måndag 22 december 2014

En liten decembergäst kom med julstämning....

Snön fortsätter att dala ned här uppe i norr, och skapar en riktig julstämning,
grodan ute på gården börjar få lite lätt panik, nu får det allt räcka vi grodor tål inte så mycket snö.
I går fick jag äntligen bädda gästsoffa, för då kom ......
Colin.
Idag har vi verkligen fått lite julstämning tillsammans med den lilla juvelen,
vi har varit på klappjakt,
roligt när man blivit så stor att man kan handla lite klappar själv ,
då blir julen liksom lite mera spännande, det kommer jag själv ihåg från när jag var liten.
Ibland tror jag att pappa suckade över att få den där blåa tygnäsduken,
och mamma som fick någon porslinsfigur, försökte se lika överraskad ut varje jul.
Men det var så spännande att få köpa klappar, även om inte pengen var så stor på den tiden.
Hade sparat lucka 21 till att Colin kom så han fick öppna muminkalendern....
och ja, lite besviken blev vi över att få en bikinibrud i luckan.
Audrey Glamour heter hon och är en nyhet för mig, en filmstjärna som finns med i filmen "Mumintrollen på Rivieran".
Idag hoppade Filifjonkan ut ur kalendern och henne kände vi igen ändå,
hon lever i motsats till mumintrollen ett mycket trist och inrutat liv,
helt uppbyggt på principer och traditioner.

Nu börjar årets muminfamilj vara komplett bara två figurer kvar, sen kan dom fira jul
tillsammans.

Nej nu har vi annat att göra, skall försöka att vinna över Colin i memory,
inte helt lätt.

Tjingelingen från Rantamor.

3 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Så bra att även muminfamiljen kan få fira jul tillsammans. Inte lätt att slå ungarna i memory.
God Jul från Hjo!

Krönikören sa...

Mumintrollen på Rivieran?! Det låter helt galet, icke-muminskt.

Jaa, du. Handla klappar med pojkar, jojo. Har du läst när jag skulle julhandla med Kloker?

Haha! Vinna över barn i Memory är omöjligt.

Ha en god jul!

Åke sa...

God Jul på Er och en fridfull trevlig helg 🎅