fredag 7 mars 2014

Stackars Pernilla...kramp i röven !!!

Har fått svar på min röntgen undersökning av tumleden och...
fick remiss till handkirurgen.
Ibland och ofta gör sig tummen dummen så ond, kan inte använda den,
men nu har jag lagt all smärta på is,
för jag läste att Pernilla Wahlgren berättade om sin SVÅRA sjukdom.
Stackarn också, måste läsa om vad som fattas henne..!!!
Döm om min förvåning när jag läser att hon har kramp i RÖVEN !!!
Vem fan har inte det...och här i norr kallar vi det för hemmoröjder...
Kan ju inte fotografera just en röv med nåt dylikt,
så jag får hålla mig tillgodo med ett fota av lite hemmoröjder på ett träd...
och då kallas det visst svampangrepp,
så det blir ju också helt fel.
Men om man tänker sig brunöga helt friskt och klar i blick...
och så kommer det krusiduller och brunöga får problem med synen,
så har den stackars Pernilla det.
Men hon beskrev det som att hon hade lite kramp i röven....stackarn då....
Ikväll är jag då inte snäll det hör ni nog, Rantamor är lite ilsk och eljest,
har fått en ny mobil också...
en klösmobil,
som inte alls liknar min gamla trotjänare.
Sonen har satt igång den...satt igång sin mor med en ny telefon och en hel massa
svordomar och sen stack han....
Sådana där "tutsknappar" som mina fingrar slinter på,
och jag blir bara så himlans förbannad.
En dag...en vacker dag, som det heter, kommer jag att klara också detta,
men då har det säkert kommit något nytt där man bara blinkar,
och runkar pannan och telefonjäveln reagerar !!!
Har köpt en Padda också som jag inte riktigt hunnit med att landa på.
Varför ???
Jo har en dotter född 1975, och som meddelade att den var billig på Åhlens...hennes butik,
jamen sa jag köp ut en dådå...
så nu är jag med padda också, problemet är bara att...
jag inte VET NÄR jag ska använda den...och hur ???
Blir nog många svordomar här på Maskrosvägen i den allra närmaste tiden,
och jag kommer garanterat inte till himmelen, men skit samma
jag måste ju vara kvar på jorden å klura ut alla dessa elektronikprylar...
himlen må vänta på en elektronikfallen svordomsfullängel,
som egentligen är rätt gatronomisk intressant !!
Vi åt renryggbiff ikväll med potatisgratäng och en god rödvinsreducerad sås...
och imorron ska jag klippa till Rantafar...
en ängel med många lyrjävlar på sin agenda.
Lyra tog jag när jag var liten när vi kastade boll.

Nu ska jag ha en fredagkväll...ooops Rantafar drog upp på övrebotten,
säkert att han skulle se SPORT...
va tänkte jag då...bloggar för fullt....

Tjingelingen alla goa... alla snälla bloggläsare som följer mig.. trots att
jag inte hunnit in å kommenterat så mycket på ett par veckor.
Ska bättra mig...LOVAR gör Rantamor.
PUSS...

13 kommentarer:

BP sa...

1. Ja tänk att kändisar alltid har mera ont än vi andra - åtminstone i skvallertidningarna.

2. Alltså jag hoppas innerligt att dina hemorrojder på trädet stannar där och inte söker sig till din bakdel. Vackert i naturen är inte nödvändigtvis lika vackert i baken på en man/kvinna;-)

3. Grattis till Samsungen och Paddan. Paddor hos Åhléns - det borde dom införa i 08 eller i Täby.
Kan bara säga som så: Försök inte som ungdomarna att skriva med tummar eller fler en ett pinger. Använd pekfingret, det går jättefort att skriva.
Har ingen padda men en Samsung Tablet i stället åsså iPhonen då. Två helt skilda världar. Padda + iPhone = ungefär samma sak. Samsung telefon + Padda = helt skilda världar. Du kommer nog svära mycket - det gjorde jag iaf.
Personligen tycker jag att Paddan/iPhonen är betydligt mera självinstruerande = idiotsäkra, åtminstone för mig. Ska bli kul att se vad du tycker.

