visst var det bättre förr?

Tycker även att månbilderna är bra.

Nu ska jag läsa det tidigare inlägget och sedan rusa vidare mot mer läsning. ha det gott.

Margareta sa...

Det hade jag ju läst. =)

Äventyret framtiden sa...

Månbilderna är mystikfyllda och fina. Isbilderna underbara....
och så skönt att du slipper korparna

ha en fin vecka!

hejhejsan

Kerstins foto sa...

Att månen såg så där vacker ut har jag helt missat, tur att du är med i alla fall så vi får se det. :)
Synd på cavan men ni verkar ha haft det bra i alla fall. Jag kan bara hålla med om Army of lovers. Patetiskt, är bara förnamnet.
Vad skönt att ryggen sakta blir bättre, det börjar ju vara fint fotoväder nu så nu orkar du nog med mer fotande. :)
Ha en fin måndag.

BP sa...

Alltså bilderna på månen (missade helt att det var fullmåne) och solbilden är enormt vackra. Riktigt, riktigt bra!
Synd att er cava inte var god, men jag utgår iskallt ifrån att ni hade en godare variant i reserv;-)
Själv dricker jag aldrig mousserande viner, de får mig att rapa. Det gäller läsk och coca-cola också för den delen.
Army of Lovers - herregud pinigare får man leta efter. Åsså kunde Camilla inte ens mima. Tack och lov att de inte gick vidare. Man skäms ju, håller med dig!
Åsså et ASG till slutklämmen i ditt inlägg:-)

Min plats i solen sa...

Haha, du är för härlig du! :) Och underbara bilder (som alltid). Blir alltid lika glad av dina fantastiska bilder som alltid förmedlar så mycket.

Hjälp, de där räkorna och osten ser vansinnigt goda ut! Precis sådan mat som jag älskar. Mat som kan ätas lääänge. :)

Ta hand om dig vännen och krya på din rygg!♥

Kram Lotta

Mita sa...

Månen är rund och go nu och riktigt magisk.Dragningskraften stör mångas nattsömn sägs det, men icke min,hehe...
Natti,natti och suss gott**

Hantverkarglädje sa...

Vao, dina månbilder blev en riktig fullträff. Vilka bilder alltså. Ha det gott.

Anonym sa...

Trolsk måne! Kommer ihåg mina tonår i Dalarna, då man åkte skidor på månlysta kvällar med sin "stadiga" och pussades med kalla läppar. Jisses, va´
romantiskt det var.

Räkor och ost låter absolut delikat!

Ruth i Virgina, där solen skiner.