måndag 4 augusti 2014

Så underbart vackert på en ställplats Råneå....

Vackert sa Rantamor.....
vackert sa Rantafar.....
När dom båda kom till Råneå gästparkering i hamnen....
Å det var en alldeles nydelig kväll då vi bara njöt....
Stekte Rantamors pyttipannhelvete ....
och det var bara så underbart gott...vi njöööööööt.
Sen gick vi en fotorunda....
mellan båtskjul som sålts som sommarstugor för många pengar.....
En bara underbar kväll på ett alldeles nytt ställe att parkera Leffe på....
Vackert...vackert !!!!
Vi njöt av det nya och av att sommaren bara är så givmild i år.....
Inte ofta jag lägger upp en hund,
men hon var ju bara så söt......och inte min !!!!

Tjingenlingen alla vänner nu närmar sig blogguppehåll för Rantamor....

29 kommentarer:

badtant.bloggo.nu sa...

Håller med om att det är magiskt vackert där. Kan vara nåt för oss och vår bobil att besöka nån gång. Fortsätt att njut av denna underbara sommar. Kramen.

BP sa...

Nattbilderna är helt otroliga. Det är ju inte ofta du lägger upp sådana solnedgångar (utgår ifrån att det inte är soluppgångar, även om jag inte vet hur det sistnämnde ser ut ;-) ) såja njuter för fullt. Hoppar t o m över pytten och hoppar ännu högre över hunden;-)

Anonym sa...

Det var verkligen en
GRAND FINALE innan bloggstoppen.
Vilka otroliga bilder.
Vilket otroligt skådespel
naturen kan bjuda på.
Kan inte säja, hur glad jag är att jag hittade din blogg. Dina bilder och din förtjusning över allt vad naturen bjuder, smittar av sej och gör mej glad.
Go tur och råka inte ut för nåra
inbrottstjuvar under vägen.

Ruth i Virginia

Vform sa...

Underbara bilder!!
Förstår att ni njuter!
TACK för att vi också får njuta av bild och text!
Väntar tills du är tillbaka!
Kram från Ö.botten :)

Gröna Anemone sa...

Så många vackra solnedgångar denna ljuvligt varma sommar. Nu gäller det att lagra alla dessa varma kvällar.
Ha det gott!

Rigmor sa...

Underbara fantastiska bilder...och ha nu en riktigt skön fortsatt resa! Vet att det är mycket känslor i omlopp nu, eller som en kompis skrev en gång till mej när jag hade mycket känslor i kroppen..."...gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden..." Vet inte vem som skrivit raderna från början, men jag brukar stanna upp och tänka till med dom i bakhuvudet ibland.
Ha det gott vännen, hälsa Rantafar!!
Kram kram

Ama de casa sa...

Åh vad fint! Och nostalgiskt... Min farfar kom från Råneå och jag var en hel del upp med honom dit och fiskade på somrarna :-)

Anne-christine sa...

Värkligen vackra bilder du visar. Sen blir det så vackert med solen.

Ha en riktig skön dag nu!
Kramkram.

Nitas sa...

Oj så vackra bilder , riktigt fina // Anita :)

Siwan sa...

Så underbara bilder, tänk att vi har så vackert i vårt land. Tack för att du delar med dig.
Kram

Gunnel sa...

Vilken plats och vilka bilder! Helt magiskt! Att sen äta gott också gör det inte sämre. Ha så skönt.

Gunnel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Vilken vacker plats och fina bilder !
Ni har en förmåga att hitta guldkornen ( tex. Oskarshamn....:o)
Idag har vi haft mulet och inte så tryckande värme. Riktigt skönt.
- Ha en fortsatt bra dag !
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Ditte sa...

Väldigt vackra bilder med tillhörande text. Naturen och dessa vackra solnedgångar är helt magiska.

Rost och rädisor sa...

Vilken färgexplosion, har nån hällt ut hela färgburken...
Såna minnen får man leva på i vinter.
Allt gott
Anette

Hajan sa...

sÅ UNDERBARA BILDER , DET VACKRASTE I DAG BLAND ALLA BLOGGARE.
TÄNK SÅ MÅNGA FINA PLATSER SOM FINNS I VÅRT LAND.
OCH VILKEN TUR ATT NI HITTÁR DEM.
hUNDEN VAR JU BARA SÅ SÖT, VAR VÄL INGET FEL ATT TAGA MED DEN PÅ BILD.
KRAM FRÅN hAJAN

Susjos sa...

Underbart! Ja, sommaren är otroligt givmild i år! Vi får ladda massor av värme och underbara dagar...och kvällar!

Unknown sa...

Kanonfina bilder!
/SA

Kerstins foto sa...

Vilka underbara bilder och himmel så gott det ser ut med pytten. Ta det försiktigt efter vägarna och sköt om er.

Fjällripan sa...

Så kul att hitta nya platser :)) Å vilken underbar himmel!! Jättefina bilder :)

Camilla sa...

Vilken himmel! Sååå otroligt vackert!
Ja, hunden var också vacker :)
Kram!

Molle sa...

Bara att hålla med alla andra snyggt
Pytten såg smarrig ut

Herr Nilssons Fru sa...

Who!! fantastiska bilder.❤ Vilket ställe, tänk vad många vackra platser de finns i vårt land. Oh augustihimlar är unika och så vackra. Fortsatt go resa, njut, lev o ha de så gott i gott.
Kramiz

Carita sa...

Ja, det var ju som om himlen stod i brand - så vackert! Gillar också bilden av strandbodarna, där skulle man mycket väl kunna bo.

anneli sa...

Åh vackert sa Anneli med!
Och pyttipannahelvete var längesen jag åt, ser förbaskat gott ut!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Rantamor !

Så skönt att inte bara jag har uppehåll från bloggeriet.
Inte bara för att det är semester på annan ort som du har.Jag har varit hemma förutom då jag for till Mariefred med Sonia.

Gnistan att skriva har ej kommit åter.

Må så gott !

Kram Mi

Hajan sa...

önskar bara att inte uppehållet vara länge.

Det har varit tomt redan efter era
bilder och utlägg.

kram från Gammelbäggan

Guldkryckan sa...

Helt underbara bilder som vanligt...gött :)

Grannen har ju daghund han...inte en sådan sorts hund men det spelar ingen roll..de är söta allihopa...men den på din bild var änna speciell, vilket härligt leende..om det nu kallas så :)

Ha de gott.

Beppan sa...

Så ni har varit i Kängsön i Råneå - min mans barndomsby, nästan i vår stad! Synd att vi inte visste det i förväg! Hade ju varit lätt som en plätt att svänga neråt havet och ses!
Härliga bilder!!