PS. Vad ska du använda paddan till? Bra fråga - blogga med den. Se på film. Ladda ner appar eller nå't sådant;-)

Marja sa...

Hemorrojder och kramp i ändtarmen har inget gemensamt. Jag har mycket hellre hemorrojder än denna kramp. Pernilla skrev om detta i sin blogg och tidningen har kopierat det och vinklat det som de brukar göra...
Ha en trevlig helg! :)

Pysselfarmor sa...

Tjing tjong i paddan och jag tror absolut att du vet vad du ska med den till - så hög tanke har jag om dig så jag tänker inte förklara något alls, fastän jag jobbar med IT. Du kan nog mera än vad du ger "sken av" är min övertygelse.
Har'ne bra!

Nette Cecilia sa...

Klöstelefon den var bra du .Jag hamnar väl på en sådan så småningom också ,min håller på att ge upp.Tänk att vi har fått se solen gå upp ,det har inte hänt på 2 månader ,kram Nette

Hajan sa...

Det var väldans vad du var bitter.
Vad tidningar skriver skall man nog inte fästa sig vid så mycket.
Jag menar Pernillas röv, det vet ju alla som haft en polyp eller dyligt hur ont det är. ha, ha
Du kommer att klara Mobilen, du är ju så duktig med allt.
Ett stort lycka till
kram från Hajan

ansepanse sa...

och vem vill prata ut om sådana problem i veckotidningar????? alltså, jag förstår ingenting
har scrollat och läst om dina fina barnbarn, härliga killar
Sv: jag har fortfarande ljusslingan ute på altanen :) och tänder den varje kväll när mörkret anfaller oss
kramar

Pysselfarmor sa...

jamen du på antalet dagar så tror jag att resan börjar på H och slutar uten ;-)
Om det är den så har vi åkt halva den och ska ta den andra halvan någon annan gång i livet!
Jiddrans vackert är det! Ladda batterierna...för du har väl ett i reserv om nu det ena skulle fallera.

Monica sa...

Tjingeling, haha du e rolig du, I ´love you.

Stackars Pernilla om det ser ut som på trädet =)
Ha en riktigt fin dag kram / Monica

Hantverkarglädje sa...

Ja inte kan det vara roligt att lära sig både padda och ny telefon på engång. Man blir ju bara nästan tokig på elektroniken för så fort man lärt sig en grej och är lite stolt så då är nåt nytt på gång.
Och nej du, jag har inte sytt tildorna det är en annan medlem vid Hantverkarboden. Jag håller mig till nallarna ha,ha, inga kaniner.
Solsken även här i dag. Nästan så man inte tror det är sant så nu har jag färdig rört på påkarna och inandats lite frikt.

Eva i Tyresö sa...

Min man trivs verkligen med paddan!
Stort och bra så det syns!
Han laddar hem böcker och läser.(från bibblan)
Han roar lillKarin med små filmer typ Molly eller Pettsson.
Det finns web kameror på stranden i Tylösand också så vi kan se hur det ser ut där dagligen. Väldigt kul.
Du får säkert glädje av den.

Hyrestanten sa...

Jag gillar min padda. Har den i sängen och tittar på Play-TV. När jag gick med rullator och bodde på GC hade jag ned den och fotade ( stor display så man ser bilderna ) Läste böcker, lyssnade på böcker, surfade. Det där med kramp där bak kan vara fruktansvärt. Hade en liten tumör en gång som orsakade kramp med en smärta som inte var från denna världen. Man kanske inte ska tro det en skvallertidning skriver.

Guldkryckan sa...

Ja sjuttan vad synd det är om Pernilla där ;)

En ambitiös familj det där, en hoppar omkring i Lets dance nu.

Han får nog kramp han också ;)

ansepanse sa...

Sv: jo, tussilagon har vi, jag såg ännu fler idag på långpromenaden, så långt har vi kommit här
en fin lördagskväll till dig
kramar